LEVEN IN ANGST ๐Ÿ˜“

al bijna 4 maanden heb ik last, last van alles wat ik maar kan verzinnen. steken op mijn borst waardoor ik al een aantal keer op de eerste hulp ben gekomen bang dat er wat met mijn hart zou zijn, last van kramp in mijn linkerarm, kaakpijn, maagzuur, hoofdpijn, angst vooral heeeeel veeel angst. bang dat er wat met me gebeurt dat mijn hart ermee stopt of dat ik een hersenbloeding krijg. Niet meer alleen durven zijn, niet in mijn eentje naar de wc durven, niet in mijn eentje durven douchen of slapen helemaal niks meer alleen kunnen. van de een op de andere dag is mijn leven compleet omgegooit en het is een chaos. op de eerste hulp geweest van 3 verschillende ziekenhuizen, hartfilmpjes longfotos laten maken. vaste patient geworden bij de huisarts, vaste patient bij de fysio voor ademhalingsoefeningen, vaste patient bij de psycholoog. EMDR gekregen maar het bleek niks te maken te hebben met een trauma, al zoveel bloed af laten nemen dat het een wonder is dat ik nog bloed over heb, ontlasting inleveren. en er komt maar geen verklaring voorโ€ฆ ik weet niet meer wat ik ermee aan moet ik voel me klote elke dag de hele dag door. ik leef in angst en het neemt mijn leven over. niet meer kunnen werken, geen leuke dingen meer doen, geen alcohol meer, geen prik meer, geen vet eten meer. Ik hoop dat ik hier iemand vind die zichzelf hierin herkent en wel een verklaring heeft gekregen wat er aan de hand isโ€ฆ i cant deal with in anymore :sleepy:

Misschien heb je hypochondrie.

ik zou het niet weten, als je al zoveel artsen hebt gezien die niks kunnen vinden, hoe moeten wij dat weten? Heb je het al over je angsten gehad met een psycholoog? Want het klinkt alsof je daardoor heel erg beperkt wordt. En als je geen traumaโ€™s hebt, zal EMDR inderdaad niet helpen. Dan zal het veel beter helpen als je dieper op je angsten ingaat.

En wat Sugar zegt, misschien heb je hypochondrie.

Wat heftig! Is er echt niets gebeurd wat hier tot kon leiden? Geen aanleiding? Als er medisch niets uit komt dan zou ik misschien met een psycholoog gaan praten.

Jeetje meis, dit is niet fijn om mee te leven!
Ik heb hier daadwerkelijk ook midden in gezeten.
Op de een op de andere dag ging het gewoon hele fout. Ik kreeg last van obstipatie. Bij elk pijntje raakte ik in de stress en dacht ik dat ik dood zou gaan. Ik ging mijn moedervlekken in de gaten houden etc. Was elke week bij de huisarts.
Angst is ontzettend vervelend om mee te leven en om het te accepteren. Het heeft veel te maken met je gedachtes. Je hebt zoveel invloed op de manier van denken.
Mij heeft het geholpen om met een psycholoog te praten, omdat ik door al die angsten, veel last had van paniekaanvallen en hyperventilatie.
Nu komt het hรฉรฉl af en toe nog voorbij, maar precies 3 jaar later was het ineens weg.
Ik raad je aan om met iemand te praten die je kan helpen bij het relativeren van je gedachtes en misschien kan je erachter komen waar de angst daadwerkelijk vandaan komt!

Ja ik vind het heel herkenbaar dat vooral de angst dat er wat met je hart is, heel herkenbaar. Soms hoor ik mijn hart ook en dan vind ik dat dood eng maar wat ik dan doe is naar klassieke muziek luisteren en dingen los laten waar ik over pieker. Ik denk dan dat het met het piekeren te maken heeft.