Leukste 'familie feest'

ik wist niet waar dit bij hoorde, dus toch lifestyle ;$

Sinterklaas begint er alweer bijna aan te komen, en ook kerst is in de buurt. daarom deze topic! Wat is jullie favoriete familie feest(je), en waarom?

-kerst
-pasen
-sinterklaas
-oud&nieuw
-koninginnen dag
-pinksteren
-bevrijdingsdag

Voor mij denk ik wel kerst. Het is zo gezellig om met je familie knusjes voor een kerstboom te zitten met hete chocolademelk, terwijl er buiten een dikke pak sneeuw ligt. Meestal gaan we samen met mijn opa & oma nog lekker eten, en gaan we met oud en nieuw een paar daagjes weg. Anders vind ik sinterklaas ook superleuk hoor, met natuurlijk cadeautjes en van die gedichtjes om je rot te lachen! Maargoed, genoeg over mij. Nu jullie !

Ik vind suikerfeest/offerfeest het leukst! Alleen hebben de meesten in Nederland dat niet, maar je kunt het met kerst vergelijken, alleen dan duurt suikerfeest 3 dagen en offerfeest 4. (Toevallig was het afgelopen donderdag tot zondag)
We gaan dan altijd met zijn allen naar mijn oma, of mijn tante, en er is ontzettend veel lekker eten en cadeautjes en een superleuke sfeer! :slightly_smiling_face:
Ik vind het altijd leuk om mijn familie bij elkaar te zien, het is ook extra gezellig. We hebben altijd wel verhalen te vertellen of kijken foto’s terug of doen een spel. :grinning:
Het is ook leuk dat het elk jaar 10 dagen verschuift, dus je hebt na een tijdje altijd een ander seizoen.
En voor de rest vind ik oud&nieuw echt heel leuk. Wij hebben dan ook altijd een kerstboom en van die lichtjes en ik vind het echt prachtig :grinning: En vuurwerkkkkk!

Kerstmisssss :santa:

Sinterklaas :metal:

-kerst
-pasen: vier ik niet
-sinterklaas: vier ik niet
-oud&nieuw
-koninginnen dag Woon in België
-pinksteren: Vier ik niet
-bevrijdingsdag: Wat is dat? :stuck_out_tongue:

Sinterklaas vieren wij altijd wel met z’n allen.
Al komt er de laatste jaren meer gezeur bij kijken dan plezier.

Dan ga ik toch voor de Kerst.
Samen zijn en lekker eten.

Bij ons worden feesten nooit met de familie gevierd. Hoogstens met het gezin.

Kerst is echt suuuuupergezellig met de hele familie!
Nieuwjaar is ook echt leuk, we vieren dat altijd met een ander gezin (goeie vrienden)
en m’n zus gelooft nog in Sinterklaas, dus dat is ook grappig en schattig als ze haar schoen en een wortel enzo voor de schouw zet…

Wat is bevrijdingsdag?

Ik zweer dat ik vandaag nog zo’n topic voorbij zag komen …

Jij weet serieus niet wat bevrijdingsdag inhoud? O_o

On topic, ik vind kerst en oud en nieuw het leukst, en dan met name de hele sfeer erom heen.
Lekker voor de open haard + kerstboom met ons gezin, lekker eten, iedereen mooi aangekleed en cadeautjes natuurlijk.

Bij mij worden die feesten niet echt met zij allen gevierd, behalve kerst, wat wel gezellig is, maar het gezelligste vind ik mijn moeders verjaardag, aangezien we dan altijd met de hele familie naar duinrell gaan en daar een weekend lang kamperen (niet dat mijn moeder voor iedereen betaalt hoor)

En bevrijdingsdag vind ik het leukste uit het rijtje omdat dan bevrijdingspop is, maar ja dat is niet echt een familiefeest.

Nee weet ik niet? Misschien ken ik er een andere naam voor ofzo? :stuck_out_tongue:

Kerst wordt met ons met de hele familie gevierd, met lekker eten en cadeautjes. Dat is echt heel leuk. Verder vieren wij niets, maar uit eten gaan met de familie vind ik ook al super! Ook gaan we soms op cruise naar Engeland.

Ik vind de Ramadan (bij sommige gezinnen) heel mooi.

Ik weet ook niet wat bevrijdingsdag is…

Maar ik vind Kerstmis het leukst.
Dan huren we altijd een grote zaal en daar krijgen we lekker eten enzo.
En dan lezen de kleintjes hun Nieuwjaarsbrief ( ja, dan al ) en delen we cadeautjes uit.

Bevrijdingsdag is alleen in Nederland op 4? mei, dat de oorlog toen voorbij was.

Wtf is bevrijdingsdag haha.
Maar ik heb niet veel keuze, het enige dat we met de familie vieren is kerst.
En stiekem vind ik dat altijd redelijk saai :’)
Zonder familie vind ik Oud&Nieuw het leukst.

Kerst, lekker eten en gezelligheid, vooral als het buiten koud is en je binnen zit bij de kerstboom :slightly_smiling_face:

5 mei, 4 mei is het dodenherdenking (mijn verjaardag haha).

Even opgelucht dat ik niet de enige ben die Bevrijdingsdag niet kende… . :cold_sweat:

Dat er serieus mensen zijn die niet weten wat en wanneer Bevrijdingsdag is. Dit is 5 mei, dan vieren we het einde van de Tweede Wereld Oorlog in Nederland. Op 4 mei hebben we Herdenkingsdag en zijn we een moment stil om te denken aan de mensen die voor onze vrijheid hebben gestreden en zijn overleden.

Ik vind het echt belangrijk om dit te weten, want er zijn gigantisch veel mensen voor ons overleden, om ons vrijheid te geven!!!

OT: Ik vond Kerst altijd het mooist, we kochten cadeaus voor elkaar en legden deze in glitterpapier onder de kerstboom en pakten ze op de eerste kerstdag uit. Nu is mijn moeder overleden en vind ik het niet meer sfeervol.