Leuke lieve vriend maar irritante gedachtes

Hee,

Ik heb nu al een half jaar een leuke en lieve vriend, we hebben het erg leuk samen. Maar
als ik alleen ben, denk ik vaak aan vrijgezel zijn. Dan denk ik aan mijn vriendinnen die met jongens lopen en flirten en als ik dan van mn vriend hoor dat die vroeger ook gewoon met meiden heb gekloot, denk ik van, dat wil ik ook. Ik ben altijd erg braaf geweest en nu ik een vriend heb weet ik pas wat vrijgezel zijn echt is ofzo, hij is namelijk mn eerste serieuze vriend.

Niet dat ik met iedereen naar bed wil gaan ofzo, maar ik denk er gewoon aan om weer vrijgezel te zijn, net of ik het gewoon mis. Gewoon flirten en met jongens lopen…
En nu denk ik van jeej ik had dat en dat kunnen doen. Net of ik er niet alles heb uitgehaald…
En het is niet dat ik mijn vriend kwijt wilt, dan zouden jullie vast denken ja stop dan met zo denken en zeur niet, maar ging dat maar zo makkelijk ik denk er wel vaker aan.

Hebben meer dit en werd het minder na een tijd?

Je kunt gewoon stappen en flirten op afstand lijkt me. Als je teveel twijfelt en ernaar neigt, kun je maar beter met je relatie stoppen en even ‘klooten’ de komende tijd.

Dit.

Ik herken dat niet en ik had ook geen ervaring voor mijn vriend. Ik weet niet, ik ga er van uit dat ik voor de rest van mijn leven bij mijn vriend blijf en heb geen behoefte aan andere mannen. Ik ben ook geen uitgaanstype dus de verleiding is er gewoon niet.

Single wil je een relatie, relatie wil je single zijn. Dit hoor ik zo vaak. Als je blij bent met je vriend, waarom dan met andere jongens willen flirten en dergelijke als je dat ook allemaal met je vriend kan doen?

Ik herken het wel. Sinds mijn 15e had ik enkele jaren een relatie, en rond mijn 20e dacht ik ‘Is dit het nou?’. Ik besloot toen wat meer van de “wereld” te zien, door wat vaker 's avonds op stap te gaan. Mijn vriend vond dit niet leuk… Maar hey! Nu kan het nog. En een verleidelijke blik hier en speelse glimlach daar kunnen geen kwaad, toch? Zolang je maar onthoudt: Er zijn grenzen.

Mijn vriendin had echt precies hetzelfde als jou.
Ze had al 3 jaar een vriend, haar vriend had al ervaring en zij helemaal niet. De relatie ging echt goed maar ze vroeg zich vaak af of ze niet te vroeg in de relatie is gestapt, en of ze nu niet zoveel ‘‘mistte’’
Zij heeft toen een tijdje afstand gedaan van haar vriend. Haar vriend had hier best wat moeite mee, maar begreep haar wel en gaf haar de ruimte. Zij heeft uiteindelijk met 1 jongen gezoend en kwam er toen achter dat haar eigen vriend wel écht voor haar bestemd was en nu zijn ze, sindsdien, weer 2 jaar samen.

Dus een tip die ik jou kan geven, praat hier met je vriend over. Ik wil niet zeggen dat je het moet doen zoals mijn vriendin en het uit moet maken om even los te gaan, want lang niet elke jongen zal daarna nog bij je terugkomen. Maar praten zal zeker helpen.

Ik begrijp je wel. Ik heb nu ook een relatie van bijna 2,5 jaar en kan rustig met andere jongens lopen, uit gaan, dansen enz. Er zijn gewoon grenzen en die grenzen hebben wij samen vastgesteld en ik heb niet het gevoel alsof ik iets mis ;p Je vertrouwd elkaar toch volledig =)

bedankt voor jullie reacties:)

Ja herken het ergens wel, toen ik 1,5 single was heb ik veel geflirt en gedanst met jongens maar nooit anderen dingen. Mis het totaal niet, vind het wel leuk dat ik een vriendje heb.
En flirten en dansen kan eigenlijk toch altijd wel? Het moet niet té gaan worden maar je weet wat wat ik bedoel.

Dit.

Veel mensen die ik ken hebben dit… behalve ik… Na mijn mening vind je je vriend wel leuk en zo… maar dan is het geen echte liefde. Sorry dat ik het zeg maar ik lees zo vaak dat mensen relaties zien als iets wat tijdelijk MOET zijn en al snel behoefte hebben aan iemand anders. Ik ben ook geen uitgaanstype en volgens mij speelt dit wel veel in het uitgaansleven. zou dan gewoon geen vaste vriend nemen als je er zo ever denkt (neem dit niet te hard op, tis was ik vind)