Leven verbeteren

Ik weet dat ik de laatste tijd niet een van de beste mensen op aarde ben geweest, daarom wil ik mijn leven verbeteren. Ik voel me een slecht persoon, vroeger (toen ik een peuter/kleuter was) was ik erg ondeugend en deed ik dingen waarbij ik niet bij nadacht (bv iets stuk gemaakt). Nu heb ik dat nog steeds, dat ik bij sommige dingen niet bij nadenk, alleen wat minder natuurlijk. Wij europeanen, zijn zwak. Teminste, vergeleken met mensen uit de 2e en 3e wereld. Zij hebben geen tijd om (mentaal) ziek te worden, geen tijd om opeens een eetstoornis te krijgen, geen tijd om…
Als zij in onze schoenen hadden gestaan hadden ze dingen anders aangepakt.
Sommigen van onze gemeenschap hebben hun leven totaal verprutst, zij hadden er heus wat anders van gemaakt. Een mooie, kleurvolle toekomst om naar vooruit te kijken en tegemoet te komen. Ik ben niet bang voor de dood, maar ik ben wel bang voor de dood van anderen (speciaal 1 persoon, mijn moeder, voor haar zou ik sterven als ik haar leven zou kunnen verlengen). Ik heb sommigen dood gewenst, wat ik op dat moment wel had gemeend, maar een tijdje later absoluut niet.
Wij beseffen soms gewoon niet wat we hebben, en wat vele anderen niet hebben.
Als wij, en onze gemeenschap dingen gewoon meer konden waarderen, dan zou dat een wereld van verschil maken. Mensen met een bijna-dood ervaring of met een zwaar verleden waarderen dingen, zelfs kleine dingen waarvan we nu zelfs geen bedankje voor kunnen zeggen. Ik wil de moed niet meer opgeven, doorgaan tot het einde. Ik wil mijn toekomst niet meer vergooien, ik wil het beste ervan maken en een gelukkige toekomst tegemoet komen.

Tips om je leven te verbeteren?
Post ze hier!

• Wacht één minuut langer in de rij van de MediaMarkt en je komt heus wel aan de beurt @ iedereen die bij mijn kassa wegloopt, omloopt en tot slot later klaar is dan dat hij bij mij zou zijn. :’)

Nee, wat ik wil zeggen is; wees geduldig met anderen. Zij werken momenteel ook hun kont eraf en/of hebben soms meer tijd nodig om iets te begrijpen.
oftewel:

1. Wees geduldig met anderen :slightly_smiling_face:

Oja
2. Waardeer de dingen die je wel goed doet en haal jezelf niet naar beneden om wat je fout doet. Als je blijft plakken daarin, weerspiegel je dat ook.

(en nu ga ik slapen.)

Ik ga niet akkoord met je zwakke-Europeanen-stelling. Weet je dat een depressie volgens deskundigen meer zou voorkomen in de derde wereld dan hier? Mensen hebben daar heus de zelfde problemen als hier, alleen hebben ze daar ook problemen die éérst aangepakt moeten worden. En die problemen tonen ze, omdat deze prioriteit zijn. Je kan wel testen of een kind daar ADHD heeft, maar als dat ondertussen ligt te sterven van de honger, lijkt me dat niet de prioriteit. Ja, die ‘westerse’ problemen zijn hier wel meer, maar daar zijn ze evengoed, vergis je niet. Of kennen ze psychische problemen die wij hier niet hebben. In Afrika hakken sommige mannen gewoon hun piemel af, omdat ze het op een gegeven moment in hun hoofd krijgen dat hij anders in hun lichaam zal kruipen. En dat idee is even absurd als denken dat je té dik bent, en je niks meer eet daardoor.

En mensen krijgen hier heus niet ‘zomaar’ een eetstoornis, omdat we ‘er tijd voor hebben’. Daar is echt wel een diepliggende reden voor. Het is echt niet zo simpel.

Ik kan er gewoon niet tegen alsof je doet alsof psychische ziektes onze eigen schuld zijn, terwijl veel mensen er niet kunnen aan doen.

OT:
*Ga vrijwilligerswerk doen! Ik voel me altijd superdankbaar en blij en ‘gevend’ als ik dat doe (:

*Lach altijd! Ook al moet je niet lachen, tover op je mond toch maar een grote smile, en je zult je als snel blijer voelen! En daardoor kun je ook vriendelijk zijn tegen iedereen rond om je.

*Sluit die computer en besteed je tijd nuttig! Echt, ga maar eens maar een kwartiertje per dag op sociale media zoals facebook. En bekijk dan alles wat je wilt bekijken. En vraag jezelf dan af wat je écht relevant is voor jou, wat je écht gezien had moeten hebben. Je zult zien dat dit vrij weinig, tot zelfs niks is! Dus sluit die computer, en besteed je tijd eens aan iets anders!

*Doe eens iets speciaal voor je vrienden. Ze zullen zich als snel gewaardeerd en speciaal door jou voelen!

*Help je ouders en wees ze dankbaar. Besef maar eens wat ze allemaal voor jou doen.

