Leve mijn lijn!

Goed, het wordt zomer dus we worden weer om onze oren geslagen met topics à la “slank tegen de zomer!” of “allemaal samen op dieet!” en ook in de tijdschriften staan er constant tips over dieten en vijf kilo kwijt in twee weken en blabla.

zijn er nog meiden zoals ik die daar gewoon genoeg van hebben? die géén zin hebben om zich uit te hongeren en plots mega-intensief te gaan sporten om er hopelijk goed uit te zien op die twee dagen per jaar dat we in ons waterige land een bikini aankunnen?

ik probeer zelf wel gewoon gezond te eten het hele jaar door maar zondigen hoort daar voor mij ook bij. als het mooi weer is eet ik een grote damme blanche als ik daar zin in heb en ga ik echt niet aan mijn lijn denken op dat moment. ik ben het zelf beu dat we constant om de oren worden geslagen met “dat is slecht voor je lijn”, “je neemt beter dat want daar zit de helft van de caloriën in (en vaak ook de helft van de smaak)”… anyways jullie snappen me wel. zijn er nog meiden die gewoon gek worden van al dat dieet gedoe?

merk wel: dit is géén topic om meiden die diëten en alles af te kraken, dit gaat gewoon om het feit dat er meiden zijn die erin slagen van tevreden te zijn zonder maatje 0 na te streven en zonder toe te geven aan al die dieetgrillen. ik zeg alvast: leve mijn lijn zoals ze is, met mijn lovehandeltje erbij :slightly_smiling_face:
DIT IS OOK GEEN TOPIC DAT DIEETTOPICS VISEERT EN HEN WIL AFKRAKEN, HET GAAT ER GEWOON OM DAT IK HET BEU BEN DAT IK OVERAL WAAR IK KIJK WORD DOODGEMEPT MET DE BOODSCHAP “AFVALLEN”.

Ik vind dit persoonlijk een erg nutteloos topic.
Waarom zou je genoeg hebben van topics waarin meiden op een gezonde manier af willen vallen?
Wees blij dat ze het in ieder geval gezond willen doen, en niet ineens van die anorexia types worden!
Je zou ze juist moeten stimuleren om door te gaan, want afvallen is moeilijker dan het lijkt.
Slank zijn is nu eenmaal iets wat bij de zomer hoort.
En natuurlijk hoort zondigen erbij, en dat je op dieet bent betekend niet dat je jezelf gelijk alles ontneemt.
door juist af en toe te eten waar je zin in hebt blijft je motivatie er en is het makkelijker om door te gaan omdat je niet constant zin hebt in iets wat je eigenlijk niet mag van je dieet.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar om daar nou een topic van te maken?

Ik kan ook net lijnen , ookal zou ik het willen.
Hou ik niet vol , ik eet al niet veel en heb maatje 36/38
Vind het wel goed zo , af en toe zondige moet kunnen toch?

bedoel je leeft mr 1x , en je mag wel ongezond , maar niet teveel.
Als je dr een goede balans in hebt is dr toch niks aan de hand :wink:

Tuurlijk zou ik wel n wat strakkere buik wille hebbe enz, mr dan door het sporten.
Bedoel ben nu ook dik tevrede :grinning:

[i]Idd, je hoeft toch ook niet die topics te bekijken… Boeiend, en trouwens meer mensen gaan met dit weer buiten sporten. Why not? Tis toch lekker weer. Dat doe ik ook en dat doe ik niet om af te vallen ofzo hoor

ga huilen.[/i]

dit is ook geen topic om mensen te ontmoedigen af te vallen. mensen die willen afvallen mogen natuurlijk ook op hun topics alles posten wat ze willen en ik vind zeker niet dat ze niet mogen afvallen. maar ik wilde een topic hierover maken voor de mensen die het beu zijn dat overal waar we kijken er de boodschap is van “afvallen!!!”, ook al is het op een gezonde manier :slightly_smiling_face:

en je mag dit topic gerust nutteloos vinden hoor, dat vind ik van zo veel topics op dit forum.

waar slaat dat nou op?

Ik zeg ook niet dat je meiden hier mee ontmoedigt om verder te gaan met afvallen.
Ik bedoel alleen: er is echt niks meer om over te praten als we hier al een topic over moeten maken?

Ik ben het ook zat. Dat lijnen heet in 90% van de gevallen sowieso geen nut, omdat het er net zo hard weer aankomt als je stopt. En dit gebeurt in 90% van de gevallen dus ook, omdat niemand het vol kan houden.

Lijnen is nutteloos, je moet gewoon blijven eten, en gezond blijven eten. Lijnen betekent niet jezelf uithongeren, en dit verstaan sommige mensen er wel degelijk onder!

Nou ik vind het wel een goed topic voor degenen zonder motivatie om zich nog goed over zichzelf te kunnen voelen x)
maar wtf, SNNOZZ? ga huilen? Waar slaat dat op?

Waarom dat? :’)

Ga huilen omdat je het niet aankan dat er een topic wordt gemaakt voor mensen die het niet nodig vinden om af te vallen.
Blijkbaar heb jij het hard nodig om af te vallen.

ja, dat dacht ik dus ook x)

met topics als: “post hier een foto van je rommelige kamer”, “welk mobieltje heb jij” en al die dergelijke vind ik mijn topic nog niet zo stom eigenlijk hoor :grinning:

Ik ben het er mee eens.
En ik dacht eigenlijk niet echt dat je specifiek de topics van 't forum bedoelde, maar ook gewoon van buitenaf.
Dat irriteert me ja.

Blijkbaar verstaat de topicstarter dit ook onder lijnen, anders zou ze er geen topic over maken lijkt me.
Waarom is lijnen nutteloos?
Als je met lijnen een mooier figuur kan krijgen is het volgens mij alles behalve nutteloos.
Natuurlijk moet je blijven eten, en niet meer eten is inderdaad ook helemaal niet het principe van lijnen.

Ik heb zelf ook wel is geprobeerd af te vallen voor de zomer maar dat lukt me toch nooit :’)
En eigenlijk hoef ik ook helemaal niet af te vallen, ik heb een gezond BMI enzo.
Net zoals veel andere meiden in die topics. Het is eigenlijk totaal niet gezond, afvallen terwijl je een gezond gewicht hebt.
Maar als je je er beter van zult voelen, waarom niet? Zolang ze er maar niet in doorslaan.

voor zover ik uit dit topic kan halen, is niet niet bedoeld voor mensen die het niet nodig vinden om af te vallen, maar voor mensen die gek worden van de -gezond afvallen- afvallen doe je mee - zomerslank- topics.

ja inderdaad. ik vind het oké dat er een topic is over afslanken maar als je kijkt staat het hier vol met topics van slanker worden, afvallen, … maar niet alleen hier maar ook in de media enzo worden we er bijna mee doodgemept. je moet dit topic dus écht niet zien als een aanval op de topics van afvallen maar eerder als ongenoegen dat het gewoon overal terugkomt…

Jaaa ik ben het harstikke met je eens

Ik ben niet dun, maar ik vind het het niet waard om zoveel tijd, moeite en energie kwijt te raken aan afvallen. Ik heb liever een buikje en lekker kunnen eten wat ik wil en sporten als ik er zin in heb en niet omdat het moet, dan dat ik graatmager ben en chagerijnig word van te weinig eten en verplicht sporten.

Ik bedoel het niet vervelend hoor, maar als je je er aan ergert aan al die dieet dingen van girlscene en van buitenaf, ben je dan eigenlijk zelf niet tevreden over je lijn?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand die tevreden met zijn/haar gewicht is, er zo aan kan ergeren dat er topics als deze zijn.