leuke collega..

Ik heb jullie nodig…
ik werk in een restaurant, en ik werk bijna altijd als ik werk samen met een jongen.
De eerste keer dat we samen werkten was al heel leuk, gewoon de hele tijd als er even geen dienblad stond praten we wel.
Nou toen heb ik dus ongeveer een maand niet meer met hem gewerkt. tot 4 weken geleden, toen weer samen en het was net zo gezellig. En daarna nog 3 keer ongeveer.
Dit weekend moest ik vrijdagavond en zaterdagavond ook met hem werken.
Nou vrijdagavond was ook weer leuk, en ik zag hem soms wel naar me kijken enz.
we waren tegelijk klaar dus toen hebben we samen met nog 2 anderen wat gedronken. was gewoon heel gezellig. ( beetje verslaafd aan het woordje gezellig xD)
en zaterdag avond weer, toen zaten we echt constant elkaar in de ogen te kijken. Niet 1 of 2 seconden ofzo gewoon echt totdat we langs elkaar heen waren.
daarna ging hij nog uit met z’n vrienden. Maar hij vroeg eerst nog zo aan mij gaan we nog wat drinken? ik natuurlijk ja gezegd, was ook met iemand erbij nog.

Vrijdagavond moet ik weer met hem werken, maar ik weet niet of ik wat moet doen of dat ik me dit gewoon verbeeld…
Ohja ik kan ook niet echt wat vragen omdat ik dat echt niet durf met m’n andere collega’s erbij. Krijgje allemaal van die roddels enz xD
en hij heeft geen hyves :frowning_face:

vraag het dan op momenten tussen het werk door
je spreekt hem toch vast wel EEN keer op zo’n avond als niemand erbij is?
bijv . in het magazijn, in de keuken of bij dat dienblad wat jij zei

Nou het probleem is dat het restaurant heel groot is, er is dus ook heel veel personeel. Bij het dienblad staat bijvoorbeeld het barpersoneel erbij.
eigenlijk ben je daar alleen op de wc alleen…

mm
maar luistert dat barpersoneel echt al je gesprekken af?
en wat nou als je toevallig samen met hem pauze hebt.

nou wij hebben zegmaar allemaal taak, barpersoneel, wijlopers (bestellingen opnemen), runners (drank wegbrengen) enz. en we kunnen niet allebei tegelijk pauze hebben omdat we allebei hetzelfde doen en ze het dan niet redden.
En natuurlijk luisteren ze niet alles af maar echt praten kun je niet…

Ik heb een vriend, en dat ik ook een collega van mij!
het ging eigenlijk precies het zelfde bij mij op het begin… hij vroeg de hele tijd van ja ga je een keer mee wat drinken enzo? en tja… ik zeg dan natuurlijk wel ja… en ook de hele tijd mij aankijken enzo…
maarja, je kan om zn telefoonnummer vragen? had ik ook gedaan, en hem dan een keer een smsje sturen?
Je kan gewoon vragen van ja: Ga je een keer mee wat drinken, het was de vorige keer erg gezellig!
(Hij vraagt je heus niet mee als ie je niets aan had gevonden)

succes!

ja ik moet dat idd mischien wel doen…
maar klinkt zo eng…
en k weet het gewoon doen, maar dit is ook zegmaar de eerste keer dat ik iemand zo leuk vind…heb ook nog niet gezoend ofzo…

weten jullie anders misschien iets om niet direct te vragen maar dat hij het zelf zegt?

hmm
je kan misschien een keertje doen alsof je niet kan werken en dat je dan dat nummer van hem aan je werkgevende vraagt en dat je dan zo smst, heey kan je voor mij werken? en dan is het puur zakelijk, maar dan heb je mekaars nummer al, dus dan is die stap al gezet =D

ja dat kan ik wel proberen…
duurt alleen waarschijnlijk nog heel lang voordat ik een keer niet kan werken…weetje ook iets voor vrijdag al…?

up…

Raap gewoon al je moed bij elkaar, vraag eventueel van: ‘‘Zullen we iets samen drinken?’’ en hoe zit het met de pauze’s?..

Oh had ik dit maar :slightly_smiling_face: ik vind ook een jongen leuk op me werk nou wij hebben nog niks samen gedronken hoor al is het met anderen erbij ahha en we praten ook niet echt veel. :stuck_out_tongue:

Vraag hem een keer spontaan of hij mee iets gaat drinken na het werk?

nou we drinken dus al wel wat samen…maar met anderen erbij. en ik wil ook niet zegmaar voor al m’n collega’s echt iets doen…

met de pauzes kunnen wij altijd maar 2 tegelijk pauze hebben…en dan kan ik dus niet tegelijk met hem hebben :frowning_face:
maar als een van ons een andere ‘taak’ krijgt wel…