Leuk spel met een riem?

Ik doe nu de pabo en heb deze week stage op de basisschool.
Nu moet ik morgen een les geven van veilig leren lezen (groep 3). Het gaat er om dat ik de kinderen het woordje riem aan leer. Dit zijn van die synthese woorden als (ik, maan, roos, vis etc.)

Meestal wil ik iets geks doen bij die woorden.
Bijvoorbeeld als ze het woord ijs leren: ijsjes meenemen
Als ze het woord jas leren: alle jassen aantrekken in de klas.

Nu wil ik ook iets met ‘riem’ doen. Ik ben alleen totaal inspiratieloos. Heeft iemand een idee van een spel of een leuke activiteit. Het hoeft niet lang te duren, max 5 minuten. Gewoon even dat de kinderen enthousiast worden voor de les.

Wie kan mij helpen? :’)

Iedereen moet zijn riem uittrekken en dan kijken of als je ze allemaal aan elkaar legt je van de ene naar de andere klas kunt komen? (En dan hopen dat er geen broeken afzakken.)

Als je bijvoorbeeld in een kring zit geef je 1 kind de riem en die moet dan een ander woord verzinnen met de ‘r’. Daarna geeft hij/zij hem door aan de volgende? ikzegmaarwat

Haha ja dat is wel een leuk idee! Ik hoop alleen wel dat kinderen een riem om hebben :’) Maar ik neem sowieso zelf ook wel riemen mee.

Nog andere suggesties? :’)

Je neemt een riem mee geeft hem door in de klas. Degene die de riem heeft en dus aan de beurt is moet er iets over vertellen (iets dat er ermee hebben meegemaakt/ allemaal gekke functies verzinnen waarvoor je een riem kan gebruiken) ? : )

Haha leuk idee! Maar nog iets te moeilijk denk ik voor groep 3 :’) Daar komt nog niet zoveel uit haha!

Ah jha denk ik ook wel, ik had er even niet op gelet. ; )

Geeft niet hoor haha (:

Misschien ipv strootjes trekken een riem trekken (dus degene die het langst is)? Weet niet waar je daar verder mee kunt, maar hopelijk heb je er iets aan haha. Veel succes in ieder geval.

Touwtjespringen met een hele lange riem?