Leuke boeken?

Heeee,
ik verveel me best vaak, dus weten jullie leuke meisjes boeken?
Een serie zoals Pretty Little Liars ofzo…

'x

het zijn wel geen meisjesboeken, maar ze zijn zeker een aanrader:
[u][b]

• Ik, Coriander van Sally Gardner:[/b][/u]
    Coriander leeft in een gelukkig gezin, met een open, positieve blik op de wereld, zonder zich te storen aan bekrompen wereldbeelden. Dat Corianders moeder een bijzondere vrouw is, beseft Coriander al heel vroeg. Als haar moeder plots sterft, zijn zij en haar vader ontroostbaar. Om geen argwaan te wekken, laat Corianders vader zich enkele maanden later overhalen om te hertrouwen. Maar Corianders stiefmoeder is een vrouw met twee gezichten. Corianders leven verandert in een hel. Samen met een duivelse dominee wil deze vrouw maar één ding: Coriander vernietigen!
    [u][b]
  • Eerwraak - Helen Vreeswijk[/b][/u]
    Wanneer de zeventienjarige Sam en zijn klasgenote Letiva verliefd worden op elkaar, halen ze zich grote problemen op de hals. Want Letiva is opgevoed volgens de Afghaanse cultuur en is een moslim. Ze is slim en heeft plannen om verder te studeren maar door haar relatie met Sam komt alles op de helling te staan. Ze proberen het geheim te houden maar dat lukt niet. Alles komt uit en Letiva’s ouders houden haar thuis van school. Haar vader is razend en plant snel een huwelijk met haar neef Nourdin, die net door de politie opgepakt is op beschuldiging van het dealen van drugs. Letiva kan dit niet laten gebeuren en wil vluchten. Haar eerste poging mislukt, waardoor ze nog strenger bewaakt wordt. Dan schiet haar jongere broer ter hulp en kan ze vluchten. Maar haar familie laat het daar niet bij.
    ( ze heeft nog meerdere boeken zoals : loverboys, overdosis, stalker, chatroom en haar laatste nieuwe ontvoerd )

en mijn lievelingsboek aller aller aller tijden:

- Wij twee jongens van Aline Sax
[i]West-Vlaanderen, anno 1910. Het gezin De Belder laat de armoede achter zich en zet de grote stap in het onbekende. Met het schip De Kroonland zullen ze de oversteek wagen naar Amerika. Maar de meningen over het land van belofte zijn verdeeld. Vader en Alexander zijn rotsvast overtuigd van het betere leven dat hen daar wacht. Maar moeder is bang, en ook Adriaan deelt het enthousiasme van zijn tweelingbroer niet. Zo onbesuisd als Alexander is, zo afwachtend is hij.
Toch is Adriaan de enige die daadwerkelijk in New York terechtkomt. Hij is moederziel alleen, wordt er meteen bestolen, kan niemand verstaan. Adriaan voelt zich doodongelukkig in de wereldstad. Hij haat de drukte, de massa, de smerigheid, de kleffe hitte en heeft heimwee naar de boerderij, de velden en de geur van vers stro. Het enige wat hij wil, is zo snel mogelijk geld verdienen om terug te keren naar zijn familie.
Maar dan ontmoet hij Jack.
En alles verandert.

Schitterend realistisch relaas over de emigratie naar Amerika en over een langzaam ontluikende homoseksualiteit. [/i]

ziezo ik hoop dat je er iets aan heb

Niemand? :face_with_raised_eyebrow:

Dankje!

Alles van Sophie Kinsella
De boeken van carry slee, echt zo real life!

Jup, van Sophie Kinsella. En Gossip Girl, de ‘4 Vriendinnen 1 Spijkerbroek’-serie en Zwaar verliefd! van Chantal van Gastel.

twilight-saga XD

wilde vlucht, is echt een van mijn favorieten. Lekker spannend enzo. geschreven door Per Knutsen.

Tom sawyer :guitar:

Komt een vrouw bij de dokter - 1000 schitterende zonnen - alleen op de wereld

dat zijn echt stuk voor stuk de mooiste boeken die ik ooit heb gelezen,
verder is ‘het meisje met de 9 pruiken’ ook heel erg mooi, en eh tsja kijk gewoon is in de bieb zou ik zeggen ;p

haar naam was Sarah.
Echt zo’n mooi boek is dat
Of de eenzaamheid van de priemgetallen.

De mooiste boeken die ik gelezen heb?

David Levithan - Boy Meets Boy
Over een jongen, Paul, die in een stadje woont waar homoseksualiteit, biseksualiteit en transgenderism doodnormaal is. Het is het verhaal over een groep tieners die de liefde en zichzelf ontdekken, en het is ontzettend mooi :slightly_smiling_face:

Neil Gaiman - The Graveyard Book
Eigenlijk een kinderboek, maar zelfs de kinderboeken die Gaiman schrijft zijn geweldig (zie ook Coraline).
De familie van Bod (Nobody) Owens wordt vermoord als hij een baby is. Door niksvermoedend een kerkhof op te kruipen ontsnapt hij de moordenaar, aangezien de geesten daar hem in bescherming nemen. Nobody groeit op op het kerkhof, maar zal op een dag de moordenaar van zijn ouders weer onder ogen moeten komen… (aka The Jungle Book met geesten :wink: ).

Van Neil Gaiman ook American Gods (over een ex-gevangene die met een stel goden een road trip onderneemt) en van hem en Terry Pratchett Good Omens (het einde van de wereld is nabij, de antichrist is geboren, vijf biljoen mensen gaan bijna dood en het is het grappigste wat je ooit zult lezen).
__

ETA: zijn niet echt meisjesboeken, behalve BmB (dat is gewoon een verhaal voor iedereen, het is een coming-of-age verhaal).
Maar goed, ik vind het sowieso onzin dat er bepaalde 'meisjes’boeken moeten zijn. Probeer eens wat nieuws uit met lezen!

de boeken van maureen johnson zijn echt zoo leuk!
echte meidenboeken :wink:

en ofcourse 4 vriendinnen 1 spijkerbroek serie
en de perzikserie, ik weet niet meer wie dat heeft geschreven xD

Mzzl meiden!
en alle Gossip Girl boeken.

Oh die moesten wij voor engels lezen! Ik vond het een kutboek [ik denk dat het kwam omdat ik de helft van de tijd maar een beetje zat te dromen ;p]