Leuke dingen doen met ex?

Oke het zit zo ik heb bijna 9 maanden met mijn ex gehad en hij heeft het 3 weken geleden uitgemaakt, nu ben ik al wel redelijk over hem heen en heb gewoon zin om gezellig wat te doen als vrienden, zal ik hem gewoon vragen of hij een keer even wat wil doen met mij, wat drinken in de stad ofzo? of niet… is het te snel?
alvast bedankt=)

up?:pensive:

het is vrij snel, maar als hij het ook leuk vindt; waarom niet?

die keus ligt bij hem?

askhim.

hmm ja, ik weet niet echt of hij het leuk zou vinden, maar dat ga ik dan wel even vragen hoe hij erover denkt=)

en eigenlijk was het antwoord ook bestwel logisch maar echt ik denk soms echt in rare kronkels haha

Dan zou ik er wel bij zeggen dat je het puur als vrienden wilt doen… Voordat hij zo z’n ideeën krijgt he (:

Daar dacht ik ook al aan. Waarom is het uit als ik mag vragen?

hmhm ja, dat zou ik dan ook wel doen! maar het is uit omdat hij heeft nogal vaak twijfels gehad of hij nog wel van me hield enzo en dit was echt de 5e keer ofzo en we maakten elkaar daar nogal kapot mee, dus hij had zoiets van dit kan niet langer, maarja het is dus uit omdat hij niet meer van me hield, dus vriendschap zou dan best kunnen… toch?

ben je nu al over hem heen dan?

Ja, vrienden blijven met een ex kan een hele goede of juist een hele slechte band zijn voor de vriendschap. Jullie kunnen nu waarschijnlijk rustig terugkijken naar de 9 maanden en rustig erover praten. Tijdens een relatie praat het meestal met een beetje druk erbij niet goed. Het is nu ook beter dat het over is, omdat jullie (hij vooral) elkaar alleen voor de gek hielden en het alleen maar zou verslechteren :slightly_smiling_face: Veel plezier alvast!

nou helemaal over hem heen nee, het vlammetje voor hem blijft nog wel even branden, maar ik ben nu al wel toe aan vriendschap ik accepteer gewoon dat hij niet meer wil dan vrienden, en dat wil ik zelf ook niet, omdat hij gewoon niet meer van me houdt.

hmhm ja, heel erg bedankt=)

ja dat snap ik maar het kan echt heel erg moeilijk zijn hoor
dat je hem alleen maar meer gaat missen
want als je gewoon leuke dingen met hem doet
is alles leuk enzo
en zie je zijn negatieve kanten niet
(hij praat waarschijnlijk niet over zijn problemen etc.)
dan kan het zo zijn dat je alleen zijn leuke kanten ziet
en dan kun je hem dus weer heel erg gaan missen etc.
als ik jou was zou ik het niet doen

hmm ja, daar heb je opzich wel een punt…
maar ja ik mis nu ook gewoon mijn ‘beste vriend’ zeg maar, want dat was hij ook voor me. daarom wil ik gewoon weer dingen samen doen enzo, maar ja je hebt misschien ook wel gelijk dat ik hem daardoor meer zou gaan missen eigenlijk juist…
ik kijk het denk ik nog even een weekje aan… dan ga ik dan misschien wel even iets met hem afspreken en als het toch niet bevalt, dat ik hem dus meer ga missen, doe ik het gewoon niet nog een x?

Ik zou het gewoon doen, het zou toch zonde zijn als je elkaar helemaal uit het oog verliest? En indd, als je je er niet fijn bijvoelt, dan doe je het gewoon niet meer.

-

Als jij denkt dat je er klaar voor bent om met hem af te spreken ook al ben je nog niet helemaal over hem dan zou ik dat vooral doen. Het zou sowieso zonde zijn als de vriendschap verwatert. Zelf had ik de dag nadat het uit was met mijn ex al met hem afgesproken, klinkt best fout maar ik had het nodig. Het was langs een kant confronterend dat we gewoon als vrienden omgingen maar toch heb ik het gevoel dat het mij geholpen heeft om beter te accepteren dat het gedaan was. Ik denk dat je zelf wat moet aanvoelen wat voor jou het beste is, maar zo te zien wil je hem zelf wel zien dus dat zal wel meevallen.