Levensbeschouwing: Beelden bij God en betekenis?

hoi

ik heb als ‘geweldige’ opdracht voor lv om bij de volgende beelden uit te leggen wat de betekenis is met God. (het waren er meer maar ik kan niet uit de volgende komenXD)
Lammetje, vraagteken, geld.
Vb. Leeuw: God is almachtig. Hij straalt kracht uit en heerst over zijn rijk.
ik had eerst iets bij het lammetje van dat god de herder is van mensen en dat hij ons op het juiste pad houdt enzo… maar toen kwam het volgende plaatje: een herder met schapenXD.

dankjewel!

Geen idee maarja als je gewoon wat je zelf denkt mag doen:

Lammetje vind ik lastig hoor, misschien dat hij op een klein plekje zit in je hart ofzo…

Vraagteken: Niemand heeft hem ooit echt gezien, wie is die man, bestaat hij wel echt?, hoe ziet hij eruit, waarom is hij hier?
Vragen waar we verschillende meningen over hebben maar toch gaan mensen er van uit dat hij bestaat.

Geld weet ik dan ook niet zo :stuck_out_tongue:

http://www.gotquestions.org/Jesus-Lamb-of-God.html

Lammetje: wij (mensen) zijn allemaal lammetjes, en God is onze herder? Hij leidt en hoedt ons?

Vraagteken:
Er is geen echt bewijs dat God bestaat, anders was het ook geen ‘geloof’. Dus de vraagteken voor de vraag of God wel echt bestaat.

Geld: God geeft niet om geld, je kunt dan nog wel $1000000 hebben maar als je dood gaat is alles weg en voor niks geweest. God wil graag dat we ons geld met elkaar delen zodat ieder genoeg heeft in zijn basisbehoefte.

Zo iets misschien? ;$

dankjuliewel
bij dat lammetje mag ik dus niets over een herder schrijven> daarom issie zo moelijk haha
@alliesss de betekenis van vraagteken isbij jou echt goed volgens mij

en geld ehm ik had zelf iets in gedachte van: god is waardevol en machtig

maar dan moet er nog wat bij anders is het te kort haha

en ik moet ook nog twee redenen hebben waarom mensen niet in god geloven > omdat het niet bewezen is dat hij bestaat heb ik al< maar ik weet niets verder (ik geloof wel haha) misschien omdat sommige verhalen in de bijbel wel erg sterk zijn?

dat lammetje is toch het lam gods (dat weg neemt de zonden der wereld)
de rest weet ik niet want ik ben niet gelovig en ik vond levensbeschouwing verre van interessant, waardoor ik tijdens die lessen ongeveer alles behalve dat deed.