leven op curacao ?

de vriend van me moeder moet een jaar op curacao werken, en mn moeder en ik kunnen dan mee dat we daar een jaar gaan wonen. op curacao spreken ze nederlands, en er zijn ook heel veel nederlanders. ook scholen werken hetzelfde. altijd superlekker weer en chille mensen enzo. echt fantastisch, maar ik twijfel nog zo erg! want ik heb hier me lieve vrienden en die ga ik dan zo missen! op momenten dat het kut gaat denk ik echt van weeejo ik ga gewoon naar curacao, maar als ik het leuk heb wil ik hier echt blijven. het is maar voor een jaar. maar ik weet gewoon niet wat ik wil, want het is niet niks natuurlijk.

wat zouden jullie doen? een jaar naar curacao of gewoon thuis blijven?
de keuze ligt namelijk bij mij…

voor een jaar zou ik daar heengaan, lijkt me best vet :slightly_smiling_face:
je vrienden zie je dan daarna nog terug en je kan ze vast wel via msn / telefoon spreken enzo

Ik zou gaan, een vriendinnetje van mij is naar spanje verhuist, echt verhuist en die komt hier zo’n 3x per jaar. Jij bent er maar een jaar en daar zou je ook bijvoobeeld met kerst ofzo ook twee weekjes naar nederland kunnen naar je vriendinnen. Het is niet zo dat de wereld weg is als je terug komt,

anders, ruilen!?

ik zou gaan. ik bedoel
once in a lifetime experience, toch? :stuck_out_tongue:
en je gaat er niet voor altijd heen, je komt weer terug naar nederland
en misschien ontmoet je daar wel geweldige mensen

Ik zou 't wel doen, weér 's iets anders toch? 'n leuke ervaring.
Je kan contact houden met je vriendinnen via skype, telefoon, msn/hyves.
En misschien dat je in de vakantie dan naar Nederland kan komen?
Ik zou 't wel weten haha :grinning:

ik zou ook gaan, je maakt zoiets maar 1 keer mee en je leert hele andere dingen kennen.
en het is maar voor een jaar, niet voor altijd, dus je komt ook weer terug.
Ik zou het doen!

oke jullie hebben gelijk … maar god ik ga ze zó missen ! iedereen zegt dat ik niet moet gaan maarja het is wel vet natuurlijk . de 24e gaan we kijken voor scholen , als dat niks is , ga ik denk ik niet . maarja we shall seee .

misschien kan je beste vriendin ofzo wel komen logeren in de zomer!
ik ben vorige jaar op curacao geweest, is echt geweldig daar!

wow, ik zou gewoon gaan hoor!
Super toch?
en je vrienden moet je gewoon veel bellen, skypen, hyves, facebook enz. enz.

Gewoon gaan! Maar volgens mij spreken ze anders…nederlands?:3

GAAN! ah, ik ben jaloerssss.

Ik snap dat je kut vind maar ik zoou echt gaaaaan!

heey :grinning:
het lijkt me wel erg leuk. Een vriendin van me heeft daar gewoond, maar als blanke word je wel heel erg uitgescholden enzo. Vooral als je geen papiament kan spreken. maar daar moet je je dan gewoon niets van aantrekken, en ik zou gewoon lekker een jaartje chillen op curacao.
oja, de scholen duren maximaal tot een uur of 1 :grinning:
en je kan wel zeggen, superlekker weer, maar zelfs mijn vriendin die dus haar hele leven op curacao heeft gewoond vond het af en toe veeel te heet. have fun op curacao!

gaaaaan! aah men ik zou niet eens twijfelen

Ze spreken er Nederlands op school, maar onderling spreken ze papiamento geloof ik. Dat lijkt een beetje op Spaans.

Als je geen vriendje hebt, zeker gaan. Het is een ervaring die je rijker bent en je vriendinnen zie je wel weer terug :wink:

Gaan! Sowieso. Je vriendinnen zie je toch wel weer na een jaar. En je kan hier altijd terugkomen als je vakantie hebt! Serieus; daar zou ik echt nóóít nee tegen zeggen. Laat staan het zonnetje dat daar schijnt! :drooling_face: Én, wat Brod al zegt; een ervaring rijker :slightly_smiling_face:

& het is maar voor een jaar

lekker daar heen gaan!
m’n oom en tante & 2 nichtjes wonen daar ook.
en een vriendin van mij haar vader moest toen ook daar gaan werken voor een jaar maar dat werd uiteindelijk verlengt en hebben ze daar 5jaar gewoont en ze vond het helemaal te gek.