Levensbeschouwing (meningsvragen)

Wij hebben zo’n meningsboekje gekregen met een stuk of 30 vragen. Ik kom alleen niet uit deze 5. Heeft iemand een idee hoe ik dit zo goed mogelijk kan beargumenteren (3 havo).

De waarde van iemands leven wordt bepaald door de mensen die zich aan jou meten.

• Als je dit geloofd, wanneer is iemands leven dan waardevol? Noem een voorbeeld.
  • Als je dit geloofd, wanneer is iemands leven dan niet waardevol. Noem een voorbeeld.

upje?

Hm… best moeilijk. Ik zou het zo ook niet weten, sorry.

De waarde van iemands leven wordt bepaald door de mensen die zich aan jou meten.

• Als je dit geloofd, wanneer is iemands leven dan waardevol? Noem een voorbeeld.
    Als die persoon een invloedrijk en machtig persoon is? Wanneer dat persoon goed om kan gaan met zijn macht en invloed en het goed gebruikt. Als zo’n persoon iets overkomt, zal iedereen het niet leuk vinden. Wanneer iedereen heeft respect voor zo’n iemand.

• Als je dit geloofd, wanneer is iemands leven dan niet waardevol. Noem een voorbeeld.
    Wanneer iemand in zijn leven niets invloedrijks of vernieuwends heeft gedaan en het geen aardig of intelligent persoon is.

Oke, ik snap voor de helft mezelf niet en ik snap niet hoe ik het moet typen >.<

Haha toch bedankt! Ik snap al deze vragen ook niet, best moeilijk gezocht alles.

Ik kwam ook niet uit deze vraag:
'De automonteur citeert de woorden van zijn predikant: “Onze levens zijn als beekjes die samenkomen in een rivier en eindigen in de hemelse mist van de waterval”.
Wat denk jij dat hij met deze woorden wil zeggen? Noem 2 dingen?

&

In de afscheidsbrief van de automonteur schrijft hij: Mijn vrouw zag een vreemde vertrekken (hij wilde nog dingen in zn leven doen voordat die dood ging enzo) en een echtgenoot terugkomen. Leg uit wat ze bedoeld, noem twee redenen.