leuke literatuur??

Hee!
Voor school moeten we literatuur lezen, daar heb ik geen problemen mee want ik houd erg van lezen… maar veel literatuur boeken kunnen nogal tegenvallen, de meeste zijn erg langdradig en saai e.d
Weet iemand nog een LEUK literatuur boek?

[i]Ik heb precies hetzelfde, ik moet ook literatuur lezen en dat vind ik wel leuk aangezien ik ook van lezen hou alleen ik heb geen idee wat voor boek ik nou moet kiezen…

Maarja mijn zus zei dat iets van Saskia Noort wel leuk is, en een vriendin gaat Phileine zegt sorry lezen (van Ronald Giphart?)
misschien heb je hier iets aan (A)

x[/i]

De Vliegeraar (Khaled Hosseini) & Komt Een Vrouw Bij De Dokter (Kluun)
:relieved:

twee vrouwen van harry mulisch, is nog geen 100blz. dik :slightly_smiling_face:

Oh en A Thousand Splendid Suns (Khaled Hosseini), echt te mooi

:relieved:

Het mooiste boek dat ik voor Nederlands gelezen heb was Ultramarijn van Henk van Woerden.

Ik kan het verhaal niet uitleggen, maar mijn halve klas heeft het gelezen en vond het mooi :slightly_smiling_face: Het gaat over een eiland ergens rond de Middellandse Zee, over een jongen die een affaire heeft met zijn halfzusje, die twee worden gescheiden, de jongen wordt een luitspeler en weet niet dat dat halfzusje zijn kind draagt. Dat kind komt als ze volwassen wordt per ongeluk weer terug op dat eiland enzo… en aah, het zit vol taboe’s en weet ik het, maar het is zo mooi geschreven.

Ook leuk is Joe Speedboot door Tommy Wieringa.
Ja, iedereen en zijn moeder leest het voor Nederlands, maar dat maakt het geen minder goed boek. Heel grappig, en zielig tegelijkertijd.

bevoorrecht bewustzijn van Esther Gerritsen vond ik super goed :slightly_smiling_face:

Die van Kluun mag je niet lezen…

Ja Saskia Noort ja! dat zijn in ieder geval een beetje moderne boeken…

Ik lees nu Joe Speetboot, erg leuk.

Boeken van Renate Dorrestein zijn mooi en goed te lezen; ik heb zelf ‘Een hart van steen’ gelezen.

Ik vond rico’s vleugels van Rascha Peper echt super leuk!

Joe Speedboot heb ik ook gelezen, was wel een van de leukere. Tenminste nog een beetje gebeurtenissen erin. Ik heb bijvoorbeeld ook de Oesters van Nam Kee gelezen, maar die vond ik niet echt boeiend, omdat er maar zo weinig in gebeurde (naar mijn mening).

De Dochter van Jessica Durlacher is ook wel mooi, maar ik heb nog geen een literatuurstuk gelezen dat ik écht mooi vond, wie weet komt dat nog ooit =).

Ik vond Margriet de Moor - De Verdronkene heel erg goed te doen :slightly_smiling_face:.
En voor engels mocht ik “A long way down” van Nick Hornby lezen, dat was ook leuk, meerdere boeken van hem schijnen best goed te doen zijn.

de vanger in het graan van j.d. salinger vind ik een heel erg goed boek en het leest ook makkelijk weg (:

Een schitterend gebrek van Arthur Japin vind ik een heel mooi boek!

Brede heupen, die is lekker dun maar wel apart boek…

dat heb ik ook moeten lezen, en vond het een verschrikkelijk boek…

Ik heb voor Nederlands Een spaans hondje van Rascha Peper gelezen. In het begin moest ik er heel erg inkomen maar na een tijdje wilde ik het echt heel graag uitlezen

Turks Fruit - Jan Wolkers
Loverboy - René Appel (best moeilijk met al die verschillende verhaallijnen, maar wel mooi verhaal)
De Eetclub - Saskia Noort