Leuke opleidingen: mode, styling, ontwerpen?

Hoi meiden,

Ik zit nu in 3-HAVO en sta niet zo goed voor wiskunde, dus voor volgend jaar kies ik het profiel:

Cultuur & Maatschappij, met de volgende vakken:

• Nederlands, Engels alle vaste vakken, you know.
  • Geschiedenis
  • Frans
  • Economie
  • Tekenen
  • Spaans

Ik wilde graag naar het AMFI, maar dat kan nu dus niet meer omdat ik geen Wiskunde neem. En het is geen optie om Wiskunde wel te nemen…

Weten jullie een paar leuke mode, styling, ontwerpen opleidingen (soortgelijk als AMFI) op HBO niveau, waar je dus ook geen Wiskunde voor nodig hebt?
Ik heb er al een paar, maar als jullie een aantal leuke weten, graag!

Liefs insanefashion

bij de willem de kooning academie kan je mode kiezen, volgens mij hoef je geen wiskunde te hebben maar ik denk dat die toelating wel héél streng is.

Willem de Kooning staat inderdaad ook al op mijn lijstje.
Toelating is streng ja, maar proberen kan geen kwaad toch?

ik zou geen economie nemen zonder wiskunde
ik wou dat eerst ook maar het is me héél streng afgeraden door de wiskunde leraar, economie leraar, en m’n mentor (just saying!)
daarom heb ik nu geen van beide

en en en waarom kunnen jullie op havo spaans kiezen ;| ?
bij ons kan dat alleen met vwo+ & daar was ik altijd kwaad om omdat ik dat heel graag wilde maar het niet ging (doe ook havo)
en nu ben ik hier dus echt flink jaloers :")

haha, nou ik heb wel gekeken en er zijn best veel opleidingen op HBO niveau, waar je geen wiskunde nodig voor hebt…

Spaans is cool :slightly_smiling_face:

tuurlijk, maar ik raad je écht écht écht aan wiskunde te kiezen.
als je er slecht in bent zal ik gewoon goed opletten in de les, je huiswerk bijhouden, bijles nemen. dan lukt het zeker

want stel dat je bij bijvoorbeeld willem de kooning niet wordt aangenomen, dan kan je het bij meer andere scholen proberen dan als je alleen economie kiest.
als je echt iets met mode wil, ga je ervoor toch

TMO modemanagement (European fashion business school). Hangt alleen wel een prijskaartje aan vast.

^ maar als ze het echt niet kan valt er niks te proberen, geloof me, heb hetzelfde probleem

ik stond ook een 5je voor wiskunde, maar in de bovenbouw heb ik gewoon alles bijgehouden en wanneer het nodig is om hulp gevraagd en ik sta nu vlak voor mn examens gewoon een 6.

als je echt gemotiveerd bent doe je extra je best, al sta je dan een 5 voor wiskunde… als je zorgt dat de rest voldoende is haal je je diploma wel x]

f

^nou sorry hoor maar heb al 3 jaar wiskunde bijles, 3 uur per week, ik let altijd op in de les, schrijf de aantekeningen goed over en leer deze d an ook, en vraag zo een vriend nog altijd om hulp voor de proefwerken, en leer me suf, en nog steeds sta ik onvoldoende…
dus het is echt niet zo dat bij iedereen alles maar zomaar lukt als je positief denkt enzo

maar dan nog, als je er nu nog geen bijles voor hebt enzo zou ik dat nemen en alsnog wiskunde kiezen
doe je er nu al alles aan dan zou ik geen wiskunde kiezen want dan haal je je havo diploma niet eens & dat moet je namelijk toch echt wel hebben voor een hbo opleiding… (:

maar ik hou dit topic ff in de gaten, ben ook wel benieuwd

@ little-lover, inderdaad, sinds dit jaar heb ik ook wiskunde bijles, maar ik ben pas 0,5 punt omhoog gegaan. sta nu wel een voldoende, maar wel link als ik wiskunde houd, dan kan ik een 5 staan op mn eindexamen…

Maar weet iemand nog een leuke school?

TMO vind ik niks…

Ik erger mij er aan als mensen maar niet willen begrijpen dat sommige mensen geen wiskunde kunnen. Ik heb het zelfde probleem!

@insanefashion ja dat is idd wel link… hmm moeilijk :frowning_face: heel veel succes met het wiskunde dilemma dan ;O

@angelxb ja precies ik ook, ik snap de logica van dat vak gewoon niet enzo. ik heb andere sterke punten zoals engels enzo (:
maar als iemand dat moeilijk vind begrijp ik dat toch ook gewoon?

Het is gewoon een feit dat tegenwoordig vrijwel elke opleiding wel vereist dat je wiskunde neemt, al is het maar wiskunde A1. Geen wiskunde nemen is een domme zet, ook al ben je niet goed in wiskunde. Zonde, want het is dan nog lastiger om een leuke opleiding te vinden.

^ maar als je dmv wiskunde niet slaagt heb je nog minder…

inderdaad…

MAAR WETEN JULLIE NOG LEUKE OPLEIDINGEN, HBO, ZONDER WISKUNDE?

NEE, GEEN IDEE.

ik heb deze scholen al:

• Willem de Kooning
  • Artemis
  • Artez
  • KABK
  • HKU