Leuke discussie emancipatie

hee meiden!

wat vinden jullie:
emancipatie is tegenstrijdig omdat vrouwen zich daardoor klem praten omdat ze daarmee toegeven dat ze inderdaad minder zijn en dus niet gezien worden als gelijken?

of vinden jullie het echte girl-power dat we voor ons soort opkomen?

xx

Ik snap de begin post niet helemaal :flushed:

Waarom klem praten?

ik snap het ook niet, bedoel je dat vrouwen zich aanstellen?

Ik vind het een stomme stelling.
Vrouwen worden ook als minder behandelt, dat ‘we’ daar tegenin gaan wil niet zeggen dat we zelf ook vinden dat wel minder zijn.
We gaan er juist tegenin omdat het niet klopt!

"Emancipatie is het streven naar gelijkgerechtigdheid, zelfstandigheid, eerlijkere maatschappelijke verhoudingen of de formele toekenning van gelijke rechten, gelijkstelling voor de wet. "

Zie je nu in dat je stelling nergens op slaat? Verder ben ik het eens met NLPN

Precies x]

Dit.
En nederland is echt verneukt op dat gebied trouwens.

^ Heb je het over normale emanicipatie of vrouwenemanicipatie?

Want vrouwen hebben het hier namelijk echt goed hoor :F
En in verhouding tot de wereld valt de normale emanicipatie nog echt mee.

Inderdaad (: Qua werk , relaties (man boven vrouwe ed.) en nog zoveel andere dingen die met emancipatie hebben te maken, gaat het hier zo slecht nog niet (:

Behalve dan dat vrouwen met een even goede studie de helft minder verdienen dan mannen. Of dat vrouwen minder snel aangenomen worden. Of dat dezelfde eigenschappen bij een vrouw als 'bazig en irritant ect." worden gezien, en bij mannen als ‘potentiele directeur’ om het zo maar even te zeggen :'3
En dat is natuurlijk moeilijk te onderzoeken, vooral die laatste twee, maar het gebeurt wel. En dat kan je niet ontkennen.
En ik zou het niet vergelijken met andere landen, want ik woon niet in die andere landen. En als we dan toch naar andere landen gaan kijken zou ik kijken naar (welk land was het nou?) zwitserland of zweden of iets. Daar zitten er veel meer vrouwen aan de top en het gaat er prima met de economie. Omdat de overheid er iets aan doet.

En bovendien denkt de regering zelf beter te kunnen beslissen voor vrouwen, door vrouwen die een hoofddoek willen dragen dat te willen verbieden.
Gelukkig is het nog niet zo ver, maar emancipatie houdt in dat vrouwen zelf keuzes kunnen maken. dussehh :’'3 Dat zou een fail zijn

Mee eens.
Dat wij het hier goed hebben, betekent niet dat er niet nog meer verbeterd mag worden. Ten slotte hebben veel vrouwen in andere landen er uiteindelijk wat aan als wij nog geëmancipeerder worden, want als niemand wat doet, gaat iedereen het als normaal zien enz. enz.

ik heb de stelling ook niet bedacht, las hem in een tijdschrift :wink:

maar voorbeeldje:
in hogere functies moet een bepaald aantal procent aan vrouwen worden gegeven.

verdienen ze dan die plek doordat ze vrouw zijn of door hun bruikbare capaciteiten?

Dat is niet eens zo (uitzonderingen nagelaten ofc). En het tegenovergestelde is ook bij mannen zo. In een parfurmere oid nemen ze veel minder snel een man aan etc.

maar die qoutom is er wel soms, en ook al is het er niet, gezeken wordt er toch
zoals nu ook in het kabinet,
dik commentaar omdat er zo weinig vrouwen in zitten,
is dat dan om het vrouw zijn of word er gekeken naar de missende kwaliteiten van de heren?

Dat is al een betere stelling.

Ik denk dat er evenveel capabele vrouwen als mannen bestaan (bv. in de politiek). Maar sommige beroepen worden gewoon nog ten onrechte als een mannenberoep gezien en daarom is het wel goed dat de wet tussenkomt om echte gelijkheid ook te verwezenlijken.

Dat is wel zo.
Vrouwen verdienen gemiddeld gewoon de helft van wat mannen verdienen voor het zelfde werk, (dit voorbeeld gaat over tandartsen btw.) Bij andere beroepen verdienen vrouwen gemiddeld wel meer dan de helft van wat mannen verdienen, maar alsnog veel minder. En dat gemiddelde is dus niet een uitzondering. Tis dat ik morgen een belangrijk proefwerk heb, anders had ik die website voor je opgezocht :stuck_out_tongue:
En om nou een beroep als tandarts te vergelijken met een baan bij een parfumerie vind ik nou ook niet echt x] hetzelfde x]
“waarom worden er vaker vrouwen aangenomen bij lingeriewinkels :C het is een mysterie :C”

Met de helft bedoel je nu wel dat een vrouw bv. maar 1000 verdient per maand terwijl een man 2000 zou verdienen. Dat lijkt me toch echt wel irrealistisch?