leven in de angst.

Hallo meiden,
ik heb nogal een probleem waarmee ik niet echt uit kom.

Sinds 2007 zijn mijn ouders gescheiden, omdat mijn moeder vreemd was gegaan. Aangezien mijn moeder me veel geflikt heeft in mijn jeugd,besloot ik bij mijn vader gaan wonen omdat ik een haat-gevoel tegen mijn moeder had. Tot op het heden woon ik bij mijn vader, maar dat gaat niet meer. Hij scheld alleen maar tegen me dat ik een rot kind ben, en dat ik ondankbaar nest ben. En hij blijft meerdere malen zeggen dat hij me dood wil hebben. Het raakt me zo erg, dat ik zelf in de war begin te raken. Hij slaat me heel vaak, en als we ruzie hebben krijgt hij een woede-aanval en probeert hij me te wurgen. Ook ben ik naar een maatschappelijk werker geweest, maar die nam mij niet serieus en heeft gezegd tegen haar collega’s dat ik me aanstel, en dingen verzin. Ik weet niet wat ik nu moet doen, want ondanks alles houd ik ontzettend veel van hem. Ik weet dat het het beste is om te vertrekken maar dat kan ik niet . En ik zou ook niet weten waar ik heen zou moeten, want mijn moeder is echt geen optie.

Bedankt .

Heb je een vertrouwenspersoon op school?
Leg je verhaal daar en ga via hen naar een andere maatschappelijk werker.
Anders moet je uit huis. Want wij kunnen hier wel 100 dingen advies geven, maar ik heb geen flauw idee waar je heen moet.
Heb je evt. familie waar je kan wonen? Tijdelijk, als je op school met een vertrouwenspersoon in gesprek gaat.
Moet voor jezelf opkomen.

Heb je ooms/tantes/oma’s/opa’s?
Of heb je anders een goede vriendin waar je een tijdje bij kan blijven?

En die maatschappelijk werker zou ik een klacht over indienen en/of een andere vragen.

Wow heftig! Ik zou naar een andere maatschappelijk werkster gaan en anders kun je altijd Bureau Jeugdzorg inschakelen want dit valt onder mishandeling denk ik. Zij kunnen dan kijken of je eventueel bij familie/vrienden inkunt!

P.s, sterkte ermee! ;-o

Bedankt iedereen !
Ik heb helaas geen familie, ik heb alleen een oma.
Gelukkig heb ik een mentor die hier wel van af weet, maar niet goed weet wat ze er mee aan moet .

Ik ga morgen maar eens langs bij mijn goede vriendin, want die ouders hebben al meerdere malen aangeboden daar tijdelijk te kunnen wonen, aangezien ik daar meerdere malen heen gevlucht ben omdat ik het echt niet meer trok thuis.
Zowel lichamelijk als geestelijk.

Kan je niet naar vriendinnen toe, je opa/oma, een tante?

Als je zeg maar wegloopt, dan kan de politie je toch oppakken ?

kan je niet op jezelf gaan wonen? (weet niet hoe oud je bent)

Nee, dat gebeurt alleen als je zo’n type kind bent dat z’n eigen problemen verzint en hele liefhebbende ouders heeft. Jij kunt met gemak ergens anders heen, maar dit moet je wel goed regelen bij verschillende instanties!

Ik zou zeggen naar de ouders van je vriendin te gaan, en goed met hun te praten en te vragen om hulp. Sterkte!

Hoe oud ben je? Want dat maakt denk ik ook wel uit in deze situatie.
Ga opzoek naar iemand die je vertrouwd, en waar je tijdelijk bij terecht kan om naar een permanente oplossing te zoeken.
Hoop echt dat het goed voor je komt. Maar je kunt zo echt niet bij je vader blijven!

Ik ben 14 .

& succes met alles!

Bedankt allemaal !