levensmiddelentechnologie / voedingsmiddelentechnologie

hallo,
ik zit nu in 3 vwo en moet een profiel kiezen.
de opleiding levens/voedingsmiddelentechnologie leek mij wel wat.
maar op sommige site’s staat dat je wiskunde A nodig hebt en op andere staat dat je wiskunde B nodig hebt.
nu is mijn vraag; weet iemand of je echt wiskunde B nodig hebt?
en misschien doet hier iemand de opleiding en kan mij meer vertellen?

xxxxx

Ik doe de opleiding niet, maar hij wordt wel op het Van Hall gegeven.
En ik heb even de periode schema bekeken en er zit een module bij die ik ook heb gehad en dat is 2x statistiek en wiskunde, aparte vakken.

Ik heb zelf HAVO wiskunde A gehad en ik moet zeggen dat ik er echt moeite mee heb gehad, omdat ik het gevoel had dat ik bepaalde dingen mistte, die wiskunde B wel allemaal kenden.
Ik denk sowieso dat wiskunde B handig is voor welke HBO/WO studie je gaat doen, het heeft meer diepgang en sluit meer aan op HBO/WO in mijn ogen.

Waar ben je van plan om het eventueel te volgen? Want als je naar Leeuwarden wilt, kan ik de link van de studiegids sturen naar je met de bijbehorende vakken waar het allemaal beschreven staat wat voor vakken je zou krijgen.

ik had inderdaad al een folder van die school, maar omdat ik net even op andere site’s keek wist ik niet echt of het noodzakelijk is.
ik heb nu al voor wiskunde a gekozen maar kan eventueel nog ruilen.
ik heb nog geen idee waar ik wil gaan studeren, of ik op kamers ga en of ik universiteit ga doen want ik zit nog in de derde.
maar ik had wel een goed gevoel bij deze studie en vond het ook wel echt bij me passen.
je mag het me wel sturen ja! zal wel even handig zijn!
ik stuur je eventjes in privébericht mn mail-adres.
echt erg bedankt (:

sorry trouwens voor mijn hakkerig geschreven berichten,
ik typ op mn ipod dus ik maak niet echt mooie zinnen haha!

Wiskunde A kan ook wel hoor, ik weet niet in hoeverre het verschilt met HAVO wiskunde A… Maar ik heb het ook gered met A, dus dan zal het jou vast ook lukken!
Ik heb je een mail gestuurd.

En het is ook wel handig om bijvoorbeeld meeloopdagen/open dagen te doen, zodat je een impressie krijgt en vragen kunt stellen aan de studenten. Sowieso is het handig om nu al wat bezig te zijn met wat je later wilt doen, ik heb mensen gekend die het in hun examenjaar nog niet wisten…

Oh trouwens, volgens mij is op de Van Hall website ook een contact dinges, waar je contact kan opnemen met een student, met vragen over een opleiding ofzoiets…Had ik ook gedaan toen ik nog op de middelbare zat.

Ik heb geen wiskunde B, scheikunde of natuurkunde gedaan en toch doe ik voedingsmiddelentechnologie. Dus maak je geen zorgen XD

ik zat al zo erg te twijfelen tussen die wiskundes, ik wil het mezelf ook weer niet te moeilijk maken.
die exameneisen worden ook steeds strenger enzo dus het leek me wel verstandiger om het bij a te houden.

haha ik ben er expres al veel mee bezig omdat ik het niet net zoals mijn zus wil, iin haar examenjaar nog even snel een studie uitkiezen en alles!
in ieder geval erg bedankt, ik zal morgen je mail openen en eens op die website kijken.
xx

@Juulxx1
wow, je hebt toch juist scheikunde en natuurkunde veel nodig bij die studie?!
dat leek mij in ieder geval en dat las ik ook wel veel!
mag ik vragen hoe ze je dan hebben toegelaten?

Ik weet niet of je HBO of MBO gaat doen?
Maar in ieder geval heb ik een toelatingscursus scheikunde gedaan voor de HAS. En nu doe ik MAS (omdat het te moeilijk was XD) maar daarvoor hoef je geen toelatingstoets of zo te doen, want daar krijg je het gewoon in de lessen van het eerste jaar.

Naar mijn idee heb je scheikunde en natuurkunde harder nodig bij voedingsmiddelentechnologie HBO als voor MBO. Maar je hebt het dus best wel veel nodig.

Maar als ik jou was zou ik gewoon wiskunde A doen, want het enige dat ik heb gehad op de HAS (en ik heb daar één jaar gezeten) was statistieken. En verder moet je gewoon berekeningen kunnen uitvoeren.

Ik denk dat je je beter kan richten op scheikunde en natuurkunde dan.

ik ben wel van plan om mijn vwo te halen en dan ga ik een hbo of een wo opleiding doen, ligt er maar net aan wat ik leuk vind.
bedankt voor je reactie!
hier heb ik nou wat aan haha! (;

Ah ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen (:

in het eerste jaar worden al je vakken bijgespijkerd. de mensen die op de middelbare school wiskunde A hebben gehad krijgen wiskunde B dan en andersom, dus is geen probleem.

oke dat is wel handig!
weet iemand of er in de opleiding ook economische dingen zitten?
ik ben namelijk helemaal niet van de economie :stuck_out_tongue:

In het eerste jaar van de HAS zit geen economie. Wel Excell, statistiek, nederlands en oh wetgeving.

Als je me je emailadres geeft in een note dan kan ik je wel wat dingen opsturen die ik heb moeten doen.

ik heb je genote!
echt heel aardig van jullie!