Leuke jongen en depressed

Hai allemaal,

Sinds een tijdje zit ik niet zo lekker in mijn vel, komt door dingen die ik nog goed moet leren verwerken alleen de laatste tijd gaat dat zoveel slechter dan normaal. Ik voel me mezelf niet, ik huil veel en word snel boos of ben ineens enorm somber ik zit dan dus ook sinds kort in therapie om het allemaal achter me te laten, en ik ben dus lichtelijk depressief. Kortom gaat niet allemaal even goed de laatste tijd. En ja, ik zit op tinder haha, nu ben ik daar dus een hele leuke jongen tegengekomen, we praten elke dag, en hij wilt mij dus zien. We hebben al een datum afgesproken maar de laatste dagen spookt er vanalles door mijn hoofd. Ik ben nu in therapie maar zeker nog niet de oude en ik vraag me af of het slim is om te daten. Ik ben niet wie ik normaal ben en ik vraag me af of een jongen er op dit moment bij wel slim is. Het liefst leg ik hem uit dat het me nu even niet gaat lukken maar ik ben zo bang dat er dan nooit meer iets terecht van komt… Wat denken jullie? Is het slim om te daten terwijl je nog druk bezig bent met je oude ik terug krijgen? Liefs

ga er gewoon voor

Heel herkenbaar, ik was in therapie toen ik mijn huidige vriend leerde kennen.
Ik dacht, ik ga toch maar daten. En dat (en hij) bleek nog leuker dan gedacht. Ik vond het wel erg lastig om hem na een tijdje te vertellen wat er speelde, eerst hield ik het erop dat ik af en toe met iemand ging praten die me hielp met wat dingen. Lekker vaag. Maar toen we echt een relatie kregen kwam het er vanzelf uit.

Inmiddels zijn we 3 jaar samen en hij heeft me alleen maar geholpen en gesteund, waardoor het ook al gauw beter ging. Je merkt vanzelf of hij er echt voor je is, maar ik zou het als ik jou was eerst niet helemaal op hem afgooien wat er allemaal speelt. Komt hij vanzelf achter als het serieus blijkt te worden :slightly_smiling_face:

En het leuke daten is ook wel een fijne afleiding waarschijnlijk!

hey meis,

Dit is zó herkenbaar. Ik ben zelf ook hard bezig om mijn rotzooi op te ruimen, om het zo maar even te zeggen. Vlak voordat ik er eigenlijk achterkwam dat ik depressief was en hoe zwaar die depressie is ontmoette ik een hele leuke jongen via het internet. We zijn gaan daten en uiteindelijk is er iets moois ontstaan. We zijn nu vier maanden officieel bij elkaar. Ondanks dat we nog heel vroeg in onze relatie zitten weet hij dat ik in therapie zit, en ook waarom. Hij probeert me hierbij te steunen, ook al maak ik hem dat niet makkelijk. Ik ben al heel lang niet meer de ‘oude ik’ en het zal heel lang duren om deze terug te krijgen maar ik vind het een mooi idee dat hij de transformatie zal zien, en mij daar hopelijk nog heel lang in zal steunen.

Oftewel; zolang jij weet dat het iemand is die jou écht wil steunen, en er voor je wil zijn… gewoon doen!

Bedankt voor jullie lieve reacties, ik heb er zeker wat aan! Ik denk dat ik het toch maar ga doen tenslotte hoef ik niet met hem te trouwen ofzo na 1 date haha. Het voelt echt fijn om hier niet alleen in te staan. Heel erg bedankt!

Super leuk om dit terug te lezen, we zijn ondertussen al bijna een half jaar samen en ik ben nog nooit zo gelukkig en verliefd met iemand geweest :slightly_smiling_face:

Ahw net hele topic gelezen en fijn om te horen! :slightly_smiling_face:

Oh wauw, super mooi om te lezen! Ik ben op dit moment ook (lichtelijk/afwisselend?) depressief. Daarom stoot ik iedereen af. Mijn hoofd heeft gewoon geen ruimte en energie voor een jongen. Wel echt leuk om te lezen dat jij je hierover heen hebt gezet! :slightly_smiling_face: Ben blij voor je.