Leuk ideetje voor je oude broek.

[i]Heb je ook nog een oude broek in je kast liggen?
die b.v te kort is, of waar gaten in zitten?
Niet weggooien, je kunt er iets heel leuks van maken:
Een short (:

Wat je nodig hebt:

• Een oude broek dus XD
  • Schuurpapier
  • Tape
  • Schaar
  • Plakband

Doe eerst je oude broek aan,
en plak plakband op je broek tot hoever je hem af wil knippen.
Knip de broekpijpen er dan af,
Plak tape op stuk waar je het hebt afgeknipt, en scheur het tape er weer af.
Ga er daarna met schuurpapier overheen, zo ontstaan er kleine witte touwtjes onderaan.
Was hem daarna nog een x uit, dan gaan de touwtjes helemaal ravelen.
Als je het goed hebt gedaan, heb je nu een leuk kort broekje ^^
Vind je het een stom idee, hoef geen commentaar.[/i]

dat ga ik es proberen.
mn moeder deed vroeger altijd broek afknippen en dan met een naald of iets anders smals, de draadjes onderaan (waar het geknipt) eruit trekken. Maar dan vind ik dat je teveel van die losse draadjes hebt hangen.

Ik heb nog van die gekleurde broeken en die ga ik ook afknippen want zo lang doe ik ze toch niet meer aan, maar als short vind ik het nog wel leuk. :stuck_out_tongue:

ik ben bezig met een shortje, want het was eerst een hele mooie broek tot ik ging sleeën en er een groot gat in kwam. alleen wil ik het niet rafelen, ik rol het op :grinning: maar ik wil hem wel rippen! ik zal denk ik wel een foto plaatsen als ik klaar ben.

klinkt leuk! Ben benieuwd naar het resultaat

Ja ik heb ook nog een oude broek met een gat in de knie.
Maar ik ga hem inderdaad tot de knie afknippen en dan de broekspijp omvouwen en dan met schuurpapier bewerken :slightly_smiling_face:

Foto’s? :angel:

jammer dat er geen foto’s bijstaan.
lijkt me wel een leuk idee.

klinkt wel leuk ja ^^

ik ben nu ook bezig een short te maken zal hem denk ik wel neerzetten als ik klaar ben… Kprobeer wat met dikbleek om het wit te maken.

Hier is al een heel topic voor/over… :stuck_out_tongue:
http://forum.girlscene.nl…opic/list_messages/227660

Als je kijkt zie je dat dit topic ouder is dan dat topic.

Ik was laatst uit mijn nieuwe (helaas) broek gescheurd, dat was bij mijn bil. Dus een kort broekje zat er niet in. Ik heb er uiteindelijk de broekzakken eraf geknipt, en nu heb ik de broekspijpen nog over. Iemand ideetjes wat je hiermee kan?

Algemeen DIY topic.