leuk bijbaantje als je 15 bent ?

hee
Ik wil vandaag even in de buurt gaan zoeken voor een bijbaantje. Maar ik ben 15 en ik kan volgens mij niet overal werken. Wete iemand iets wat leuk is en wat mag als je 15 bent ?

Je mag schappen vullen en schoonmaken, op je 16e mag je in alle kledingwinkels en achter de kassa.
Maar he, was dat niet op Google te vinden of zo?

je kan vakkenvullen in een supermarkt ofzo, met leuke collegas is het werk ook altijd wel leuk, en anders gewoon aan al je kennissen en familie enzo vragen ofdat ze nog een oppas nodig hebben. Ik ben er ook via vrienden van mn ouders aan gekomen en die vertellen het weer verder dat ik daar oppas, dus nu heb ik al 3 oppasadresjes.

Ik werk vanaf mijn 15e op het strand, geen idee of je in de buurt van het strand woont?

Ik ben ook 15 en werk in een restaurant als serveerster. :slightly_smiling_face: En sta achter de bar bij bowlingbanen.

In de horeca dus. :slightly_smiling_face:

Vakkenvullen! :tipping_hand_man:
Nouja, ik ben 15 en ik vul ook vakken. Wat ik wel jammer vind (misschien vind jij dat een voordeel ;p) is dat er bijna geen meisjes zijn die vakkenvullen (in onze AH dan). Want de meeste meisjes gaan als ze 16 zijn achter de kassa of ergens anders werken.

je mag officieel pas op je 16e snijden en bakken. Op je 15e mag je alleen brood inpakken en vullen etc.

je kan idd horeca proberen, ze zijn lang niet overal even streng. Toen ik 15 was stond ik al patat de bakken, terwijl je officieel pas vanaf je 17e aan een bakwand mag staan (ivm heet vet enzo). Moet je gewoon ff geluk hebben.

Heb zelf toen ik 15 was in het winkelcentrum bij elke winkel een briefje ingeleverd met een algemene sollicitatie. Dan hoor je vanzelf wel of je oud genoeg bent :wink:

in veel winkels/bedrijven nemen ze je gewoon aan hoor als 15-jarige.
teminste hier wel.
anders ga je :
afwassen bij restaurant.
serveerster bij restaurant
vakken vullen
bij de bakker werken.
in de bloemenwinkel werken

maar ik ben dus pas net 15 :slightly_smiling_face:

okee bedankt mense

Ik ben ook 15 en ben net vorige week aangenomen bij de C&A! :slightly_smiling_face: Maar ik ben net als UneMadam ook bijna 16! Dus je kan het ook altijd bij kledingwinkels proberen!

Ook heb ik in een restaurant als serveerster/afwasser gewerkt maar dat vond ik echt zo stom dat ik daar ontslag heb genomen :grinning: Je moet wel echt goed tegen de horeca kunnen… Maar ik vond het gewoon niet leuk :S

En weet je wat een handige tip is? Je moet gewoon langs elke winkel in je stad/dorp langsgaan en sollicitatieformulieren vragen daardoor heb ik ook weer een baantje gevonden!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Succes :slightly_smiling_face:

Ik heb laatst gesolliciteerd bij de action, nou krijg ik als het goed is binnekort te horen of ik aangenomen ben ja of nee. Maar ik denk dat het iig heel leuk werk is. Mensen zeggen altijd bah action, daar is niks aan weet je wel. Maar wat ik moet gaan doen als ik daar gaan werken is kleding opvouwen, netjes hangen, de winkel weer toonbaar maken zeg maar. Dus dat lijkt me opzich wel leuk. Bovendien verdien je zeker niet verkeerd. Ongeveer ¤3,50 per uur. Dus als je een action in de buurt heb zou ik daar zeker even gaan kijken!

hu, mag je als 15 jarige achter de bar? :open_mouth: :slightly_smiling_face:

Je mag afwassen:)

Ik vind dat bij de Action iedereen die daar werkt elkaar afkat, in de action dicht bij mij en ook in andere actions. Maar het kan aan mij liggen maar hoe ze daar met elkaar om gaan niet normaal. Maar hoeft niet bij iedere action zo te zijn natuurlijk xD

Maar goed ik denk dat je vooral geluk moet hebben dat je ergens mag werken waar je eigenlijk ouder voor moet zijn.

huh vreemd. als ik aangenomen wordt (ik ben 15) zou ik bij de action ongeveer 3,50 gaan verdienen.

Bij de Mac donalds nemen ze je ook aan.
Hahaha daar werkt mijn broer

La Place en V&D mag ook…

Of de HEMA