Ja klopt, dat had ik ook gelezen (niet over jouw zus, over de BDE)!
Al weet ik niet of je dan ook letterlijk dood bent voor een paar minuten of uren, want als je letterlijk dood bent, betekent het dat je hersens niet meer functioneren en dan kan je toch niks “dromen”, om het even zo te verwoorden? Want hoe kan je dromen, of in ieder geval, zo’n ervaring meemaken, als je hersens niet meer functioneren?
Ik vind de BDE daarom ook niet echt 100% bewijs, maar leven na de dood kan ook nooit 100% worden bewezen.
Edit: ik heb die site even bekeken, dat was één van de sites die ik toen had gevonden dus! Lijkt me wel mooi (maar ook eng) tbh, ik moet toegeven dat ik wel weer zou geloven na zo’n ervaring, denk ik. Maar het is gewoon echt een raar (ik kan het juiste woord even niet vinden) idee dat de meeste mensen het licht/God zien, en dat God tegen je praat en dat je door een tunnel gaat. En dat je mag kiezen of je terug wilt of niet…
Ik heb toen ook deze verhalen gelezen, heel mooi en interessant om te lezen!
www.bijnadoodervaring.nl/bde-verhaal-3/
Maar ik betwijfel het echt heel erg, ik denk toch dat het iets met je hersenen te maken heeft (al functioneren ze dan niet tot nauwelijks).