Leugentje om bestwil

Lieg jij weleens? Gewoon een klein leugentje.
Om te beginnen, ik lieg weleens om mijn leven wat ‘interessanter’ te laten lijken… Bijvoorbeeld op facebook zetten dat ik vanmiddag wegga, terwijl ik me in werkelijkheid thuis gewoon doodverveel.
Of zeggen tegen mn ouders dat we na het stappen thuis worden gebracht terwijl we dat dan niet eens zeker weten. Maar anders weet ik dat ze zich heel erg ongerust maken!

Jullie nog meer leugentjes?

Eigenlijk niet, omdat ik niet kan liegen. Iedereen ziet altijd aan mij als iets niet waar is :’)

Ja ik heb ook wel eens kleine leugentjes, vooral tegen m’n ouders. Bijvoorbeeld dat ik met een paar mensen naar huis fiets na uitgaan, terwijl ik gewoon alleen fiets.

Liegen om je leven wat interessanter te laten lijken kun je geen leugentje om bestwil noemen eigenlijk. En ik vind het ook wel een beetje kansloos eerlijk gezegd.

dat liegen om je leven intressanter te maken doe ik ook maar nooit zeggen dat ik ergens heenga en het niet doen want stel je voor dat daar mensen waren en ze zagen jou niet of ze lopen langs je huis en zien dat jij in je pyama op de bank hangt? dan moet je erger gaan liegen van jaaaah ik voelde me niet lekker’wat heb je dan?’ geen idee ik ga strax naar de dokter’ hoe was het bij de dokter enz enz enz \
xx

Nee dat is ook geen leugen om bestwil, het lijkt wel kansloos maar boeiend. Ik doe het ook bijna nooit.

Alleen dat met uitgaan wel.

Er zijn heel veel mensen die dat wel doen, vooral op internet (social media), dat zijn toch niet allemaal grote leugenaars?

OT: ja, ik lieg best vaak. Vooral tegen m’n ouders, om meer te mogen.

Veel te vaak.

Niet om m’n leven interessanter te maken maar gewoon om onder dingen uit te komen.

Ik lieg wel eens tegen mijn ouders, maar dat gaat dan om kleine dingen.
Ik ben ook heel slecht in liegen. Iedereen ziet het gelijk, dus zo vaak lieg ik niet.
Wel houd ik wel eens dingen achter, bijvoorbeeld een slecht punt ofzo.

Ik rond mijn cijfers altijd naa boven af voor mijn ouders haha.

ik lieg bijna nooit, ik ben daar ook heel slecht in. Soms vraagt iemand mij iets dan zeg ik automatisch de waarheid dan denk ik: waarom zeg ik dat nou? zo moeilijk kan liegen toch neit zijn?

maar ik vind dit een leuk topic dus up!

Ik heb gelogen waarom ik naar een andere school ga. Maar het gaat niemand ook wat aan waarom ik naar een andere school ga :’)

Ik kna ook niet liegen! hahah, dan ga ik lachen, en dan weet iedereen meteen dat ik lieg :")

heel af en toe. ik kan heel slecht liegen en ben ook heel slecht in het ter plekke verzinnen van een reden, dus ben ik meestal maar gewoon eerlijk.

Ik zeg ook niet dat het grote leugenaars zijn, ik zeg alleen dat je dat geen leugentje om bestwil kan noemen, want jijzelf en anderen worden er niet beter van, snap je?

Zo vaak tegen me ouders, bijv met uitgaan nzo. Maar dat moet gewoon kunnen toch, :’)

Soms als klasgenoten van mij willen afspreken en ik geen zin heb zeg ik dat ik al wat heb. Ze accepteren namelijk niet het geen zin hebben. Dus voor mij is het makkelijker om te zeggen dat ik al andere afspraken heb om discussies en irritante opmerkingen te voorkomen

Ja, af en toe. Maar dan zijn het ook wel echt kleine dingetjes. Vooral tegen mijn ouders, kan niet goed tegen ze liegen en dat wil ik ook niet.

Ik lieg best vaak, eerlijk gezegd. Maargoed, ik ben er ook goed in ghehe. Maar dan niet om je leven intressanter te laten lijken ofzo.