Leuke vriendinnen heb ik.

Nou kijk dit word een lang verhaal maar als je het niet wil lezen dan lees je het niet. :#

Vorig jaar ging ik naar de eerste, en ik had een vriendin, laat ik haar hier L. noemen. Zij was al heel lang mn bf enzo, maar ze heeft me ook al heel veel geflikt daarom was onze vriendschap niet meer zo ‘stevig’. We werden bevriend met een meisje uit een dorp, ik noem haar hier maar E. Vooral L&E waren vriendinnen, en vanaf het begin was ik het mikpunt van hun pesterijtjes, gewoon je kent wel, van die flauwe opmerkingen, op het begin zag ik het nog als grapje, maar later begon ik er toch redelijk onzeker om te worden, dan stonden ze te lachen te wijzen, maar wat ze ook deden, ik was naïef en bleef ze trouw, want ander had ik niemand. Op een gegeven moment aan het einde van het jaar moest L. een niveau omlaag omdat ze het niveau niet aankon.

E. en ik gingen dus naar de 2e, waar we nu nog steeds inzitten. Raar genoeg werden E. en ik goeie vriendinnen, maar er zat nog een meisje bij ons in de klas, ik noem haar maar M., zij woonde heel dicht bij elkaar dus fietsten ze naar school. Eigenlijk waren we in het begin vooral met zn drieën, maar na een tijdje kreeg ik steeds meer het gevoel dat jaar 1 opnieuw terug kwam. Zo zaten M&E heel vaak naast elkaar, ook met gym als je tweetallen moest maken zaten ze bij elkaar, en nog steeds vond E. het erg grappig om flauwe opmerkingen bij mij te maken of me bijvoorbeeld voor de grap te slaan, ik heb wel eens gezegt dat ik dat vervelend vond, maar ze gaat gewoon door.

En sinds 2 weken heb ik steeds meer het idee dat het erger word, zo gingen we bijv. met school schaatsen, en hadden we foto’s gemaakt, ook met zn drieën… Nu heeft E. alleen de foto’s van haar en M. op hyves gezet… En dat soort dingen dus.

En ik dacht dat ik gewoon jaloers was, maar het begint ook anderen op te vallen… Zo zat ik met Economie in een groepje met een paar popu’s die hun niet mogen, dus hadden ze tegen klasgenootjes van ons gezegt ‘omygod moet je kijken wie bij die slêtjes zit… X(ik) hoor…’
en toen kwam er dus een soort van vriendin naar mij toe om te vragen of ik me afvroeg of E&M me nog wel aardig vonden… Toen zei ik dat ik daar inderdaag wel eens aan twijfelde, en toen vertelde ze me dat dus. Ze hadden niet gezegt dat ze me niet mochten, maar ze keken wel heel raar naar mij. En toen zei ze er nog achteraan ‘Eigenlijk gaan ze veel meer met elkaar om dan met jou dat vind ik wel rot voor je.’

En nu weet ik dus niet zo goed wat ik ermee moet maar ik voel me er wel klote over want zo gaat het dus altijd met mij, en eigenlijk ben ik niet echt met anderen uit mn klas bevriend. En ik weet niet waar het aan ligt want ik ben juist altijd degene die nooit ruzie maakt en eigenlijk wel aardig is? XDD Nouja ik weet het ook niet maar ik moet het gewoon even kwijt.

Ga met ze praten (dat lijkt mij het beste), of ga ze gewoon negeren
veel succes :wink:

Wow, echt heel vervelend voor je!
Ik zou als ik jou was denk ik eerst maar met hun gaan praten of iets, vragen wat er nou echt aan de hand is. Als ze daarna nog door blijven gaan zou ik echt andere vriendinnen zoeken als ik jou was, want dit zijn geen vriendinnen, in je verhaal komt het meer over alsof ze je gebruiken ofzo.
Succes ermee! :slightly_smiling_face:

met die anderen omgaan, die doen namelijk wel aardig tegen je. :slightly_smiling_face:

Ik heb echt precies hetzelfde:O
En ik heb ook al aan hun gevraagd wat hun probleem was, weetje en dan zeggen ze gewoon dat ze heel normaal als anders doen:S Echt WTF! Ik weet echt niet wat ik tegen hun nu moet doen hoor! Want ik zit zegmaar in belgie nu op school en ik ben zelf NL! En al mijn vriendinnen wonen in NL…

Maar sterkte meid! Ze verdiennen je niet!

Arrogantie,
pesterij,
plagerij,

noem het zoals je zelf wilt…
maar dit zijn geen echte vriendinnen :wink:
ga maar om met de mensen die wel aardig tegen je zijn,
want naders verdienen ze je niet.

