Lesbisch? Of aanpraten

Hallo meiden,

5 maand terug werd ik wakker met een naar gevoel en dacht gelijk aan me gevoel voor me vriend waar ik toen bijna anderhalfjaar mee was en nu bijna 2jaar. Ik kreeg constant vragen of ik van hem hield en of verder wou met hem en was er constant mee bezig 24/7. Ik was echt verliefd op hem en ook op andere jongens geweest… alleen toen ik dit gevoel had en zo die vragen stelde keej ik gwn een meid aan en dacht opeens ben ik lesbisch dit was 3 maand verder. Eeb week lang daarover nagedacht te hebben was het weg en ging ik weer piekeren over of ik nog van me vriend hield enz. Nu 2 maand later weer keek ik weer een meid aan en weer dezelfde vraag wat mij nu weer bezig houd constant… ik moet gwn huilen van de vraag en word er misselijk van… mijn moeder en vriend zeggen beide dat ik zoveel mee bezig ben met alles dat daardoor voelt dat ik het ben omdat ik alet een rotgevoel had. Ik heb enkel en alleen gevoelens gehad voor jongens en ook alleen gezoend met jongens… Alleen ben ik nu zo mee bezig met die vraag dat ik bang ven dat ik het ben… Ik wil niet lesbisch zijn ook al weet ik dat iedereen in me omgeving het accepteert… moet ervan huilen omdat zo mee bezig ben en het alles beïnvloed… ik hoop dat jullie me kunnen helpen… ook hoop ik dat ik het niet ben en dat het komt doordat zoveel mee bezig ben en zoveel pieker

Ik snap niet zoveel van het begin van je verhaal, maar als ik het goed begrijp houd je van je vriend en ben je gewoon blij met hem. Het maakt helemaal niet uit of je lesbisch bent of niet, het verandert niks aan jou als persoon. Je zegt zelf ook dat iedereen in je omgeving het accepteert, dus waarom ben je er zo bang voor?

Hoii, bedankt voor je reactie! Ik ben er bang voor omdat altijd wat had met jongens en nooit omkeek naar meiden… ik ben er bang voor omdat niet wil zijn… ik krijg er een zenuwachtig gevoel van en moet van die vragen huilen… ik ben nooit verliefd geweest op een vrouw endie nooit eerder deze vragen gehad… mijn moeder en vriend zeggen daarom ook dat mezelf alles aanpraat omdat al een rotgevoel had voor dat deze vraag kwam, en mezelf gek maak door zo te piekeren. Me moeder zegt ook dat ze anders ook wel wat had gemerkt dat lesbisch was en ze zegr dat ik gewoon hetero ben. Ook heb ik met me vriend gewoon seks en alles gehad en was nooit een probleem dat ik dacht vab is dit wat ik wil … maar nu omdat al maanden naar gevoel heb… vroeg ik me dat opeens af toen een meid aankeek nu was dat weg na een week en nu heb ik het weer alleen keek ik nu een andere meid aan… alleen ik heb dan geen gedachtes van ik wil haar of wil met haar zoenen die gedachte kwam vrijdag opeens en nu ben ik mezelf aan opvreten met die vragen en begint het zo te voelen dat ik het ben… terwijl me moeder en me vriend zeggen dat mezelf gek maak en niet ben en zoveel mee bezig ben

Je vriend en je moeder hebben wel gelijk. Je maakt jezelf zo gek, terwijl dat helemaal niet nodig is. Probeer het los te laten. :slightly_smiling_face:

Ik ben zelf hetero, dus ik heb er geen ervaring mee, maar ik krijg het idee dat je jezelf een beetje gek maakt.
Voel je je aangetrokken tot vrouwen? Zou je met hen dingen willen doen die je nu met je vriend doet?

Ik zou me eerst gewoon afvragen of je nog van je vriend houdt? Dat is de enige vraag die telt op dit moment. Als je antwoord daarop nee is, kan je verder nadenken over of je meiden al dan niet leuk vindt, maar ik zou me niet zo laten labelen als ik jou was. Je vindt leuk wie je leuk vindt.

En heb je al eens gevoelens voor een vrouw gehad?

of je bent gewoon bi. je kunt én van je vriend houden, én je aangetrokken voelen tot een meisje. niks geks aan.

Nee dat isis het hem juist… kunnen het geen dwanggedachten zijn die me gek maken… heb altijd alleen gevoelens gehad voor jongens en zelgs op beste vriend heel erg verliegf geweest

^ Waar maak je jezelf dan druk om?

Omdat dit de 2 x is in 2 maand dat die vraag in me hoofd komt als meid aankijk en hele tijd mee bezig ben en nu uiteindelijk zi gaat voelen

Ik snap echt niet waar jij je zo druk om maakt. :stuck_out_tongue: Je hebt een vriend en jullie houden beide van elkaar, wat maakt het op dit moment uit of je op meiden valt?

Hoe kun je lesbisch zijn aanpraten? Je bent het of je bent het niet.

Dus als ik het goed begrijp:
Af en toe twijfel je in je relatie van 2 jaar. Je twijfelt of je nog van hem houdt en of je nog met hem verder wilt. Jij denkt dat je dit gevoel krijgt door te kijken naar andere meiden? Zit er geen andere oorzaak achter? Waarom ben je bang dat je biseksueel bent? Je wilt het niet zijn. Prima, dan ben je het toch niet? Opgelost. Je hoeft niks met die gevoelens te doen. Volgens mij twijfel je gewoon over je relatie maar geef je andere vrouwen die naar je kijken de schuld ofzo.

Nou ik ben bang dat ben omdat ik al maandenlang een rotgevoel heb enje dagenlang heb afgevraagd of nog van me vriend hield enz. Daarna keek ik eeb meid aan en kwam die vraag of lesbisch was… na een week was dat weg en kwam weer de vraag of vab me vriend hield en alles en nu dus nadat andere meid heb aangekeken weer vraag of lesbisch ben… maar ik wil het niet zijn en ben constant misselijk… en dan gaat in mijn hoofd weer van ja je word misselijk omdat je zegt dat je hetero bent en op mannen valt maar het niet zo is enz… maar je wordt ja misselijk om de vraag.

Negeer gewoon dat gevoel. Als jij niet biseksueel wilt zijn dan niet toch. Dat kies je zelf. Natuurlijk val je wel op mannen, anders zou je geen relatie hebben met je vriend.

Zeggen echte lesbische vrouwen niet dat ze het niet willen zijn dan? En ik kan dus sws al niet volledig lesbisch zijn? Ik heb ook met meerdere jongens iets gedaan en anders was ik er toch al eerder achtwr?

Hoezo word je misselijk van “lesbische” gedachten? Hoezo?

Ik snap echt niet dat je je zo drukt maakt maar goed. Je kan er ook later achtergekomen maar waarschijnlijk ben je sowieso hetero (en anders biseksueel) anders zou je nu geen relatie hebben met je vriend.