lerenlerenleren.

Hoi,

ik heb binnenkort een geschiedenis toets, maar ik moet hier echt een heel goed cijfer voor halen. Maar ik vind het zo moeilijk, kan iemand tips geven om het goed te onthouden fso ? :blush:

Nu van girlscene afgaan en gaan leren.

een samenvatting schrijven helpt bij mij heel vaak bij geschiedenis, dan heb je het allemaal al een keer gelezen en opgeschreven, en onthoud je het beter (:

Je werkboek erbij pakken en dan de vragen + antwoorden doornemen. Boek erbijpakken en maak een begrippenlijst voor jezelf.

bij mij helpt het altijd een samenvatting te maken, maar plekken open laten waar bijvoorbeeld begrippen moeten staanā€¦ die vul je daarna in, en dan controleer je in de tekst of je het goede begrip of naam ofzo hebt ingevuld!
verder moeilijke opdrachten oefenen, en een paar keer de tekst goed doorlezen (:

Zo leer ik & ik sta een 9 en doe Havo :wink:

1. Leren (lezen & echt geĆÆnteresseerd zijn in het verhaal)
  2. Vet gedrukte woorden overschrijven en de betekenis erachter
  3. Leren (lezen & echt geĆÆnteresseerd zijn in het verhaal)
  4. Vet gedrukte woorden overschrijven en de betekenis erachter
  5. Samenvatting maken, google research of er nog wat bij kan
  6. Filmpjes bekijken.
  7. Doorlezen.

En dit is dan per dag. Gegarandeerd dat je een 9 of 10 hebt. :grinning:
xxx

ik heb dus ong. hetzelfde probleem.
dit topic ga ik even volgen :grinning:

Ik heb zelf geen geschiedenis meer, maar was er wel altijd goed in.

Eerst begon ik met de tekst 1 of 2 keer doorlezen, daarna de belangrijke begrippen opschrijven en een samenvatting maken. Dan las ik de samenvatting een aantal keer door en nog een keer de tekst.

Dit werkte bij mij het beste, maar dat kan bij iedereen anders zijn. Ik zou gewoon veel lezen zodat je de tekst goed gat begrijpen en dan haal je vast een goed cijfer! En idd, meer tijd besteden aan school en minder aan girlscene :stuck_out_tongue:

Overschrijven werkt ook goed, bij mij dan. Maar ik weet niet of je zoveel zin hebt om de hele tekst over te schrijvenā€¦ en dan aandachtig je hersenen erbij te houden haha.

Ik zorg gewoon dat ik het verhaal begrijp, dat ik snap waarom ze op bepaalde keuzes zijn gekomen. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, maar proberen de basis goed te snappen?

Ik doe dit zo omdat het voor mij geen nut heeft om alles letterlijk te leren. Dan haal ik alles door de war. Maar dit is naturlijk wel per persoon verschillend!

Eerst alles heeeeeel goed lezen lijkt mij. Dingen die je onduidelijk/vaag vindt opschrijven/onderstrepen en vragen naar een leraar. Dingen die belangrijk zijn (begrippen, personen, gebeurtenissen etc.) onderstrepen/samenvatting maken en die heel goed leren.