*Lach naar iedereen, ook onbekenden. Het kost geen moeite, maar je kan wel voor een momentje iemand anders zijn leven opfleuren.

*Vergeet niet: Elk uur dat je droef of boos spendeert, is een mogelijk uur blijheid dat je nooit meer terugkrijgt! (:

niet iedereen van de 2e / 3e wereld is ongelukkig en denkt ‘goh die europeanen hebben het maar makkelijk, waarom doen ze er niks mee’. Die mensen zijn voor een groot deel ook gewoon gelukkig en weten niet beter, en geloof mij dat hun instelling heel anders is, want als je hier geld wilt verdienen dan werken we er hard voor (neem als voorbeeld even een taxichauffeur) en de meeste in die landen denken ‘nah, hier kan ik wel op leven vandaag, neem de middag vrij’, en dat is echt zo :stuck_out_tongue:.

En wij zijn ook niet zo erg, want we geven toch ontwikkelingshulp etc. ?

dat moest ik even kwijt.

Geef (gemeende) complimentjes aan mensen, ook aan vreemden! Haha die lach die ze dan op hun gezicht toveren is heel speciaal:)

• Wees vriendelijk tegen iedereen en sluit niemand uit, ook al ga je dan tegen de mening van je vrienden,… in !

-Denk twee keer na voor je handelt.

“Wij europeanen, zijn zwak. Teminste, vergeleken met mensen uit de 2e en 3e wereld. Zij hebben geen tijd om (mentaal) ziek te worden, geen tijd om opeens een eetstoornis te krijgen, geen tijd om…”

Wat een onzin, zoals hierboven gezegd. Eetstoornissen en psychische stoornissen/ziekten komen in de 2e en 3e wereld ook gewoon voor hoor.

Goh, weet vooral dat je momenten kan hebben, dat je het leven meer waardeert, maar dat die onvermijdelijk ook weer even weggaan.
Ups en downs, zorg gewoon dat je daardoor niet teleurgesteld wordt en de hoop opgeeft.

Wat je zeker moet doen is je omringen met mensen die positief denken en het leven al meer waarderen, zodat je van hen kan leren.

Ja, maar ik begrijp haar punt wel. Wie zijn wij om te zeuren? Wij hebben elke dag brood op de tafel.

Maar ja, zo werkt het gewoon dikwijls niet… Vanaf je je primaire behoeften hebt vervuld, moet je ook je secundaire behoeften vervullen. Die zijn misschien niet zo belangrijk, maar als ze niet vervuld worden, kan je gewoon niet gelukkig zijn. Om niet te spreken van mensen die gewoon een neiging hebben tot depressiviteit.

Maar als je die neiging niet hebt, dan helpt het je wel relativeren, om te weten dat er mensen zijn die het erger hebben en dat is ook heel belangrijk.

Oh ja, ik ben het er absoluut mee eens dat wij niet/minder zouden moeten zeuren aangezien we het zo goed hebben, maar dat is niet waar ik op reageerde. Voor de rest ben ik het ook met jou eens (:

Ik glimlach bijna altijd naar onbekenden - het gevoel wanneer ze zo oprecht blij terug glimlachen is zó leuk! :grinning:

ik voel me altijd goed als iemand spontaan ‘hoi’ zegt als ik met de hond wandel :slightly_smiling_face:. dus, zeg spontaan gedag tegen mensen!

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.

Ik weet dat er ook héél veel mensen in de 2e en 3e wereld zijn met die problemen die wij ook hebben, maar dat komt dikwijls door armoede (niet altijd).
Ik weet ook dat er héél veel mensen in de 2e en 3e wereld soms zelfs gelukkiger zijn dan wij, Europeanen. Ondanks dat ze het slecht hebben, zie je nog steeds hun vrolijke lachen. De hele tijd waar wij aan denken is dan geld, geld, geld! Misschien dan niet bewust, maar toch. Integendeel van ons, krijgen zij helemaal geen hulp voor dit problemen. Dan lijkt het me duidelijk dat de problemen bij sommigen erger en erger worden. De meeste van ons met dit zulk problemen, krijgen hulp. Sommigen komen er boven op, en sommigen niet. Dat maakt echt een verschil! Hun hebben geen kans om er boven op te komen, en wij wél! Dan lijkt het me toch wel logisch dat sommigen van hen ergere problemen hebben dan de bevolking@NL.
Oorzaak? ARMOEDE.

^Hoe mensen zich voelen kan je echt niet afleiden aan het feit dat ze een glimlach op hun gezicht hebben.

En je mag het vragen aan psychologen: maar de problemen hier gaan voornamelijk over liefde, niet over geld.

geld maakt niet gelukkig.
het is handig, want de belangrijkste behoeften kan je vervullen.
maar dat betekent niet dat wij niet ongelukkig kunnen zijn. je kunt 3e wereldlanden gewoon niét met ons vergelijken. hun weten niet beter, het klinkt lullig, maar het is gewoon zo.

Ik zeg wel eens spontaan tegen mensen HAII en meestal zeggen ze met een lach hoi teug

Arm of rijk, iedereen is gelijk.