Leuke dingen voor huisdieren

Ik heb zeg maar een kat en nu het vakantie is kan ik wel wat vaker met hem spelen en ik vroeg me af wat wel leuk is om te doen met je kat. Hij is een binnen kat trouwens want we wonen in een bovenhuis maar hij gaat wel elke dag het balkon op.

Iniedergeval zijn er nog wat leuke spelletjes (het liefst geen speeltjes want die heb ik genoeg maar iets nieuws) om te doen met je kat? Of nou ja wat doen jullie met jullie katten als jullie ermee spelen? Ik heb zelf wel eens gehoort dat katten het leuk vinden als een tent maakt van kranten.

De mijne is trouwens een mannetje. Heb er trouwens twee maar die ander houd meer van mijn broer :stuck_out_tongue:

Tips zijn welkom.

Het enige wat mijn kat doet is eten, slapen en de buurt onveilig maken. :’)
Met dat beest kan ik niet eens spelen. Hij haat speeltjes, kijkt er naar alsof het een besmettelijk virus is. Hij houdt meer van vogels… levende vogels. Tsja.

Dus ik heb geen tips helaas!

hahaha geeft niet : P

Ga eens langs een dierenwinkel? Je wordt doodgegooid met speeltjes daar.
Wat ik je persoonlijk wil aanraden is in elk geval meerdere dingen aan te schaffen. Soms is het even uitproberen wat je kat leuk vind. Maar vooral wat betreft beweging. Als je kat niet naar buiten kan maar weinig beweegt (dus weinig speelt), kan hij gefrustreerd raken en vervelend worden; uithalen, blazen, dingen slopen, niet luisteren…
Gelukkig kosten speeltjes bijna niks en je kan ze ook zelf maken, zoals een touwtje of iets wat glinstert.

Mijn kat was zelfs dol op een aardappel om mee te spelen :’)

We hebben ze nu al 3 jaar en we zorgen wel dat ze genoeg bewegen enzo. Want we hebben veel slinger speeltjes, maar ik zal een kijken.

haha aardappel :stuck_out_tongue:

Ja hij vond het heerlijk. Hij zette dan zijn nagels in de aardappel en gooide ermee om er vervolgens achteraan te rennen. Als je in de woonkamer zat en je hoorde ‘pok… pokpok’ wist je genoeg :’)

ahahah oke ik ga hier echt kapot xd

Ik wou dat ik het gefilmd had :’)

Hahaha Silverbleed :’)

haha.

maar ga inderdaad eens langs een dierenwinkel ofzo (: Wel goed overwegen wat misschien gevaarlijk kan zijn voor je kat want een dierenwinkel verkoopt soms ook dingen die er leuk uitzien of goed verkopen maar niet persé goed zijn voor de kat.

katten spelen niet met speeltjes of met dure mandjes. Nee katten gaan in een oncomfortabele doos en spelen met eten, een rietje of de afstandbediening.

mijn kat is ook en binnenkat, maar die speelt enkel heeeel af en toe met een stukje karton. of met schaduwen daar wordt ze echt gek van :’)
verder bestaat haar leven uit eten en slapen en geborsteld worden.

dozen! Bouw een mini huisje voor je kat.
Verder lampjes, mijn kat is gek op een lazerpointer, het rode puntje is ideaal om je kat aan het rennen te krijgen.

Oja, deur dicht. Kat aan een kant en jij aan de andere. En dan een stuk papier onder de deur heen en weer bewegen. Mijn kat vind het geweldig!

ik deel folders en elke week zit er om de folders zo een soort plastic touwtje, mijn kat vind dat dus echt helemaal geweldig en springt met die dingen in de lucht en maakt die salto’s en nog meer vage dingen. maar voor de rest is mijn kat en luilak en speelt hij met niks .