Leuke date maar...

Heee meiden,

Gisteren heb ik een tweede date gehad met een erg leuke en lieve jongen. We zijn samen gaan uiteten in mijn woonplaats. Hij kwam veel later als afgesproken, maar belde netjes dat hij in de file stond (ja er stond echt file). Heel attent van hem had hij daardoor een bosje rode rozen bij zich. We hebben daarna samen gegeten en veel met elkaar gesproken. Ik stelde voor om de rekening te delen, maar hij wilde betalen want hij had mij uitgenodigd. Daarbij zei hij dat hij betaalde als we het nog een keer over zouden doen. Hij moest weer redelijk op tijd naar huis, omdat hij vandaag moet werken. We namen afscheid met een knuffel en drie zoenen op de wang. Toen ik thuis was appte hij dat hij het heel gezellig had gevonden.

Maar nu het dilemma hij is echt leuk en lief maar krijg er absoluut geen kriebels bij. En weet ook niet hoe hij er in staat, dit hebben we nog niet besproken. Ik wilde dit gisteren bespreken, maar kwam er op een of andere manier gewoon niet van. Denken jullie dat die kriebels nog kunnen komen en zou hij kriebels kunnen hebben? En zou ik dit met hem bespreekbaar kunnen maken via de app? We zijn namelijk allebei best verlegen en hij kan moeilijk over zijn gevoel praten.
Hopelijk kunnen jullie mij advies geven, dankjewel!

Klinkt als een leuke jongen. Als je er niks bij voelt, dan is dat zo, dan zou ik het wel zeggen voordat hij weer een redelijk dure date met je plant. Lastig dat jullie allebei verlegen zijn! Hoe vaak zien jullie elkaar verder? Of spreken jullie elkaar alleen maar via de telefoon of de app?

Klinkt inderdaad als een ontzettend leuke/lieve jongen! Misschien kun je nog op een volgende date gaan, en dan kijken hoe je je voelt. Als je er nog steeds niets bij voelt, vertel het hem dan eerlijk, voordat jullie nog meer dingen gaan doen want hij gaat zich dan ook steeds meer aan je hechten. En als je het echt niet durft omdat jullie verlegen zijn, kunnen jullie het nog altijd via de app bespreken of bel hem desnoods even op!

Dat klinkt echt heel lief! Ik had ook niet gelijk vlinders bij de eerste date met mijn vriend, maar na 2 dates wist ik dat het goed zat! Misschien nog een date doen, en dan kijken hoe het gaat.

Hij klinkt echt al een hele lieve jongen! Het kan inderdaad zijn dat de gevoelens nog moeten komen, maar dit hoeft niet. Ik zou het tegen hem zeggen, voordat jullie weer op een redelijk dure date gaan. Je kan er ook voor kiezen om wat goedkoper op een date te gaan, bijvoorbeeld een wandeling maken ofzo. Dan kun je hem wat beter leren kennen, misschien dat je gevoelens voor hem dan wat duidelijker worden.
Als jullie alletwee zo verlegen zijn zou de app wel een manier zijn om te vertellen, anders misschien bellen? Is toch anders dan face to face.

Maar wat is de reden dat je met hem op date bent gegaan? Ik bedoel, er is vast wel een reden dat je met hem bent uitgegaan.

Bedankt voor jullie reacties!

@Dragonborn. We hebben elkaar nou 2x gezien, we wonen ook best wel een stuk uit elkaar. We appen dagelijks, voor een volgende date is nog niks afgesproken.

@Nox. Ik heb hem leren kennen via Tinder, we hebben eerst een paar weken geappt en toen heeft hij voorgesteld om af te spreken. De eerste date was ook leuk en gezellig, hij stelde op het laatste meteen een tweede date voor. Ik hoopte dat ik de tweede date kriebels zou krijgen, maar die kwamen dus niet.
Voor mij hoeft een dure date ook niet, maar hij wilde ergens gaan eten. Ik vind het lastig om er achter te komen wat hij nou voelt, wilt hij voor een relatie gaan of wil hij alleen vriendschap.

Wauw, voor een Tinder date is dat echt heel goed gegaan! Meeste mannen via Tinder zijn niet zo hoffelijk. Als je echt helemaal geen kriebels voor hem hebt, zou ik het gewoon eerlijk zeggen. Dat kan toch via de Whatsapp? Wel op een nette manier, natuurlijk.

Honestly, kriebels kunnen nog komen. Ik krijg meestal pas kriebels als ik iemand echt een stuk beter ken. Misschien nog een tweede keer afspreken en als het dan niets is afkappen?

Ik zou gewoon nog vaker afspreken. De echte kriebels komen later wel. Bij mij tenminste.

Ik heb inmiddels met hem geappt over deze situatie. Vanavond komt namelijk een vriendin bij hem film kijken. Het was mij niet helemaal duidelijk of het nu 'n vriendin was of dat het meer was. Hij liet weten dat het voor 100% een gewone vriendin is en dat hij daar niet over zou liegen.
Daarop vroeg ik hem hoe hij tegenover onze afspraakjes staat. Hij gaf aan dat hij nog zeker een keer met mij af wilde spreken en vroeg of ik dit ook wilde, waarbij hij zei dat als dit niet zo was hij het mij niet kwalijk zou nemen. Ik zei dat ik ook nog een keer met hem af wilde spreken. Dat vond hij fijn om te horen.

De bevestiging die ik eigenlijk zocht heb ik nog niet gekregen, maar ga in ieder geval dus nog een keer met hem afspreken en we zien wel hoe het loopt.

update:
Gisteren zijn we samen naar de bioscoop geweest. Was erg gezellig, toen we terug naar de auto liepen zei hij dat hij nog iets wilde bespreken. Hij vroeg waar ik naar zocht, ik gaf aan dat ik op zoek ben naar een relatie. Hij was uiteindelijk ook op zoek naar een relatie (dit hadden we al eerder besproken). Hij vroeg hoe ik over onze dates dacht, ik gaf aan dat ik eerlijk wilde zijn en dat ik hem echt wel een leuke jongen vind maar geen kriebels heb. Hij gaf aan daar hetzelfde over te denken, maar benoemde daarbij ook dat hij misschien wel van steen is. We willen wel vrienden blijven en samen leuke dingen blijven doen, want een klik hebben we en we vinden dezelfde dingen leuk. Ik voel me opgelucht dat ik vertelt heb geen kriebels te hebben.