Awh wat rot voor je!
Ik zou ze gewoon links laten liggen.
Dat klinkt heel stom misschien, maar je bent ze echt niet waard!
Zoek contact met meisjes die zich wel als echte vriendinnen gedragen!
Succes meid!

Dit zijn geen goeie vriendinnen hoor, waarschijnlijk zijn ze jaloers of gaan ze zich minder onzeker voelen door jou naar beneden te halen enz.
Just face it en zoek andere betere vriendinnen. x

Die E klinkt echt als een stoker die iedere keer tussen jou en je vriendinnen komt. Ik zou eerst met M gaan praten en daarna met E

rot voor je…
doet M. ook vervelend tegen je?
dat wat hierboven staat^ lijkt me een optie ja.
maar je moet uitkijken dat E. dan niet boos wordt omdat je eerst met M. gaat praten, en dat je daardoor niet nog meer in de penarie komt.

het beste lijkt mij beter om meer met die ene ‘vriendin’ die naar je toekwam en die wel aardig deed, om daar wat meer mee op te schieten. als dat bevalt kan je wat minder met E. en M. omgaan en als ze daar wat van zeggen kan je zeggen dat zij ook meer met elkaar omgaan, en dat je dat erg vervelend vind. Dat je het gevoel had dat je er niet helemaal meer bijhoort en dat je daarom maar iets meer afstand hebt genomen. (eerlijk zeggen lijkt me het beste…) en als zij dan geschokt en lief reageren kan je het weer proberen, als ze raar reageren zou ik ze laten vallen. Want een echte vriendin hoort niet zo te doen, hoor.:wink:

maarja. je moet het natuurlijk zelf weten het is alleen wat ik zou doen denk ik. veel sterkte <3

Dank jullie wel allemaal voor de tips enzo! <3 ;DD

Leonie @ Dat is ook vervelend, ik heb dat ongeveer zo ook.

ik zit in de 1e klas & dat wyf dwingt me dingen te doen,
haar hw overschrijven en dan doet zei iets voor mij,
of ze scheld me kapot uit, voor kk dit kk dat.
en dan slaat ze me ook wel.
alleen ze is populair heel de school kent haar dus ik ben bang
dat als ik ruzie met haar kryg dat heel de school op me af komt.
ze heeft al een x gevochten enzo,
en heel de school tegen andere meisjes/jongens gezet.
erg vervelend.
maar ik ga nu met andere (GOEIE) mensen om!
en het gaat al wat beter we groeien uit elkaar en dat wil ik ook!

maar ik denk dat ze willen dat je achter ze aan loopt,
en dat ze dan iemand achter zich aan hebben,
dan voelen ze zich stoer ofzo?
maar ja ik snap je helemaal!
maar ik zou gewoon met andere bruggers meer opgaan,
en misschien moet je maar vrienden gaan maken in je klas,
want ik snap het niet zo goed dat je niet tegen je zelf zecht,
van ja ik ga vrienden maken enzo,
terwyl je ‘‘aardig’’ bent,
ik weet natuurlijk niet hoe je bent. :stuck_out_tongue:
dus daarom die ‘’.
maar ja sterkte meid. (W)
& je kan altyd je hart luchten hierzo. xD

x.

Zoiets heb ik ook gehad in de eerste en tweede klas, maar dan dat ik met een heel groepje meiden was en dat er steeds 1 het mikpunt van het lullig doen werd, daar ben ik echt 2 keer de lul van geweest. Wou ik niet meer naar school enzo. Naja, geloof me, dat soort meiden veranderen nooit. Die blijven roddelen enzo. Dus zoek gewoon nieuwe vriendin, of in ieder geval één vriendin waar je altijd op kunt rekenen. =)

Wow, ik heb 2 jaar geleden ook zoiets meegemaakt !
Alle grapjes en opmerkingen gingen idd over mij, en mijn (toenmalige) vriendinnen gingen met ze 3en & lieten mij er maar een beetje bijhangen zeg maar…
Toen ik zeker wist dat ze me expres gingen negeren enzo hebben we heel veel (msn)gesprekken gehad, maar we kwamen er niet uit…
Toen ben ik niet meer met ze omgegaan.
Ik had toen ook niet echt goede vriendinnen voor de rest, en ik trok maar een beetje naar een vriendin van de basisschool toe… Nu zijn wij hele goede vriendinnen & vorig jaar werden wij ook vriendinnen met 2 andere meisjes uit onze nieuwe klas toen :grinning: En nu zijn wij nog steeds vriendinnen <3
Dus ik denk dat dát niet echt goede vriendinnen zijn, en ik zou er iig eerst over praten !
En anders, nieuwe vriendinnen komen vanzelf ! Ik heb ervaring :wink:

x & succes.