Leuke job voor Zuiddag?

Met mijn school doen we mee aan de Zuiddag. De Zuiddag is een dag waarbij jongeren uit verschillende Vlaamse scholen een hele dag gaan werken (eender waar) voor geld voor kwaliteitsvol onderwijs in de sloppenwijken van Venezuela.
Er zijn een heleboel jobs waaruit je al kan kiezen, maar dit zijn eerder ‘saaie’ jobs zoals werken in een winkel, werken bij de groendienst,…
Maar je kan ook zelf een job gaan zoeken en omdat ik dit wel een unieke kans vindt, dacht ik er ook aan om iets specialer te zoeken dan gewoon maar winkelassistente (wat ik ook gewoon tijdens de zomermaanden als vakantiejob zou kunnen doen).

Een meisje uit mijn klas wordt moderedactrice voor Elle voor één dag, wat echt wel heel leuk en uniek lijkt.
In het verleden is er bv. ook al iemand stewardess voor een dag geweest en ik heb al proberen contact op te nemen met luchtvaartmaatschappijen maar het is me niet gelukt om een job te krijgen.
Nog leuke ideeën wat ik eventueel zou kunnen doen? Ik wil iets speciaals en leuks, een once in a lifetime experience…

Ik heb ook al contact genomen met de Eerste Minister van België om hem voor een dag bij te staan en ze waren enthousiast over mijn voorstel, maar dan is er blijkbaar de Europese top op die dag waardoor het zeker die dag niet zou kunnen doorgaan (wel hebben ze voorgesteld dit op een andere dag te doen, maar dit is dan niet meer in het kader van Zuiddag).

up

Uppen na 5 minuten is niet nodig. Het is een forum, geen chatbox. Heb geduld.

up!

Werken op een festival
Werken in een restaurant
Werken bij girlscene
Werken bij een radioprogramma of tv-zender

up!

Waarom lees ik elke keer zuipdag?