Leuk spel?

Heeey,

ik had een vraagje: volgende week ga ik op kamp en omdat wij de oudere op het kamp zijn was er aan ons gevraagd om een spel te voorzien. ^^ Maar da is nog al moeilijk te vinden en dan, als je iets gevonden hebt, ben je nog niet zeker of het wel een leuk spel is. Dus wou ik, aangezien het toch de tijd van kampen enzo is, vragen of jullie misschien een leuk spel kennen voor op een kamp van de leeftijd van tien jaar tot zeventien. Maar liefst wel echt een leuk spel wat jullie bijvoorbeeld zelf hebben gespeeld op een kamp ofzo… & kunnen jullie het dan zo goed mogelijk uitleggen? :blush:

dankuweel ^^
x

Levend stratego!
Dus gewoon stratego, maar dan krijgt iedereen zo’n kaartje wat ie is. Dan ga je het bos in en iedereen heeft 60 seconden om te rennen (wel goed afspreken wat de grenzen zijn van het stuk bos waar je het spel speelt, anders ben je zo de helft van de kids kwijt). Dan blaas je op een fluitje en begint het spel.

DRUGSDEALEN!
is echt super leuk:D

Er gaan aantal mensen (liefst leiding) het bos in, met drugs (nep, bijv. tictac of gras)
Zei verstoppen zich ergens in het bos.
(ik ga er even vanuit dat jullie kamp al opgedeeld is in groepjes)
dan ga je je groepje opdelen in mensen van 2/3 personen.
Vervolgens krijg je (nep)geld, en (nep)drugs mee om straks te gaan dealen in het bos.
Als al het geld is verdeeld enz. kun je rond gaan lopen in het bos.
Kom je een van de leidingen tegen die drugs dealt kun je met hem gaan onderhandelen.
Op het einde kijk je welk groepje het meeste geld heeft en die heeft dan gewonnen.
Is echt kei leuk spel!

(sorry als ik een beetje kut typ.)
veel plezier op kamp.

Ja dat is superleuk! :slightly_smiling_face:
Maar er moet dan ook een leider, om het spannend te maken, rondlopen die je kan tikken & dan moet hij je onderzoeken. En als hij dan drugs of geld vindt, moet je het afgeven.

hihi. Poedersuiker… Nee, maar dit klinkt best wel leuk :stuck_out_tongue:

Moet er dan geen politie bij dat je opgepakt kan worden ofzow? Om het wat spannender te maken… (kan je al je drugs kwijt raken :astonished:)

haha, dat dacht ik dus ook al :stuck_out_tongue:

ja das leuk. deden wij ook op kamp (:

Wij deden vroeger ook altijd iets met drugs maar dan waren er 2 teams.
Dit spel heet ‘douane’
1 team is op een veld, het andere team zit in een gebouw naast dat veld. Het team in het gebouw verstopt doosjes in hun sokken/broekzakken etc.
Tassen enzo zijn verboden. Dan rennen ze door het veld naar het eindpunt, waar 2 dozen staan (1 voor het douane team en 1 voor het drugsteam).
Het douane team moet de leden van het drugs team tikken en dan fouilleren (max 10 sec, het lid van het drugsteam telt hardop) als het doosje gevonden wordt, moet het douane het in hun doos doen, wordt het doosje niet gevonden in de 10 seconden, rent het lid van het drugsteam verder richting eindpunt.
Op het eind kijk je wie die meeste doosjes heeft en die heeft gewonnen.

weet iemand nog meer leuke spelletjes???
ik ga aan mijn kampleiders vragen of drugsdealen mogen spelen
lijkt me super leuk!!!:slight_smile:

haha, wij waren op kamp echt verslaafd aan weerwolfen…xd
En verder levend stratego!

flesje draaien ^^

dat drugsdealen lijkt me echt superleuk

wij hadden op engeland kamp tea time ofzoo gespeelt
er waren 2 teams en 1 of 2 leiders die teams hadden een soort van smink op een met blauwe vegen en een met gele vegen op zijn/ haar gezicht
die leiders en die telde tot 10 iedereeen moest hun handen aan tikken
en daarna zo snel mogelijk verstoppen, dan moesten de leider op hun plek blijven staan en gingen dan kijken wie ze konden zien, ze mochten niet lopen. het team dat als laatst over bleef won :slightly_smiling_face:

oepsss