Levitation

Gisteravond even het park in geweest met mijn buurmeisje en wat geexperimenteerd

Ook nog even snel wat portretjes geschoten

WAUW! echt WAUW!

Dankjewel! :flushed: :flushed:

Mooi! Echt!

WAUW! Heel erg origineel. Als jij ooit je eigen fotostudio zou openen kom ik langs hoor! Ga zo door.

Wow, echt mooi!
Hoe heb je dat gedaan?

Supermooi! Dat laatste portret is echt prachtig.

Super bedankt voor de positieve reacties.

Heb het als volgt gedaan (het is eigenlijk supersimpel)

1. Zet je camera op een statief en zorg ervoor dat deze in de positie blijft zoals jij wilt, het is op en top belangrijk dat je niet beweegt met je camera!.
  2. Plaats het model op een stoel/verhoging, en probeer een zo natuurlijk mogelijke houding aan te geven (dus niet platvoets op het stoeltje, maar met de hak omhoog bijvoorbeeld, zoals foto 3).
  3. Dan vraag je of het model helemaal uit het beeld wil gaan, samen met haar stoelje, en maak je met precies dezelfde positie van de camera een foto zonder model.

Je hebt dus een foto met een model op bijvoorbeeld een stoeltje + een foto met precies dezelfde kadering, maar dan zonder model.

Nu komt het bewerkingsgedeelte: Open photoshop, en plak de foto met model over de foto zonder model, als het goed is, kun je met het gummetje het stoeltje e.d. weghalen, en doordat de achtergrond, gras bijvoorbeeld, precies overeenkomt met de rest van het beeld, zul je de stoel niet meer zien.

Denk er wel om, vooral met jurkjes, dat je geen rare hoeken ziet, je zou dit met de cloon-brush even kunnen verhelpen!

Groetjes! :flushed:

Hele mooie foto’s!!
Alleen waarom maak je voor elke serie een nieuw topic aan?
Kan je dat niet beter in 1 topic voor al jouw foto’s zetten?

2 kan ik niet zien, maar ik vind het jammer bij 1 dat haar jurk wazig is. Had je tijdens het bewerken de hardheid van je brush te zacht staan? Je ziet nu wel gelijk waar er iets ‘weggeshopt’ is.

2 zie ik nu ook. Zelfde geldt hier bij haar been. Er zit een wazig stukje waar de kruk oid zat. Allemaal kritiek maar het is opbouwend! Dit is namelijk vrij lastig om te doen en pp deze puntjes na ziet het er goed uit!

De tweede en derde vind ik persoonlijk wat minder, maar de rest is echt wow. Wel heel jammer dat bij de eerste en tweede vrij duidelijk is waar je wat hebt weggewerkt, dat is wel iets om op te letten mocht je ooit nog zo iets gaan doen.

Foutje.

Allemaal bedankt voor de reacties/tips.
Wat betref het photoshop gedeelte; ik zal er de volgende keer zorgvuldiger mee omgaan!

Prachtig!

Dankjewel voor de reacties. Zal ik dan een algemeen topic voor mijn foto’s aanmaken?

Hey! hoe plak je die fotos over elkaar heen? Ik probeer het ook, ik ga het niet plaatsen ofzo ik probeer iets beter te worden in photoshop (:
Liefs

WAUW! Geweldige foto’s, leuk idee en ook een prachtig model… Echt super!