leuke activiteiten voor kinderen.

Hoi iedereen,
ik loop stage in de kinderopvang op een babygroep, met kinderen van 0-2 jaar.
En voor dinsdag moet ik een activiteit verzinnen die ik met de kinderen kan doen. Ik heb al op internet gezocht voor geschikte & leuke acitiviteiten voor de kinderen maar omdat het dreumesen zijn is dit nogal moeilijk.
Hebben jullie misschien nog leuke ideeën qua activiteiten die ik met de kinderen kan doen?
dit heb ik al ;

• cakejes bakken in het kookcafe(de kinderen de cakejes laten versieren ofzo)
  • bellen kapot maken met bellenblaas(dan ga ik bellen blazen en laat ik hun ze kapt maken)
  • bowlen met lege flessen.

Kus!

Muziek met ze maken, je hebt vast wel ergens op het KDV zo’n bak liggen met instrumenten.
Koop een rol gewoon witte behang, en laat de kinderen met blote voeten(beter gewoon alle kleren uit) in bakken met verf stappen en daarna over het behang lopen.
Ik weet niet of je een knuffelhoek zeg maar op op je KDV maar daar met 1 a 2 babies heen gaan en daar een soort van activiteit met ze doen door ze vele soorten (zachte) stoffen te laten voelen.
Koop scheerschuim en laat ze op de tafel waar je aan zit kliederen.
Eetbare klei maken en ze daarmee laten spelen, als ze dat op eten is het niet gevaarlijk(recept is vast wel ergens op internet te vinden)

oke het zal vast wel lukken
dankjewel!!

ooh wat leuk! ik loop ook stage op een kinderdagverblijf en heb donderdag 2 activiteiten gedaan, maar bij mij zijn de kinderen 0-4 jaar en ik had alleen met de oudste activiteiten gedaan omdat je dan echt iets leuks kan verzinnen.
je kan het beste iets makkelijks doen, wat in jou ogen ‘simpel’ lijkt, maar voor de kinderen is het heel leuk!
cakejes bakken lijkt me iets te moeilijk…
maar ik neem aan dat je van plan bent het vooral met de oudste te doen? want ik neem aan dat je die baby’s niet bellen kapot laat maken (ze stoppen zo dat zeep in hun mond)

ik had (met het thema pasen) een a4tje in 12 stukken verdeeld, 2 kuikentjes en 2 eitjes op een blad getekend met witte vetkrijt (zien de kinderen niet) en dan mochten de kinderen met ecoline zelf alles ‘schilderen’, en dan proberen tussen de hokjes te blijven (voor de kinderen die het kunnen), en dan kwamen ineens de kuikentjes en eitjes tevoorschijn! vonden ze heeeeeeel spannend en ze waren helemaal verrast, echt heel leuk =) en daarna heb ik een aantal chocolade-eieren verstopt (je moet ze wel tellen, anders liggen ze er na een jaar nog) en dan mochten ze ze zoeken, niet heel speciaal maar dat vonden ze ook heel leuk

haha sorry voor het lange verhaal maar ik vind dit leuk =)
oke ik zal even wat ideeën bedenken wat je kan doen…

• ipv cakejes maken, koekjes bakken. dat ze zelf met een vormpje hun eigen koekje kunnen ‘maken’ (weet niet hoe ik het moet verwoorden) zodat ze nog wel wát kunnen doen… en daarna natuurlijk ook nog versieren en lekker opeten.
  • met baby’s kan je verschillende geluidjes laten horen of maken, waar ze dan op reageren. of ze allemaal zachte, harde, sponzige, ronde en andere vormen/materialen dingen laten voelen
  • iets oudere baby’s laten vingerverven, wordt wel een bende maar gwn goed opletten
  • babymassage of babygym, hadden wij een keer op school gedaan (moet je even op internet zoeken)
  • rollen met ballen en dan is het ook nog een variatie om een bal met geluidje te doen
  • of gwn op schoot met ze zingen en dan rare stemmetjes

nou veel succes en plezier, ik zal dit topic nog wel in de gaten houden en als ik nog meer dingen bedenk post ik nog wel!
wow het is echt een heeeeeel lang bericht! hahaha sorry