Lezen

Hallo…
ik nu voor het derde jaar op het MBO. Toen ik voor het eerst naar het MBO ging heb ik een verkeerde opleiding gekozen en na een jaar een andere opleiding gedaan. Ik heb toen een niveau 3 opleiding gedaan en binnen een ander halfjaar afgerond. Dat was afgelopen januari. Toen heb ik in een instroomklas gezeten omdat het halverwege het schooljaar was. Afgelopen september ben ik officieel begonnen aan een niveau 4 opleiding op dezelfde school als tussen instroomhalfjaar.

Sinds dit schooljaar hebben wij een vak dat mij totaal niet aanstaat; Lezen.
Wij hebben letterlijk een vak dat ‘lezen’ heet. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt op het MBO. Als argument zeggen zij dat jongeren te weinig lezen, dat het beter is, etc etc. Maar ik bedoel, combineer dat dan met het vak Nederlands? Dat je een boekverslag moet maken of iets?
Nee, wij moeten in het lokaal zitten en een boek pakken die juffrouw in een kist heeft liggen en zitten en een uur je mond dicht houden. Ik vind zulke onnozele vakken vooral frustrerend omdat ik altijd lange dagen heb. Op zijn laatst begin ik 09:30 en op z’n vroegst ben ik (2x) 15:15 uit.
Nu vraag ik mij af of er meer MBO scholen zijn met het vak ‘lezen’… ?En wat vinden jullie ervan?

Welke opleiding volg je?
Ikzelf heb geen lezen, maar bij Nederlands moeten wij wel ontzettend veel kranten lezen.

De dagen vind ik eerlijk gezegd wel mee vallen, ik heb bijna elke dag les van 08.30 - 17.25/18.00 uur…

Nee, ik heb dat niet helaas. Lijkt me best leuk beetje lezen als lesvak haha.

Bij die opleiding zie ik het nut van ‘lezen’ niet echt in, daarbij denk ik meer aan een opleiding waarmee je met kinderen gaat werken op een een of andere manier…

Haha, ik zou juist blij zijn als ik als vak lezen heb :grinning:

Lijkt mij wel relaxed eigenlijk, uurtje lezen op school :grinning_face_with_smiling_eyes:
Krijg je nou ook op een bepaalde manier een beoordeling hiervoor?