Leuke dingen in Amsterdam??

Hallo allemaal,

voor de verjaardag van mijn vriend had ik bedacht dat het wel leuk zou zijn om een dagje naar Amsterdam te gaan. Hij houd namelijk erg van winkelen en amsterdam is daar natuurlijk ideaal voor. Ik vind alleen winkelen een beetje saai en wil dus ook nog lekker gaan eten en mischien ergens ander nog heengaan.

Dus: Heeft iemand een leuk idee om te gaan doen (naast winkelen) in Amsterdam?

xx

Kom op hé…
Dit is toch geen topic waard?
Je loopt bijvoorbeeld de dam op en je ziet serieus elke kant die je opkijkt leuke dingen. Musea, restaurantjes, tentoonstellingen, marktjes … Wat is er niet te doen?

Madame Tusseauds… wel erg duur 20 piek p.p.
Idd ergens gaan eten met z’n twee of drinken tussen het winkelen door.
Ik ga binnekort met school richting de Jordaan om te kijken waar Theo Thijssen vandaan komt, erg cultureel.
Verzetsmuseum, erg cultureel.
Eventjes de Dam op, Albert Cuijp.

Amsterdam moet je gewoon heen gaan en het over je heen laten komen. Als je dingen gaat plannen kom je bij allemaal van die culturele dingen uit (en die zijn leuk hoor) maar dat is niet echt Amsterdam.

de 9 straatjes zijn echt leuk om heen te gaan, maar das ook winkelen (a’).
Zoals hier boven al word gezegd je moet het over je heen laten komen.

Over de wallen lopen, ook leuk om een keertje te zien in je leven :stuck_out_tongue:.
Of zo’n Chinese buurt, daar was ik per ongeluk een keer in belandt (ik weet daar gans de weg niet), was ook wel grappig om doorheen te lopen. En lekker low-budget…!

Je kan ook een rondvaart maken door de grachten of zo.
Of naar het Anne Frank huis xD.

Ik ga morgen naar Amsterdam met wat vrienden, en wij gaan naar Amsterdam Dungeon. misschien is dat leuk?
Verder gewoon shoppen, rondvaarten etc… genoeg te doen lijkt mij?

De Condomerie?

Mijn vriend en ik waren een keer naar een sexmuseum geweest daar, ging echt nergens over xD
Maar je kunt ook naar dat marteltuigenmuseum, weet niet hoe dat heet =P
Kom er bijna nooit, dus ken er niet alles

Het is toch zijn verjaardag + hij houdt van winkelen so I don’t see the problemo

ik zou niet naar het AnneFrank Huis gaan, je wordt er helemaal duizelig door alle drukte… en je ziet niks… alleen dat hoofd de hele tijd op foto’s…
ik was laatst met m’n vriendinnen naar Bazar gegaan, da’s een restaurant op de Albert Cuyp, buitenlands, dus je moet er wel van houden (Marokkaans voglens mij…) maar was wel superleuk en gezellig… hangt een hele leuke sfeer, verder ja Kalverstraat, Negen straatjes…

Toen ik 13 werd gingen we ook een dagje naar A’dam.
Alleen wisten we tot de dag ervoor niet dat er toen Gaypride was…
We hebben toen maar gewinkeld, naar madame tussauds en een rondvaart gemaakt dwars door de gaypride zelf hahah x)

In het centrum van Amsterdam vind je een hoop leuke dingen om te doen.
Daar kijk je je ogen uit.
Zoals: Madame tussauds, winkels dan iig en een hoop café’s, restaurants