Leuke jongen, maar ...

Lieve Allemaal,
Sinds een jaartje of 2/3 ken ik een jongen (T.), hij zat bij mij op school en was een collega van mij.
Hij is geslaagd en hij heeft ontslag genomen ): daardoor zal ik hem dus minder of helemaal niet zien.
Ik vind hem al een tijdje leuk, maar durf helemaal niks te ondernemen.
Als ik met hem op werk praatte was het altijd wel super gezellig en hadden wel lol.
Nu hij ontslag heeft genomen wil ik eigenlijk wel met 'm afspreken, omdat ik hem dus niet meer zie anders.
Alleen weet ik niet hoe ik dat aan hem moet vragen of voorstellen…
Verder heb ik wel zijn nummer en ik heb 'm op facebook.
Kunnen jullie me helpen? Wat zouden jullie doen/aanraden?
xoxo

knoop een gesprek aan op facebook via privebericht, vraag of het hem bevalt zn ontslag en dat je het wel jammer vindt dat je hem nu nooit meer gaat zien…en dan zijn reactie afwachten

hoe moet ik beginnen? vaak voelt t alsof zo’n gesprek vooral vanaf mijn kant komt, terwijl we het op werk super gezellig hadden…

Misschien gewoon heel luchtig van, hoi hoe is het? Geen spijt van je ontslag? Of heb je een andere baan? etc.

ik had ook al gesproken met hem op zn diploma uitreiking over zn ontslag, dus daarover praten is dan misschien niet zo’n slim plan?

vragen of hij al weer wat hij gaat studeren, of dat hij eerst een jaartje er tussen uit gaat ?

en hoe lang is dat geleden? hou het gewoon luchtig, gewoon hoi hoe is het nu? hoe bevalt het afgestudeerde leven je:P etc kijk hij gaat het toch wel een keer merken dat je hem leuk vindt, helemaal geen risico lopen zit er niet in, dus kom op, gewoon wat sturen en je ziet het vanzelf wel, zo niet…dan niet toch? meer vissen in de zee enzo;)

ik weet eigenlijk ook al veel van 'm, dat van zijn studie weet ik ook al… zo wordt het steeds lastiger wat ik moet vragen ): ik weet het echt niet…

Dat is een optie ja, maar ik weet niet zo goed hoe ik zoiets in een gesprek moet zeggen, want ja als je dit effect krijgt, is het ook een beetje raar voor mijn gevoel:
hee

• hee
    hoe is het?
  • ja goed en met jou?
    ja ook (:
    jammer dat je bent gestopt op werk zeg…
    heb je misschien zin om een keertje wat te gaan drinken?

of valt het mee? gosh, ik klink echt wanhopig…

Niks ergs aan toch? Begin gewoon ‘hee hoe gaat het nu?’
En dan reageert hij en dan begin je er gewoon over dat je het jammer vindt dat hij is gestopt, en of ie een keer wil afspreken want het was altijd wel gezellig? Niet te veel over nadenken joh! deed ik ook altijd maar is helemaal niet nodig.

Ga ervoor! als het niet lukt, maak je niet druk want je geeft zelf al aan dat je hem bijna niet meer zult zien. maar ik gun je natuurlijk dat hij ook wil afspreken! SUCCES!

Ja, gewoon doen! Impulsieve acties, niet te veel nadenken. Die dingen hebben bij mij tot nu toe het beste gewerkt. Je ziet wel waar het toe leidt.

Succes, praat met hem en ik hoop dat het goed voor je uitpakt!

Misschien moet ik het ook maar gewoon doen, nu alleen nog wachten totdat hij online is en kijken of ik genoeg moed heb (;
Dankjulliewel!
Als je nog tips hebt, zijn ze welkom!(:

Maak een afspraak met hem, of skype met hem. Misschien kunnen jullie iets leuks gaan doen. Wees niet bang, het lukt vast wel!

Succes! x

zal ik hem anders smsen of zal ik toch wachten totdat hij online komt op facebook?

Eigenlijk heb je helemaal gelijk, achteraf spijt hebben is erger dan dat hij zegt dat hij niet wil (;
Dankjewel!xoxo

wat zal ik dan smsen?
hmmm, ik twijfel echt over alles nu ):

Hoi, ik zoek een reden om je te smsen, maar ik weet er geen… Denk aan je =)

Nou, ik had dus gesmst:
Hee …! lekker aan het genieten van je vakantie? ik vroeg me af of je het leuk zou vinden om een keer wat te gaan drinken? X Wendy

Smst hij terug:
Hee wendy we zijn net aangekomen bij onze shitty tussenstop. Maar gelukkig zijn we er morgen. En als ik terug ben kunnen we dat wel een keer doen. X

klinkt het naar jullie mening positief of wat?
xoxo

ahaha jazeker! :stuck_out_tongue: