Leuke sporten voor onervaren "volwassenen".

Lieve meiden,

Het klinkt misschien wat maf/laf, maar ik durf niet echt op een sport te gaan.
Dit omdat ik nergens ervaring mee heb, niet sportief ben,
geen conditie heb en bovenal; nogal klungelig ben.
Ik ben nu 23 jaar en heb nooit lang aan een sport gedaan.
Als kind heb ik op paardrijden, ballet, showballet en turnen gezeten,
maar ik was nergens echt goed in.
Hierdoor vond ik het niet meer leuk en ging ik er af.
Toen ik 22 was ging ik op salsa, maar ook daarin was ik niet goed
waardoor ik het niet meer leuk vond.
Daar ben ik dus ook maar vanaf gegaan.
Ik weet dat sport iets is om te doen omdat je het leuk vind, niet om er goed in te zijn,
maar toch heeft dit bij mij wel met elkaar te maken.
De tweede reden waarom ik niet echt op een sport durf te gaan is mijn leeftijd.
De derde reden is dat ik niet echt sociaal ben, en daarom niet echt zin heb in een teamsport…

Hebben jullie misschien wat ideetjes voor mij? Ik sta overal voor open! (Ook voor een teamsport).

Alvast bedankt!

:dancing_women:

By the way, ik sport wel in een sportschool, maar ik bedoel dus een ‘echte’ sport :wink:.

Wedstrijdzwemmen.

Afgelopen week zijn er weer 4 mensen bij ons bijgekomen. 10 jaar / 14 jaar / 25 en 42 :"). Alle leeftijden dus.

Klinkt leuk. Zijn ze er goed in? Waar worden die lessen gegeven?

Nouja, je hebt gewoon verschillende categorieën. Wedstrijd groep en recreantengroep. Je begint ook in die 2e.

Zwemmen heb je in élke woonplaats. Dus weet ook niet waar je woont? Desnoods begin je zelf met baantjes zwemmen, al lijkt me dat wel heel saai, haha.

Hockey. Ik begon toen ik 17 was en dat was dus ook al relatief oud. Maar kwam in een heel leuk team terecht. Als het goed is kom je dan bij de dames en dat zijn meestal echt hele gezellige teams (laat je niks wijsmaken over arrogante meiden op hockey hoor, dat is 9/10 een vooroordeel). Misschien kun je samen met een vriendin gaan, dat is misschien wat minder spannend. Ik had het geluk mijn hele team eigenlijk al een beetje te kennen (sommige goed, andere een beetje). Maar ik vind het écht heel leuk, het team maar ook de sport! Het is overigens wel vermoeiend, maar dat hoort bij een sport natuurlijk.

Oke, bedankt. Maar stel jij moet tegen iemand zwemmen die heel sloom zwemt (zoals ik), erger je je daar dan aan?

Eerlijk gezegd is dat inderdaad een van de dingen die mij tegenhoud, maar dat geldt niet alleen voor hockey hoor. Dat idee heb ik bij elke teamsport :stuck_out_tongue:. Welke spiergroepen train je het meest met Hockey?

Kunnen jullie mij een site aanbevelen waar ik op kan rondsnuffelen? Ik google wel, maar dan kom ik op sportscholen zoals basicfit. Ik wil dus juist een ander soort sport.

Vooral je bovenbenen en billen. Echt, soms kan ik de volgende dag bijna niet meer lopen. Maar ook wel je rug omdat je continu een beetje gebogen staat waardoor de spieren in je rug ook veel moeten werken. Na een intensieve hockeywedstrijd heb ik soms overal pijn.

Pole Fitness <3 Mijn favoriete sport op dit moment, al ben ik al een hele tijd niet geweest. Je traint er alle spieren mee en iedereen in mijn groep is relatief oud (ik ben de jongste en ik ben 19). Het is geen sport die je snel op jongere leeftijd zal doen, wij hebben ook een minimumleeftijd van 16. En je begint gewoon in een beginnersgroep, dus eerst de basis. Het leuke aan pole fitness is dat het er heel snel professioneel uitziet, ook al doe je vrij makkelijke dingen.

En ik ben fan van hardlopen en obstacle running, maar dat doe ik (nog) niet in teamverband. Maar hardloopclubs heb je overal, net als bootcamp (komt het dichtste in de buurt van obstacle running)

Je zwemt tegen andere clubs en iedereen zwemt in 'n andere baan zeg maar. Erger me er totaal niet aan, want de schema’s zijn zo opgebouwd dat je geen last hebt van elkaar (:

Je moet niet zo bang zijn om er niet goed in te zijn. De mensen die goed zijn hebben jaren training achter de rug. Als je je best doet en gemotiveerd blijft, word je vanzelf beter.

Geven ze in je sportschool geen groepslessen? Dat is wel redelijk individueel maar toch in een groep zegmaar, maar je zit niet vast aan de verplichtingen van een team. Zoals zumba ofzo als je van dansen houdt, of body pump als je meer kracht wil. Ik vind steps ook heel leuk!

Badminton (:

Ik heb zo’n abonnement bij fit for free waarbij je ook alle groepslessen kan doen. Eerst probeerde ik maar wat en deed ik steeds een andere les maar nu heb ik uitgevonden dat ik Yoga en Bodypump het leukst vind. Het voordeel is dat je alles kunt uitproberen en dat er best veel beginners zijn dus je bent niet de enige die niks kan.

Hoi!

Ik ben vorig jaar pas begonnen met sporten en ben nu ook 23. Een beetje in hetzelfde schuitje dus. Ik heb nooit gesport, was ook altijd de laatste die gekoen werd bij gym en ben absoluut geen fan van teamsport. Omdat ik een beetje een kantoorkont kreeg (40 uur stage in de week toen), ben ik gaan hardlopen. Dit bevalt me echt prima! Ik hoef met niemand rekening te houden en kan gaan wanneer ik wil. Verder ben ik afgelopen jaar ook nog eens gaan mountainbiken, wat ik echt super vind. Het is echt heerlijk om door de bossen te racen en af en toe helemaal onder de modder thuis te komen haha. Het voordeel is dat mijn vriend dit al deed en ik zo bij een fietsclub terecht ben gekomen, maar ik denk dat het alleen uiteindelijk ook wel zou hebben gedaan. Individuele sporten zijn in ieder geval mijn ding: ik heb van niemand last en andersom heeft niemand last van mijn slome ongecoördineerde gedoe :wink:

Hoop dat je hier iets mee kunt!

reclame