Leuke schrijfwedstrijd - Iedereen is welkom!

Hoi, meiden. (Deze site is toch alleen voor meiden, want ik ga er van uit van wel.) Goed, ik heb een spel bedacht. Het lijkt misschien een beetje op een speeltopic, maar toch is het ietsjes anders. En noem me maar Chiara, dat vind ik fijner. :slightly_smiling_face:

Korte uitleg:

Ik ga een paar opdrachten aan jullie geven en daar hebben jullie een bepaalde tijd voor. Als je ook leuke ideeën hebt voor wat opdrachten, stuur me dan even een note. Jullie mogen je eigen personage maken, mag FC, met natuurlijk een beetje informatie over je personage (natuurlijk niet uitgebreid).
Als je vragen hebt, vraag het dan aan een medespeler of aan mij. Als we eenmaal genoeg spelers hebben kunnen we aan de slag. Je krijgt ook punten voor het stukje verhaal/gedicht dat je schrijft. Elke spel ronde duurt ongeveer 2 weken (In die 2 weken kun je nog altijd meedoen. Maar als je bijvoorbeeld 1 dag vóór het einde van die ronde wilt meedoen, raad ik je aan om even te wachten tot de volgende ronde.) Ik houd de punten bij en aan het einde (ik weet niet wanneer dat gaat zijn) zet ik erbij wie heeft gewonnen!
Je kunt dus eigenlijk verwachten dat het spel oneindig is.
Let op: Als je je personage maakt, betekent dat ook dat die in al jou stukjes komt. Anders wordt het namelijk een zooitje met al die personages.

Spelers:

:heart: - Catha
:heart: - NinjaSkilz
:heart: - Tessa​:heart:
:heart: - CandyKaty_​:heart:
:heart: - Charlene
:heart: - Heather Bratton
:heart: - Ikdus.
:heart: - Michal
:heart: - BeautifulMe
:heart: - Bregje​:heart:
:heart: - Toetsenbord (:
:heart: - Demi
:heart: - Nameless

Spelregels:

:heart: - Iedereen doet aardig tegen elkaar.
:heart: - Gevecht en bed scene’s hoeven niet zo uitgebreid.
:heart: - Als je problemen hebt, die wel over dit spel gaan, kom je naar mij.
:heart: - We schrijven in verleden tijd.
:heart: - We schrijven uit de persoon, ik-persoon dus.
:heart: - Ik ga geen mensen voor halen, omdat ik daarmee bevriend ben.
:heart: - Je mag zelf natuurlijk ook stemmen op iemands verhaal/gedicht.
:heart: - Je mag ook een vampier of dat soort wezens spelen in je stukje, maar maak het niet te eng.

[b]De (al verschenen) opdrachten:

[s]Ronde 1. - Duur tijd: 14 dagen, 27 juni.

Opdracht 1. Hiervoor heb je je personage nodig.
Je gaat een stukje verhaal schrijven. Het is de laatste schooldag van het jaar.

Woorden die er in moeten voorkomen:

:heart: - Waarom.
:heart: - De zon.
:heart: - ‘Ik was het vergeten.’
:heart: - …eindelijk vakantie…
:heart: - De warmte.[/b]

Opdracht 2.

Schrijf een gedicht bij één van deze afbeeldingen. Als je wilt mag hij ook in het Engels.

Muziek:

Tijd:

Hier heb ik een paar voorbeelden voor opdrachten. Wie weet komt een van deze dingen ook wel voor in de echte opdrachten:

:heart: - Schrijf een gedicht met het woord ‘kus’ erin.
:heart: - Schrijf een klein stukje verhaal over het leven.
:heart: - Schrijf een verhaal mét een gedicht erin over een andere personage van dit spel.
:heart: - Pak het boek waar je nu mee bezig bent en ga naar hoofdstuk 6. Schrijf de eerste zin over, de rest moet jij bedenken. (Als er bijvoorbeeld een naam in staat, verander die dan in ‘ik’.
:heart: - Schrijf stukje verhaal, maar maak hem niet af. Een medespeler mag hem afmaken.
:heart: - Schrijf een gedicht met het als titel ‘hoop’.

[b]Hopelijk wordt dit een leuke wedstrijd! Meld je snel aan, zodat we gauw kunnen beginnen.
Het eerste wat je nu moet doen, als je meedoet, is je personage bekend maken.

Veel plezier, groetjes Chiara.[/b]

Wo, dit lijkt echt op een RPG ja c;

Maar wat voor opdrachten zijn er? Wat moeten we dan doen?

Oké ik doe mee!

Ik vind het ook wel op een RPG lijken maar met het opdracht en wedstrijd gedeelte lijkt het me toch weer iets anders.

