lestijden bij je opleiding.

hoi,
ik heb gehoord dat je bij je opleiding soms wel eens 's avonds of midden in de middag ofzo naar school moet, en ik was wel benieuwd of meiden hier die een opleiding volgen dat bijvoorbeeld hebben, en wanneer zij dan hun huiswerk maken, en wanneer je dan weer thuis bent enzo.
ik was gewoon benieuwd, anders mag dit topic wel weg of bij onzin ofzo…

edit: en welke opleiding doe je dan?

x

Een vriendin van mij, doet Hotelschool, en moet met praktijk, van 3 uur ofzo tot half 10 (A) ik zelf heb het niet (A)

ik doe universiteit en mijn dagen zijn erg verschillend, maar meestal 's middags les ja en best vaak tot 5, niet heel fijn…

Ik heb tot nu toe les gehad tot kwart over 6, maar nu heb ik 4 dagen in de week tot half 6 les, eentje vrij. Ene keer vanaf half 2, andere keer vanaf kwart voor 9. Ene keer veel tussenuur, andere keer geen enkel tussenuur. Roosters veranderd iedere week.

Ik doe geen opleiding, maar ik kan je wel vertellen dat ik echt een abnormaal rooster heb.

Ik heb elke week een andere rooster. Soms hoef ik alleen 's ochtends of 's middags een paar uurtjes naar school of ik zit echt van half 9 tot half 6 op school.

In mijn huidige rooster heb ik heel veel tussenuren, dus dan kan ik in die tijden wat huiswerk maken :slightly_smiling_face: maar ik zit vaak tot 18:00 uur op school en vanaf de derde periode kan het voorkomen dat ik voor colleges op woensdag avond moet komen. Maar normaal voor HBO/Universiteit neem ik aan :slightly_smiling_face:

Ik doe universiteit, en het verschilt héél erg per dag. Morgen heb ik bijvoorbeeld ‘gewoon’ (zoals op de middelbare school) van 8.45 tot 14.30, maar meestal heb ik maar 1 of max. 2 college’s. Dat verschilt, soms is het midden op de dag (12.45-14.30) maar het kan ook 's avonds zijn (18.45-20.30)
Oh ja en ik ben praktisch altijd donderdag+vrijdag vrij, dat maakt het weer goed dat je dan soms een avondje op de universiteit doorbrengt ;]

Universiteit,
twee dagen 11-13, eentje 11-15.

En wanneer ik mijn ‘huiswerk’ allemaal doe… de rest van de week :’) triest

heb je op het HBO ook dagen vrij?

Ik wel. Maar ik heb elke week een ander rooster maar bijna elke week wel een dag vrij.

oh volgens mij is dat wel fijn.
ik wil namelijk op mijn 17e op kamers en dan een HBO bachelor opleiding van 4 jaar starten, maar volgens mij is het de laatste tijd vet moeilijk om kamers te vinden want mijn nicht zoekt nu ook al 2 jaar…

In de meeste studentensteden is wel kamernood, maar als jij écht graag op kamers wil of moet (reistijd) vind je echt wel wat hoor, dan moet je maar even genoegen nemen met iets wat wat minder aan je eisen voldoet :] Als iemand al 2 jaar aan het zoeken is kan ik me niet voorstellen dat diegene nou zoooooo nodig op kamers moet, dan had je al wel wat gevonden. :stuck_out_tongue:

Ik had overigens op het hbo geen dag vrij, maar het verschilt heel erg per opleiding :]

Dat

Eerste uur: half 9
Laatste uur: half 6

Maar nu loop ik stage en dat is gewoon 9 tot 5 :’)

nou dat doe ik dus (:

Maandag 15.45-17.30, dinsdag 8.45-10.30 en dan 13.45-15.30 weer, woensdag 13.45-17.30, donderdag 8.45-17.30 met ergens drie uur ertussen en vrijdag 10.45-12.30. Ik zit op de universiteit en dit is voor de komende vijf weken het ‘normale’ rooster, maar er af en toe is er een extra college/practicum/werkgroep.
Ik zou eigenlijk genoeg tijd hebben om alles te maken etc., maar ik zit elke dag 3 tot 4 uur in de bus. :’)

een vriendin van mij zit van 10 tot 10 op school

Maandag: half 9 tot half 5
Dinsdag: vrij
woensdag: half 2 tot half 3
donderdag: half 9 tot half 3
vrijdag: half 9 tot half 3

Huiswerk doe ik of in tussenuren of gewoon thuis in de avond.

up

Ik doe een mediaopleiding en heb elk week ander rooster. Ene maandag zit ik tot 11:00, andere maandag tot 18:30. Ik pas m’n huiswerk en werk gewoon aan op hoe ik op dat moment zit met het rooster.