Lesbisch

Heyheee, ik weet niet of meerdere meiden hiermee ervaring hebben. Maar ik vraag t maar gewoon :wink:

Ik ben 3 weekjes terug ongeveer uit de kast gekomen, eerst voor 1 a 2 vrienden en toen heb ik het meerdere vrienden vertelt. 1 daarvan heeft het doorvertelt waardoor het de hele school rond gaat en ik heel veel word aangekeken en word uitgescholden, ik zou graag willen weten wat je het best kan doen als iemand naar je ‘pot’ of ‘ewhl, lesbo’ word geschreeuwt. En ja heel veel mensen zeggen dat ik het gewoon moet negeren, maar dat vind ik echt heel lastig…

Alvast bedankt ! :bowing_man:

Ik zelf heb er geen ervaring mee, want ik ben hetero.

http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/lesbisch-biseksueel-topic-niet-bedoeld-als-datingbureau-gekkies-136074.0.html

Kijk eens in dit forum, hier zitten een hoop meiden die wellicht wèl dezelfde ervaring hebben als jij!

En verder moet je je er niks van aantrekken wat anderen vinden. Je bent geweldig zoals je bent, of jij op jongens/meisjes/beide verandert daar niks aan!

Vooral dat laatste, wees trots op wie je bent en wees trots dat je het hebt durven vertellen! Door die mensen te negeren, ben je op een gegeven moment geen doelwit meer en zal het (hopelijk) vanzelf ophouden. Hou je hoofd omhoog en focus je op de mensen die wel achter je staan!

Je kunt beter niet iets terugroepen van “hou je kop” of zoiets… dan blijven ze doorgaan. Een vriendin van mij heeft dit ook meegemaakt en zij zei tegen de jongens “komt ervan als er alleen maar idiote jongens zijn” en tegen meisjes “pas maar op. zometeen wordt ik nog verliefd op je”.
Voor haar werkte dit goed. Misschien heb je er iets aan.

tja… ik vind dat je ook weer niet zomaar over je heen moet laten lopen en je voor jezelf op moet kunnen komen zonder dat dit voor een conflict hoeft te zorgen.

Is er een vertrouwenspersoon op school of een mentor? Ik zou het daar eens mee bespreken.

Wat ontzettend kinderachtig van je schoolgenoten. Ik kan me niet herinneren dat dat op mijn middelbare school gebeurde, daar was het heel normaal. Hoe komt het dat dit zo’n big deal lijkt te zijn voor je schoolgenoten?

Oh en wat dapper dat je het hebt verteld! Hoop dat je eigen omgeving wel wat leuker reageerde :slightly_smiling_face:

Dit ja, neem eens een kijkje in het bovengenoemde topic. Daar kun je vast goed je ei kwijt en praten met meiden die misschien wel hetzelfde als jij hebben meegemaakt.