Leuke activiteiten voor ouderen

Heei heei,

Ik loop stage met ouderen op een dagopvang de ene lichtelijk dementerend en de andere niet.

De mensen komen daar voornamelijk om de dag door te komen! Nu is mijn vraag hebben jullie nog leuke ideeen voor een activiteit ? :slightly_smiling_face:

Groetjesss
Xx

Leuk dat je op zoek bent naar activiteiten! M’n oma was zwaar dementerend en ze zat op een gesloten afdeling waar veel activiteiten werden gedaan met de bewoners. Ze hadden vaak een beautydag, waarop de nagels werden gelakt en thee met wat lekkers erbij werd gedronken. Sjoelen was ook erg leuk, dat kunnen de meeste zich nog herinneren. Verder nog:

• Bloemschikken;
  • Knutselen;
  • Koekjes of appeltaart bakken;
  • Kaarten;
  • High tea (zelf de hapjes maken);
  • Liedjes zingen;
  • Iets van gymnastiek?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

Ik denk dat je dit zelf ook al had bedacht, het is niet echt heel creatief maar: Bingo! Mijn oma was ook dementerend en had het hier vaak over. Ook rummikub vond ze altijd heel leuk om te doen. :slightly_smiling_face:

Wat ze bij mijn grootouders vaak doen is: Bingo, sjoelen, duofietsen (daar is het nu misschien niet zo mooi weer voor), dammen, iets creatiefs (haken, breien etc.).
Pannenkoeken eten zijn ze vaak ook gek op! Of anders film kijken, samen zingen, samen muziek maken, britschen, schilderen, monopoly, etc.

Jullie ideeen zijn leuk! Heb vele al gebruikt maar is altijd leuk te horen meerdere mensen vinden dit een leuke activiteit is :slightly_smiling_face:

Bingo doen wij ook heel vaak indd! :slightly_smiling_face:

Wat dacht je van (salon)dansen op muziek uit hun jeugd?

Alles wat met vroeger te maken heeft, oude foto’s, muziek uit die tijd, ook muziekinstrumenten die wij niet zo vaak bespelen, bijvoorbeeld acordion muziek vinden ze vaak heel mooi, of het orgel.