levenloos

waar kan ik beginnen?
voel me nu net zielig persoon die over alles en altijd maar zeurt, omdat ik dit nooit echt aan iemand vertel voelt het compleet nieuw.

laat ik alles van vroeger jullie besparen, te veel om te vertellen. waar het nu hoofdzakkelijk omgaat is dat ik niks doe, ik kom uitschool , ga op bed liggen , eet, ga weer in bed en op mijn laptop, ik heb een vriendje, waar ik een week geleden een time out mee had, omdat ik dacht dat het beter was om alleen te zijn, en niet afhankelijk, maar ik zat verkeerd. ik weet niet hoe ik het allemaal aan moet pakken, ik ben al mijn vriendinnen kwijt geraakt en ga op school met een groepje om waar ik niet veel behoefte aan heb buiten school, het lijkt wel alsof ik zelf niet wil, en mijn cirkel liever klein houd, ik hoef geen vrienden want de helft is toch nep. aan mijn vriend heb ik heel veel, maar niemand zal mij echt snappen, soms huil ik gewoon en weet ik niet eens waarom. naar de psycholoog ga ik niet, want ik voel niet dat het nodig is. op school gaat het redelijk ik heb over 4 weken examens en ik heb niet eens zin om ze te maken, het liefst lig ik de hele dag in bed. ik voel ook niks voor sporten want dat kost me te veel moeite, ik snap niet hoe dit zo is gekomen want vroeger was ik altijd zo levendig en wou ik alles graag doen.

ik ben vorig weekend naar Budapest geweest voor modellenwerk, en ik moet eerlijk zeggen, ik voelde me daar echt thuis. ik ben graag in het buitenland om nieuwe mensen en dingen te ontdekken. en omdat ik in de komende tijd veel weg ga voor modellenwerk is dat natuurlijk goed nieuws maar als ik dan thuis kom voel ik me gelijk weer ellendig.

iemand tips?

Ik denk dat een psycholoog je zeker kan helpen. Je zit in een sleur en daar moet je uit, en zover ik dit lees kom je daar zelf niet uit.
Als je echt niet naar een psycholoog wil (waar overigens echt niks mis mee is, geloof me) zul je echt even uit je wereldje moeten komen. Toch gaan sporten, een hobby zoeken. Ga na school lekker reizen als je de mogelijkheid hebt, zoek vriendinnen via het forum of op een andere manier.
Het hoeft allemaal niet meteen drastisch, maar met kleine stapjes. En echt, een psycholoog kan je enorm helpen er weer uit te komen.

Psychologen zijn er om je te helpen hoe klein of groot je probleem ook is.

Wat maakt het dat je je ellendig voelt thuis? Omdat je geen vriendinnen hebt? Omdat je niks doet? Of heeft het een andere reden? Misschien is het handig om eerst vast te stellen waar dit vandaan komt en echt naar je gevoel te luisteren. Je kan ook alleen dingen ondernemen. Ga eens alleen shoppen, naar de bios, een wandeling maken in het bos, naar een andere stad etc. Je kan ook gaan koekjes bakken (en ze daarna allemaal opeten) om weer wat meer energie te krijgen.

Ik heb zowat hetzelfde de laatste tijd… Maar ik probeer me er tegen te verzetten, ik wil niet in de zetel eindigen en geen vrienden hebben. Ook al is het moeilijk, ik moet het doen, voor mezelf, ander wordt ik er later nog veel ongelukkiger van. Probeer je een doel te stellen, dat helpt! Mijn doel is om wat sportiever en gelukkiger te worden… Let’s do this :slightly_smiling_face: