Levensmoe

Hee,
Ik heb een vraag
Wat zijn de symptonen van levensmoe?
Ik ben zo moe van het leven
Ik moet te veel geven en ik kan weinig nemen
Ik verlang naar vrijheid en mensen met een ruimdenken gebied
In mijn omgeving denken ze vaak niet verder dan hun neus lang is en dat stoort me
Als ik iets wil vergeten komt ik het die dag nog tegen
Dus verwerken gebeurt ook nauwelijks
Ik wil een nieuw deel van mij leven
Helaas is dat waarschijnlijk geen optie
Ik word moe dat het leven geen wind mee geeft
Ik weet niet wat ik moet doen
Is anti deprisiva een optie?

xxx

Anti depressiva is echt vreselijk spul. Je wordt er een zombie zonder gevoel van. Tenminste mijn vader wel.

Voor de rest weet ik er ook niks van af :frowning_face:

praat er met iemand over die je vertrouwt

Ik zou een gesprek aangaan met een psychologe of een arts. Zij bepalen of jij aan de anti-depressiva mag. Maar inderdaad, door anti-depressiva word je een stuk ‘‘slomer’’. En je moet er niet vanuit gaan dat met het slikken van dat medicijn je jezelf gelijk een stuk gelukkiger gaat voelen, je moet er nog steeds hard voor werken.

Je vroeg naar symptonen?
-Moe zijn
-Onverklaarbare pijntjes
-Lusteloosheid, verlies van energie
-Verdrietig gevoel, leeg gevoel
-Het hulpeloos, schuldig, of waardeloos voelen
-Je hebt geen zin meer in dingen waarvan je eerst plezier kon hebben
-Problemen in het dagelijkse leven
-Problemen met in slaap vallen, in slaap blijven en opstaan
-Verandering van eetlust
-Rusteloosheid
-Je wil graag met rust gelaten worden en alleen zijn

Je kunt het het beste even laten checken bij iemand die er meer verstand van heeft dan mensen op het Internet.

Anti-depressivia maakt je zegmaar gewoon gevoelloos. Dan ga je dus inderdaad zoals iemand al zei als zombie door t leven. Het schakelt niet alleen de vervelende gevoelens uit maar ook de leuke.

Ga naar je huisarts, vertrouwenspersoon op school, oid, die kan je evt doorverwijzen. Je hebt je leven nog altijd zelf in de hand, dus zoek naar oplossingen en voer ze uit. Sowieso vertel je heel oppervlakkig wat je ‘probleem’ nu is, dus kunnen we je ook niet echt helpen.

Ik zou niet naar anti-depressiva grijpen, maar hulp zoeken zoals een psychologe o.i.d.

Dat zombie gevoel is echt niks, ik heb van mezelf al moeite met het uiten van gevoelens waardoor ik ze wegkrop en na een tijdje ook redelijk gevoelloos ben, en dat is geen pretje. Laat staan als je anti-depressiva gebruikt, dan is het nog erger.
Medicijnen zijn niet altijd de oplossing, ik zou eerst andere opties uitproberen.

Al die symptonen heb ik ongeveer. O.o

@clarimonde
ik heb al die symptonen

ik heb al heel lang gesprekken met een maatschapelijke werker
het lost niks op
dus anti deprisiva is niet de oplossing
het is niet dat ik dood wil
ik wil gewoon meer wind mee en word moe van mijn leven
heb geen energie meer voor leuke dingen
omdat ik moe ben van het levenn

Dit zijn enkel symptomen, ofwel kenmerken en verschijnselen waaraan je depressie / levensmoeheid kunt herkennnen. Bovendien moeten deze symptomen langdurig aanhouden. Het is niet per sé van toepassing dat je nu meteen een depressie of iets in die trant hebt. Dit zijn enkel herkenningspunten.

Je kan wel antidepressiva lost je problemen niet op. Dat gevoel moet toch ergens vandaan komen. Vind je je leven niet spannend genoeg? Is er iets gebeurd? Mis je iets/iemand? De enige manier om je levensmoe kwijt te raken is door je levenslust weer te vinden…

Dubbell

-

haha ik ook :stuck_out_tongue_winking_eye:

Levensmoe is volgens mij gewoon dat je dood wil?

@sohightonight

nee niet echt
dat is het gewoon
ik heb geen levenslust meer
ik wil wel leven maar ik word er moe van
ik heb geen energie meer voor leuke dingen