Leuke bezienswaardigheden in Berlijn?

Hoihoi! Ik ga binnenkort met school een week lang naar Berlijn. Voorheen gingen we naar Londen, maar dat is verandert.

Ik vroeg me af of jullie misschien leuke museums weten die in Berlijn zitten, en leuke winkels. Ik kan wel googlen, maar ik kan het jullie ook net zo goed vragen, voor het geval er meerdere meiden zijn die ook naar Berlijn gaan.

Dus weet jij misschien leuke bezienswaardigheden en winkeltjes in Berlijn? Let me know!

Zit er trouwens een Primark in Berlijn?

^ Zelf even gezocht, er zit niet een :frowning:

de " dom" is heel mooi ( soort van kerk)
qua winkels weet ik niet maar er zijn wel veel winkels. En op het museum-eiland vind je wel een leuk museum dat je interesseert!
Oh ja… Het DDS-museum(?) is zeer mooi!

Waarover gaan die museums? En zijn er misschien ook kunstmuseums? :grinning:

Berlijn is geweldig! Echt!

Ik neem aan dat je gewoon langs de standaard bezienswaardigheden gaat met school zoals de muur, de brandenburgertor, kurfurstendamm, die zendmast en het oplympisch stadion. Sorry als de namen niet kloppen. Met geluk ga je ook nog naar de revue, dat is echt geweldig!

Waar je ook wel langs zal gaan is checkpoint charlie en topografie des terrors. Wat ook leuk is, is de -ehm hoe heet dat nou met die krakers en die kunst- tacheles! En er zijn ook hele aardige nederlanders die een fietstocht doen langs allemaal clubs en muziekdingen zoals YAAM (young african arts market - HEEL TOF).

Ik zou gewoon even op internet kijken verder, maar dit zijn vooral de dingen waar ik langs ben geweest met school toen! Berlijn is echt een van de leukste steden die er is en je moet sowieso een wafel eten want die zijn daar goddelijk.

Oh bij checkpoint charlie is een museum over alle vluchtpogingen over de muur. Is heel indrukwekkend om te zien!

ja hoor. Je hebt op het museum-eiland een kunstmuseum over kunst van vroeger
en er is ook ergens een modern kunstmuseum maar ik weet niet waar dat was…
Er is ook een museum over geneeskunde ( allemaal zieke organen op sterk water, niet geschikt voor zwakke magen maar wel zeer leerzaam! )

En de East Side Gallery is ook heel interessant! Dat is een stuk van de muur, maar daar zijn dan soort van graffiti schilderingen op gemaakt met teksten en betekenissen over vrijheid en de oorlog. Ik vond het echt heel indrukwekkend en het is ook weer eens wat anders dan een echt museum.

KaDeWe ofzo is schijnbaar het grootste warenhuis van Europa. In ieder geval heeeeel groot haha c:

Ik ga trouwens dit jaar ook naar Berlijn met school, maar volgens mij is ons hele programma al samengesteld door school…

Oh in een zijstraat bij de Kurfurstendamm, ik geloof bij de KaDeWe, heb je een pizzaria zitten voor iets van 5 euro per pizza max. Als je goedkoop wil eten moet je daar zijn.

Verder voor eten moet je echt in Kreuzberg zijn, want dat is het culinaire centrum praktisch! Niet duur en superveel keuze.

KaDeWe moet je echt heen gaan ligt in zo’n winkelstraat waar ik nu de naam even niet van weet haha.

Oh ik zie um hierboven al staan haha xD

Nee, volgensmij moeten we alles zelf regelen. Dat was in Londen ook zo!

Nu niet denken dat mijn school slecht is, wij zijn een beetje een andere school dan andere -reguliere- scholen, wij zijn heel erg zelfstandig en kunnen goed plannen, dat wordt geleerd. Vorig jaar in Londen ging ook alles goed, haha :grinning:

Oh dan zou ik zeker zo’n fietsttocht doen bij die nederlanders, ik weet niet hoe duur het is, maar dat was echt heel leuk! En er is ook een club onder het station, die alleen voor scholen is, misschien vind je dat ook leuk om heen te gaan? Sorry, ik weet echt nergens meer de namen van:"D

Tacheles, daar moet je echt heen…
Dat is een heel oud gebouw, wat gekraakt is door allemaal kunstenaars… Heel tof :grin: vol met graffiti enzo…

dat hebben wij toen ook gedaan met school, dat was heel leuk inderdaad :grin:

Vet leuk allemaal, ik kan nu al niet kiezen. Ik heb maar een week en jullie hebben allemaal leuke dingen genoemd, bedankt allemaal! :grinning:

En als je tijd en het geld er voor hebt (en een mooie jurk:"D) zou ik echt naar de revue gaan. Dat is in het FriedrichstadtPalast. Die voorstellingen zijn zo verbazingwekkend goed. Acrobatiek, zang, circus, dans alles er op en eraan!

Dat is de site: http://www.show-palace.eu/ En de voorstelling is nogsteeds Yma en die was supertof! Je moet dan alleen wel even kijken hoe het zit met reserveren enzo.

Wow, dat lijkt me leuk! Ik zie dat er ook kaartjes voor 18,90 euro zijn dus dat valt nog mee haha :grinning: