Leuke uitjes in een rolstoel

Hoi allemaal!!

Ik zit nu in het gips, want ik heb m’n been gebroken. :dry:
Dus ik lig nu de hele tijd op de bank of in een rolstoel.
Dat vind ik helemaal niet leuk, vooral omdat het ook vakantie is!
Ik ben vast niet de enige in een rolstoel en daarom leek het me leuk om een topic met tips te maken.
Dus zet hier je tips neer voor een leuk dagje uit of om iets leuks te doen in een rostoel! (Ervaringen mogen ook)

Ik zal alvast beginnen:

• (iemands) nagels lakken en versieren
  • filmavond houden met vriendinnen
  • heel veel magazines lezen zoals Girlz, Cosmogirl, Hitkrant

Heeft niemand een leuk ideetje?? :flushed:

Met iemand wandelen in een bos met verhard pad (ziet er alleen wel snel uit alsof je verzorgd moet worden net als een oud vrouwtje haha)

Behalve sportieve dingen als zwemmen of hardlopen kun je toch bijna alles wel doen?

Heb je niet een paar leuke musea in de buurt? (Dan kan je van te voren even checken of ze rolstoel toegankelijk zijn, maar volgens mij zijn de meeste dat wel.)

Is het gips nog leeg? Want dan zou je samen met een vriendin er een klein kunstwerk van kunnen maken?

Je kan een leuke serie opzoeken en die gaan kijken.

Leuke plaatjes uit tijdschriften knippen en een collage daarvan maken. Of een stijlboek maken: laat een van jouw ouders naar bijv. de Action gaan om daar zo’n leeg ‘boek’ met harde kaft te kopen en plak er mooi plaatjes in van accessoires/kleding/interieur in en schrijf er dingen bij.

Op voor werken voor school/studie (niet het allerleukste, toch erg nuttig).

En inderdaad, met een vriendin naar een park, met verhard pad, in de buurt gaan.

Een van mijn beste vriendinnen is gehandicapt en zit daardoor meestal in een rolstoel. Een heleboel dingen doe ik gewoon met haar, bijvoorbeeld de dingen die al genoemd zijn. Dierentuin en pretparken gaan ook prima, meestal zijn er goede aanpassingen voor rolstoelers. Uit eten gaan kan ook goed :wink: Veel succes!

Je kan bijna alles doen met een rolstoel, bijna alle gebouwen etc zijn rolstoel toegankelijk.