leuke boeken voor boekverslagen (tip!)

Hey

k zit nu in 4havo en aan het eind van dit jaar moet ik 6 boeken hebben uitgelezen…
Alleen ik heb geen idee welke nou écht leuk is. Ik ben al een paar keer naar de bieb gegaan, maar er zitten niet echt boeken bij die me aantrekken.
Ik hou van spannende boeken waarbij je echt door wilt lezen en van de tijd NU is, dus een beetje met scheldwoorden en vriendje ditdat…
een goed voorbeeld hiervan is: Badboys for life!
Misschien een tip voor iedereen… een heel mooi spannend boek over echte vriendschap, en als je hier 1maal mee begint, wil je niet stoppen!

dus myn vraag is, weet iemand nog leuke boeken?

Wij hebben een boekenlijst gekregen en je moet pok kijken naar wat voor boeken je leest wij moeten namelijk ‘volwassen’ boeken lezen
Een uur en tien minuten is wel een leuk boek gaat over een jongen die terug gaat naar zijn geboorte dorp na dat zijn oude vriend zelfmoord heeft gepleegd
Verder moeten wij vreselijke boeken lezen
Rozas huis, en van die andere anno 1960 boeken

de hongerspelen :slightly_smiling_face:

moet het niet literatuur zijn?
wij kregen inderdaad ook een boekenlijst vol literatuur.

waar gaat dit over dan ?

OMG en we moeten ook Engelse boeken lezen…
ik ben niet zo goed in Engels dus graag een niet te dik/moeilijk boek…
misschien ook tips hoe je een Engels boek het best kun snappen ofso?

Ja wij hadden ook zo’n boekenlijst vroeger.

Perenbomen bloeien wit vond ik toen een leuk boek. Niet heel dik en makkelijk door te lezen. Heb hem gelezen voor mijn discussie.

Als je spannende boeken wil, moet je de boeken van Mel Wallis de Vries nemen. Erg spannend en leuk!

A Christmas Carol, 45 bladzijdes :’’]

voor engels heb ik Alice in Wonderland, Winnie the Pooh en harry potter gelezen x) ik moet er nog 3.
voor Nederlands vond ik Het diner van herman koch erg leuk, en een heleboel mensen bij ons leven simone van der vlught

‘sproeten liefde’, ‘alles lijkt liefde maar niets is wat het lijkt’ en ‘op blote voeten’ (: allemaal liefdes boeken zoals je ziet. De boeken van Mel Wallis de Vries zijn inderdaad ook erg spannend en leuk om te lezen.

‘sproeten liefde’, ‘alles lijkt liefde maar niets is wat het lijkt’ en ‘op blote voeten’ (: allemaal liefdes boeken zoals je ziet. De boeken van Mel Wallis de Vries zijn inderdaad ook erg spannend en leuk om te lezen.

Oh sorry dubbelpost ! :$:$:$

cherub boeken, weinig mensen die het kennen maar is een erg leuke boeken serie !

Dat is geen literatuur hoor

voor nederlands moeten wij boeken lezen die binnen bepaalde jaartallen vallen… van Nederlandse auteurs… :S ik heb het duister dat ons scheidt gelezen, van Renate dorrestein, klinkt super saai, maar was een goed boek… en de tweeling van tessa de loo… boven is het stil van gebrandt bakker gaat ook nog wel… verder lees vooral niet Jan, jannetje en hun jongste kind (voor het geval dat je hele oude boeken moet lezen :wink: daar is niet door te komen)… eerst grijs, dan wit, dna blauw, is super vaag en onduidelijk… ook geen aanrader :wink: good luck…
ik doe havo 5 en moet volgende maand alles af hebben :S

Bangkok boy & Joël van Carry Slee, bij carry slee denk je vaak aan kinderboeken, maar ^^ zijn jong volwassen boeken, ik vond ze erg leuk!

& 1 tip voor je engelse boeken, kies een boek waar een film van is! in een film komt niet alles van het boek, maar het helpt wel on een boek te snappen, wij moetsen Jane Eyre lezen, en ik had het boek niet gelezen, wel de film gekeken & samenvatting opgezocht en had n 8 voor de toets :’’)

good luck!

De boeken van Helen Vreeswijk vind ik erg leuk, ze zijn wel wat dikker maar ik lees ze altijd vrij snel uit.