Heb er zin in :upside_down_face:

Oh, slim van me!
Ik ga anders even voorbeelden erbij zetten, dan snap je het misschien wel.

En dan een vraagje, kan je meer informatie geven over het thema van de personages en hoe de opdrachten gaan? Een voorbeeld ofzo :slightly_smiling_face:

Edit: en je had al iets gestuurd dus ik sprak weer voor mijn beurt…

O, mag ik ook meedoen? Lijkt me echt superfijn :slightly_smiling_face:

Natuurlijk mag je mee doen! Echt iedereen is welkom. :wink:

Another question from me :flushed:
Worden de opdrachten als een verhaal geschreven, als eerst gebeurd er dit, dan dat en dat is een gevolg van wat er eerst gebeurde.
Of steeds andere plaatsen, situatie’s en mensen zonder een verleden zeg maar
Ik hoop dat het duidelijk is…

Ik denk dat dit bij contests hoort

Ja, dat mag, als je dat fijner vindt. Maar je mag ook, wel met je personage, weer een andere situatie bedenken. Bijvoorbeeld. ‘Ik kon bijna geen adem meer halen.’
En dan voor een ander stukje verhaal: ‘Bijna raakte zijn lippen de mijne, maar we werden ruw verstoord door…’
Hopelijk is het een beetje duidelijk, maar je mag wel steeds een vervolg van je stukje schrijven, hoor.

Oke dan hierbij mijn personage.

Naam: Ivy van Echt

Leeftijd: 19 jaar

Land van herkomst: Gewoon het land waar het zich afspeelt…

Scholing: Ivy heeft haar middelbare school Gymnasium net afgemaakt maar weet nou nog niet wat te doen dus houdt ze een jaar rust. Ze heeft een fotografisch geheugen.

Uiterlijk: ^^Zie het plaatje hierboven! Als je Ivy ziet is het eerste wat je opvalt haar helderblauwe ogen. Haar donkerbruine haar komt tot iets over haar schouders en heeft ze meestal los. Ze is van een gemiddelde lengte en heeft meestal moderne kleren aan maar ze heeft geen problemen met een lekker zittende joggingbroek en een slobbertrui.

Karakter: Ivy heeft het zwaar gehad in haar leven, op haar 6 zijn haar ouders overleden en is ze in een weeshuis terecht gekomen waar de omstandigheden slecht waren. Toen dit failliet raakte stond ze op 14 jarige leeftijd op straat.
Totdat twee mensen, een getrouwd stel haar in huis namen. Ivy is verlegen tegenover anderen. Ze heeft een gespleten persoonlijkheid en geen behoefte aan contact. Ze praat vaak in raadsels of heeft het tegen zichzelf.
Aan de ene kant is Ivy een heel verlegen meisje dat niemand kwaad doet. Maar soms neemt haar andere kant het over, en dwingt ze haar (zichzelf) om rare dingen te doen.
Niemand weet wat Ivy in het weeshuis heeft meegemaakt maar normaal zal ze nooit worden. Ondanks haar gedrag zijn er altijd mensen die proberen bevriend met haar te raken, deze moeten veel geduld hebben. Zelfs haar nieuwe ouders zijn nog nooit tot haar doorgedrongen.

Mooi meisje! Ook haar persoonlijkheid vind ik erg prachtig. Je hebt een goede keuze gemaakt. :kissing:

Nu ik er over nadenk, zal ik zelf ook meedoen? :flushed:
Alleen dan tel ik niet mee (Ik krijg geen punten en kan geen winnaar worden.)

Mag je ook zonder FC?

Ja, ja, dat mag.

+1

En dit lijkt best veel op een RPG vind ik, maar toch ook anders door de schrijf opdrachten.

We kunnen aan de moderators vragen of het verplaatst word (of kan dat niet en zeg ik nu iets stoms…).
Het lijkt mij toch wel anders dan een RPG, voornamelijk door de opdrachten en punten…

Ik hoop dat het blijft!

Ja dat is wel zo, ik vind het een leuk idee! Maar je kunt topics verplaatsen, dus maak je geen zorgen dat je iets doms hebt gezegd haha!

Ik vind dat jullie haar wel een kans moeten geven. Zij verzint iets nieuws, dat inderdaad op een RPG lijkt, en het klinkt een beetje alsof jullie haar afkraken. :flushed:
Maar ze heeft er wat bij bedacht, en dat vind ik best origineel.
En als ze inderdaad een RPG wilt maken, vind ik het toch leuk dat ze er een wedstrijd van heeft gemaakt.
:frowning_face:

En, mag ik misschien meedoen. Het lijkt me wel fun.