Leven zonder wasmachine?

Hoi,

Ik ben momenteel op zoek naar een huurappartement omdat ik binnenkort afstudeer. Ik heb al veel interessante dingen tegengekomen, maar ik merk wel op dat veel ervan geen aansluiting hebben voor een wasmachine. Tot nu toe deed ik mijn was altijd thuis omdat mijn ouders niet zo ver weg wonen, maar dit wil ik natuurlijk niet blijven doen. Ik vroeg me af of er mensen zijn die al langer zonder wasmachine leven en wat hun ervaringen zijn. Gaan jullie steeds naar een wassalon? Of zijn er misschien mensen die alles met de hand wassen of met zo’n mini handmatig/semi-automatisch tonnetje? Ik twijfel een beetje of ik op de lange termijn niet toch spijt zal hebben dat ik niet mijn eigen wasmachine heb.

Bedankt voor de hulp!

Ik heb een tijdje zonder wasmachine moeten leven en moest alles op de hand wassen voor mijn vriend en mij wat wel erg zwaar was vooral spijkerbroeken en truien zijn heel een gedoe om te wassen en uit te spoelen en echt schoon zoals een wasmachine krijg je nooit, vaak vroeg ik mijn moeder om wat te wassen.

Ik was ook super blij toen ik eindelijk een wasmachine kon kopen.

Het lijkt mij wel heel vervelend om het niet te hebben eigenlijk. Is er in die huizen dan helemaal geen mogelijkheid, vaak kan het toch ook wel op een kraan bijv.?

Ligt er denk ik ook aan waar je gaat wonen. Het is wel het makkelijkste om er een te hebben/huren. Je kan ook naar een wasserette als je een in de buurt hebt.

Ik denk echt dat je er spijt van zal krijgen wanneer je een woning kiest zonder aansluiting. Soms is er ook de mogelijkheid een wasmachine in een keukenblok aan te sluiten (staat wel gek, maarja). In ons appartementencomplex hebben meerderen geen aansluiting voor de wasmachine in de kleine berging, maar daar hebben ze dus wel de mogelijkheid voor in de keuken!

Ik zou daar echt niet blij van worden en ik neem aan dat er geen algemene wasmachines in het complex zitten? Je zou kunnen kijken of er een wassarette in de buurt zit, maar ik zou toch een beetje verder kijken.

Toen mijn wasmachine kapot was, duurde een maand voor ik een nieuwe had. Ging ik steeds eten bij mijn ouders of opa en oma. In de tussen tijd draaide ik daar dan wasjes die ik nat mee naar huis nam en thuis weer ophing. Was echt verschrikkelijk, ook geen wasserette in de buurt.

Het ligt er ook een beetje aan waar je wilt gaan wonen. Is er in de directe omgeving een wasserette? Is er een wasruimte in jouw gebouw? In dat geval is het niet ideaal, maar zeker te overzien.
Als dit niet het geval is zou ik inderdaad verder zoeken. Het lijkt me niks om blokken om te moeten lopen met tassen vol vuile was of je ouders steeds lastig te vallen ermee.

Een wasmachine ga je missen, geloof me.

Ik heb het een halfjaar gedaan omdat ik stage liep in het buitenland, maar ik vond het niet chill. Gewone kleding gaat nog wel, maar handdoeken en dingen als spijkerbroeken is echt heel zwaar om met de hand te wassen en vooral uit te wringen. Dat zuigt zoveel water op. En wat denk je van dekbedovertrekken?
Ik raad het je dus sterk af.