Leuke/betaalbare auto?

Heey everyone! :grin:
Ik word bijna 18 en nu krijg ik van mn vader een auto.
Maar ik heb dus echt totaal geen verstand van al die soorten enzo!
Ik heb al een beetje op marktplaats enzo gekeken maar daar schiet ik
ook niet echt wat mee op omdat er 10000 soorten zijn ;P!
Dus mijn vraag is; weet iemand een leuke, ook redelijk betaalbare auto (ook qua belasting)?
Of anders voor de 18+ers met auto, wat voor 1 hebben jullie?
En bevalt ie enzo?

Alvast bedankt! :relieved:

Ik ben net geen 17, maar als ik je een tip mag geven: je eerste auto moet niet supergroot of chique zijn, ik zou voor een klein, gezellig tweedehandsautootje gaan. Zorg wel dat, als je een tweedehandsauto koopt, je het bij een dealer doet. (Minder kans op bedrogen te worden!)
Verder zou ik ook gewoon eens in de winkel gaan kijken samen met je vader. Misschien kan hij je dan wat meer helpen?

ik ga eind dit jaar waarschijnlijk een leuke daihatsu kopen… m’n moeder heeft er ook een, en vind het zulke leuke autootjes om mee te beginnen, haha

Dealers zijn ook fuckers.

OMgawdd. Ik wil ook zó graag een auto… Maar ja verzekeringen enzo (en ik heb mn rijbewijs nog niet :stuck_out_tongue:). En alles wat ik wil is hardstikke duur ( ik wil kleine schattige oude autotjes… maar ja die zijn gelijk weer ‘oldtimers’ :stuck_out_tongue:)

Ik weet niet. Ik koop gewoon later een krot van ± 1000, en daar moet ik het mee uit houden.

Ik zou gewoon langs een paar dealers gaan.

Thanks voor jullie reacties!
Ja, het zou inderdaad het beste zijn om even ergens te gaan kijken.
Maar het probleem is dat ik bijna nooit tijd heb door school, en in het weekend door sport.
En op de momenten dat ik dan is kan, kan mijn vader weer niet.
Mn vader heeft zelf een auto bedrijf gehad dus die heeft er wel verstand van
en “connecties” (haha klinkt zo stom) enzo,
daarom vroeg hij of ik een paar modellen kon opzoeken die ik wel leuk vond en aan hem doorgeven.
Dan kon hij om zich heen gaan kijken en weet ie een beetje wat ik leuk vind enzo.
Maargoed ik heb dus nog steeds geeen idee dus reacties?(A)

Een klein autotje
denk aan twingo, micra, daihatsu, chichechento? (geen idee hoe je dat schrijft)

ga daar gewoon eens op zoeken en kijk welke je het leukst vind.

Zo’n nieuwe fiat panda rijdt redelijk zuinig en zit in een goedkope belasting klasse. Mijn pa heeft er 1, hij rijdt ook nog eens lekker (maar hij heeft liever niet dat ik er in rijd).
Dan hebben we nog de fiat 500, die is keimooi, maar wel iets duurder. De fiat cinquecento en seicento, zijn al wat ouder, die kan je alleen nog tweedehands krijgen.
Volkswagen polo, die nieuwe is mooi!

Ik vind seat ibiza’s leuk, de vriend van me zus heeft er een.
Die zijn rond de 6000 euro.
Ik zou beginnen met een goedkope 2e handse als ik jou was.

een smart? :grinning:
ik vind dat echt leuke auto’s

Een volkswagen golf die zijn niet zo duur
en ze zijn best wel licht dus dan is de wegenbelasting ook niet zo duur…!
als je onder de 1000 kilo blijft.

ik les in een volkwagen golf (H)

Mn moeder heeft een toyota Yaris. Die zijn ook leuk! (goolge maar!)

Aan wat voor prijs zit je te denken?

ik rij in een fiat punto van 1994. Goekoop in belasting, zuinig en heb m gekocht voor 1400 euro.
Wel wat kleine mankementjes gehad in 2,5 jaar, maar dat krijg je met oude auto’s.

Ik zou zowiezo kijken naar een kleine auto. Hoe lichter, hoe goedkoper in wegenbelasting. En naar het brandstof verbruik. Mijn auto rijdt heel zuinig, maar die van mijn vriend bijv, zuipt als n gek (mitsubishi colt)
Kijk ook naar het aantal kilometers dat de auto gelopen heeft.

Bij een dealer hoeft niet perse beter te zijn. Veel dealers in 2e hands auto’s verneuken de boel. Denk aan kilometers terugdraaien etc. En het is ook vaak duurder.
Als je iemand in je omgeving hebt die verstand heeft van auto’s kun je die meenemen als je bij een partculier gaat kijken. Die kan dan beoordelen of de auto goed is.

Ik heb een VW Polo, die vind ik leuk :slightly_smiling_face:

Ik rijeen seat ibiza uit '95!
Koste 1000 euro, ennn goedkoop in de verzekering!En als er iets kapot is zijn de onderedelen ook niet zo duur om te vervangen! :slightly_smiling_face:

Tip… koop vooral géén smart en géén Ford Ka.
Alles gaat eraan stuk. <_< Kutauto’s.

Haha ik wou net zeggen, een Ford Ka dan? Een Toyota Starlet is ook wel leuk om mee te beginnen!

suzuki swift :slightly_smiling_face:

Die is zowat de Wibra van de auto-merken
Ik raad je aan om een Volkswagen Polo te nemen; gemaakt van duits kwaliteit, een vrouwelijk auto, 1.3 (d8 ik) Motor. Een hele grote motor in een klein auto die ervoor zorgt dat ie lang meegaat + sneller optrekt tijdens het rijden!

Ik heb een helemaal gele Ford Ka gekocht. Hij´s geweldig. Hij komt uit 2000 en het is nog een redelijk luxe uitvoering ook (airco :grinning: ). Echt een aanrader

hmm… wat goedkope?
renault twingo
opel corsa
seat leon
seat ibiza
vw polo
vw golf

nja dat zijn gewoon paar kleintjes, zoek maar uit wat je leuk vind;)

xx