Leuke kleren kopen & combineren, tips?

Ik ben altijd een beetje iemand geweest van “ik pak wel wat uit mijn kast, trek het aan en ga ervoor”, maar eigenlijk wil ik daar heel erg graag verandering aan brengen. Alleen ik heb me nooit echt bezig gehouden met kleren en ik heb het gevoel alsof ik wat mis ofzo hahaha. Hoe zoeken jullie nou leuke kleding uit, en vooral hoe maken jullie leuke combinaties? Soms zie ik iemand iets dragen wat heel erg leuk gecombineerd is, terwijl ik het los helemaal niks zou vinden. En waar halen jullie je inspiratie vandaan?

God wat slecht dit :’)

Wat ik meestal doe is dat ik als ik kleding koop ik dingen koop die bij elkaar passen. Maar dan wel dat ik het ook met meerdere dingen aan kan. Ik koop dan bijvoorbeeld 1 broek en 3 shirtjes die daar bij staan.

koop een paar basis items: een spijkerbroek, zwart jack, grijs vest, wit shirtje, een paar felle hemdjes etc. Deze kun je namelijk heel makkelijk combineren, die spijkerbroek past bv zowat bij elk shirtje en kun je moeilijk fout doen. En dat grijze vest past bijna bij elke broek/shirt goed, op grijs na natuurlijk.

Dit is dus veel handiger (en goedkoper) ipv alleen maar setjes te kopen die je alleen in die combinatie aankan. Een felroze broek bv is leuk maar dan moet je er wel echt een bepaald shirtje bijhebben wat er weer leuk oppast. Anders is het vreselijk :wink:

Wel is het natuurlijk leuk om 1 a 2 van die setjes te hebben maar verder zou ik voornamelijk makkelijk combineerbare kleren kopen. Oja je kunt natuurlijk in de zomer ook een keer een jurkje aan doen, dat hoef je het met nix te combineren :stuck_out_tongue:

Verder kijk ik pas in de winkel wat ik es zou gaan kopen, maar je kunt van te voren op webshops gaan kijken om te weten wat je leuk vind en wat je ong wilt hebben etc voor je inspiratie hahs

successxx

Ik kijk vaak naar blogs, pinterest etc.
Ik typ dan bijvoorbeeld een van m’n favoriete items in (sweater bijv.) en hier zoek ik dan op en kijk ik hoe anderen het combineren. :slightly_smiling_face:

Yea eh… ik zou eerst mijn stijl bepalen als ik jou was (als je die hebt) dus waar je je chill bij voelt en als je je overal chill bij voelt, wat je vindt dat je écht goed staat en waarom en dan pas op combinaties gaan zoeken. Want combinaties kunnen op allerlei gebieden: prints, kleur, model, etc etc. Niet dat ik er verstand van heb, maar het zou kunnen helpen :astonished:.
Ik heb na vier van die seizoentestjes bepaald dat ik een wintertype ben; hoog contrast, diepe en intense kleuren. Pastelkleuren gaan dus totaal niet werken bij mij.
Mijn eigen stijl is overwegend simpel en moet rustig zijn: ik zoek de ‘kracht’ van kleding eerder in het model dan in de opdruk. Bijvoorbeeld: iets dat tailleert, mijn kont (ja die heb ik) of mijn hals benadrukt. Ik vind daarom v-halzen dus fijn omdat ik dat deel van m’n lijf mooi vind. En ik hou ook van kleuren die niet bij elkaar in het kleurenschema liggen (drie tinten blauw bijvoorbeeld) en als dat wel zo is, dat er één tint dus totaal tegenover ligt.
Ik heb laatst een zwarte kokerrok gekocht en toen realiseerde ik me dat ik mijn kont en heupen best mooi vond.
Mijn inspiratie haal ik eigenlijk van de mensen om me heen. Eén iemand die al wat ouder is kleedt zich zo goed dat ik denk: oke wát zorgt er dan voor dat het er mooi uit ziet? En dan probeer ik daar elementen uit te plukken.