Leuke/betaalbare auto?

Heey everyone! :grin:
Ik word bijna 18 en nu krijg ik van mn vader een auto.
Maar ik heb dus echt totaal geen verstand van al die soorten enzo!
Ik heb al een beetje op marktplaats enzo gekeken maar daar schiet ik
ook niet echt wat mee op omdat er 10000 soorten zijn ;P!
Dus mijn vraag is; weet iemand een leuke, ook redelijk betaalbare auto (ook qua belasting)?
Of anders voor de 18+ers met auto, wat voor 1 hebben jullie?
En bevalt ie enzo?

Alvast bedankt! :relieved:

Ik ben net geen 17, maar als ik je een tip mag geven: je eerste auto moet niet supergroot of chique zijn, ik zou voor een klein, gezellig tweedehandsautootje gaan. Zorg wel dat, als je een tweedehandsauto koopt, je het bij een dealer doet. (Minder kans op bedrogen te worden!)
Verder zou ik ook gewoon eens in de winkel gaan kijken samen met je vader. Misschien kan hij je dan wat meer helpen?

ik ga eind dit jaar waarschijnlijk een leuke daihatsu kopen… m’n moeder heeft er ook een, en vind het zulke leuke autootjes om mee te beginnen, haha

Dealers zijn ook fuckers.

OMgawdd. Ik wil ook zó graag een auto… Maar ja verzekeringen enzo (en ik heb mn rijbewijs nog niet :stuck_out_tongue:). En alles wat ik wil is hardstikke duur ( ik wil kleine schattige oude autotjes… maar ja die zijn gelijk weer ‘oldtimers’ :stuck_out_tongue:)

Ik weet niet. Ik koop gewoon later een krot van ± 1000, en daar moet ik het mee uit houden.

Ik zou gewoon langs een paar dealers gaan.

Thanks voor jullie reacties!
Ja, het zou inderdaad het beste zijn om even ergens te gaan kijken.
Maar het probleem is dat ik bijna nooit tijd heb door school, en in het weekend door sport.
En op de momenten dat ik dan is kan, kan mijn vader weer niet.
Mn vader heeft zelf een auto bedrijf gehad dus die heeft er wel verstand van
en “connecties” (haha klinkt zo stom) enzo,
daarom vroeg hij of ik een paar modellen kon opzoeken die ik wel leuk vond en aan hem doorgeven.