leuke stage?

hey mensen,

eigenlijk ben ik niet zo’n type die een forum opent, stiekem ben ik gewoon een stille meelezer :flushed:

ik heb dus echt een probleem want ik moet voor school (VMBO) een stage regelen van een week (vet kort :bored:)
ik weet dus echt niet waar ik zou moeten en ik moet het deze week al inleveren!
nu is mijn vraag of jullie leuke plekken weten? alle ideeën zijn welkom!
het is trouwens een snuffelstage en hij telt mee voor mijn examen! :hammer:

Ik heb vroeger stage gelopen in een dierenwinkel, ook voor 1 weekje.
Maar misschien even nadenken wat je leuk lijkt om in de toekomst te gaan doen en dan aan de hand daarvan een plek zoeken?

ja dierenwinkels heb ik al geprobeerd maar die nemen me niet aan voor 1 weekje :hammer:
ik weet echt nog niet wat ik wil doen dus ik kan ook niet echt een stage zoeken over iets wat ik later wil gaan doen :dry:

Ik heb mijn maatschappelijke stage op het VWO (ook een week) gelopen bij een theater. Ik moest meehelpen met allemaal kleine zaken, en het was leuk om alles achter de schermen van een theaterproductie mee te maken.

Ik heb mijn MaS (ook vwo) gelopen op mijn oude basisschool, ook een week lang :wink:

Instellingen die bestaan uit vrijwilligers zijn altijd blij met mensen. Misschien kun je daar eens kijken?

bij een theater is inderdaad wel leuk ja! ik ga even kijken of er een theater is bij ons in de buurt :dry:

ja dat heb ik vorig jaar ook gedaan! was erg leuk, alleen het probleem is dat onze school zo’n geweldige regel heeft ingesteld dat we niet op een zelfde soort plek mogen als vorig jaar :bored:

dat vind ik een hele goede, heb je iets van een suggestie wat voor soort instelling? :slightly_smiling_face:

Mijn zusje heeft dat gedaan bij de bakker volgens mij.
Misschien kun je ook eens vragen bij de bibliotheek, voedselbank, asiel?

Zoals MORIARTY al zei; bibliotheek, voedselbank, asiel.
Of denk aan zoiets als een bejaardentehuis. Je kunt ook googlen ‘vrijwilligerswerk + woonplaats’. Maar kies vooral iets wat jou leuk lijkt, niet zomaar iets omdat het moet.

heel erg bedankt voor de reactie’s, helaas heb ik niks kunnen vinden zoals een vrijwilligers organisatie behalve de voedselbank alleen die is te weinig open :frowning_face:
maar ik blijf doorzoeken totdat ik iets heb gevonden! :beer: