Levensstijl

Heyhoi allemaal!

Ik zit al lang met het idee dat ik mijn levensstijl echt helemaal op de kop wil gaan zetten. Ik eet best ongezond, ik denk dan dat ik wel goed bezig ben maar snack dan toch nog stiekem tussendoor, ik beweeg amper, alleen het fietsen naar school.
Wat ik graag zou willen is een goed schema maken voor wat ik wil eten op een dag, en het liefste ook nog dingetjes die gezond zijn. Ook wil ik meer gaan bewegen, ik ging vaak 1 keer per week een uurtje naar de sportschool maar de vriendin waarmee ik ging wil de laatste tijd niet meer. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk:
Hebben jullie een idee waar ik moet beginnen, tips voor maaltijden (ontbijt, lunch, avondeten, tussendoortjes), en tips voor hoe ik kan beginnen met meer work-outs en wat voor work-outs dan goed zijn? :slightly_smiling_face:

Het sporten ligt aan wat je precies wilt trainen. Wil je je conditie trainen of echt spieren trainen?
Qua eten moet je 3x per dag een grote maaltijd eten. Tussendoortjes kun je doen maar dan fruit.

Ik wil echt spieren gaan trainen

Je kunt terecht in één van de vele topics onder food&sport.

Dit is echt een raar advies.

Nee dat is niet waar. Het is beter om 3 maaltijden per dag te eten en tussendoortjes te eten zoals fruit.

Ik heb laatst ook het roer helemaal omgegooid. Ik had nooit gedacht dat ik ooit zou kunnen om gezonder en minder te eten, maar na de 1ste 2 weekjes afzien is het me toch gelukt. Gewoon doorzetten, ook al lijkt dat onmogelijk, is mijn tip! Ik eet 's morgens een maaltijd (iets te klein maar heb bijna nooit tijd.) 's middags een warme maaltijd, om 4 uur een stukje fruit en om 6 uur een warme maaltijd. Vaak eet ik dan om 21 uur nog wat fruit en that’s it. Het werkt echt super voor mij! (Ik heb genoeg met zoveel te eten. Ik at vroeger gewoon teveel snoep en als je echt voelt dat je meer moet eten zeker doen, als het maar gezond is!)
Voor de rest idd kijken naar welke toestellen je wilt doen en doe misschien wat research op het internet. Daarna gewoon lekker met je muziek wekelijks naar de sportschool, alleen of niet.