Zoals je al zag is t waargebeurd en ik vond 't wel fijn om het van me af te kunnen schrijven. Sommige dingen zijn er wel bij verzonnen en de namen zijn veranderd. Ik hoop dat jullie het mooi vinden!
Neuriënd opende ik het tuinhekje, wat maakte het zonnetje me toch altijd vrolijk! Overal liepen mensen in zomerkleding, het leven leek altijd anders met dit weer. Alsof de slechte dingen even niet aanwezig waren. Ik zette mijn fiets tegen de muur en opende de achterdeur. ‘Hoi!’ riep ik naar binnen. Geen reactie. Ik deed de keukendeur open en keek de kamer rond. Mijn vader zat achter de computer, hij was aan het skypen met zijn vriendin. Ze hadden beide tranen in hun ogen, een naar gevoel bekroop me. Ongeveer een jaar geleden zijn mijn ouders uit elkaar gegaan, zo’n vier maanden later had mijn vader een nieuwe vriendin. Hij kende haar via een datingsite, elk weekend gingen ze om en om naar elkaar toe. Soms ging ik wel eens mee, maar niet zo vaak. Ik had nooit zo’n zin om vier uur in de auto te zitten. Ja, vier uur. Zij woonde in Drenthe en wij in Zeeland. In het begin mocht ik haar niet zo, ik wilde geen tweede moeder. Maar later begon ik toch wel in te zien dat zij mijn vader gelukkig maakte en daar was ik haar dankbaar voor. Vlug hing ik mijn jas op aan de kapstok in de hal en terwijl ik mijn haar probeerde vast te doen, hoorde ik mijn vader zeggen: ‘Eline, ik wil even met je praten!’ Ik antwoordde dat ik eraan kwam. Wat zou dat nare voorgevoel toch te betekenen hebben?